Orvosi ellenőrzés menet közben

Új technológiák, friss formavilág a Ford S-Max tanulmányban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 11.00

Formatanulmánnyal vezeti elő népszerű buszlimuzinjának megújulását a Ford. Az S-Max Concept kezelőfelületeiben és fedélzeti funkcióiban is újat hoz a piacra.

Első pillantásra nem tűnik többnek az S-Max Concept, mint az új Fiesta és Focus arculatához igazodó stílusváltás. A végletekig sallangmentes fényszórók, a halszáj-hűtőmaszk, az oldalfalon végighúzódó hosszanti törésvonal a Ford sajátos, megosztó kifejezésmódjához passzítja a három üléssoros utazógép megjelenését.

Az aktualizált megjelenés mögött azonban vadonatúj tartalom rejlik. Kifejezetten elegáns részletek, a jelenlegi gomberdőhöz képest minimumra egyszerűsített kezelőszervek, helygyarapító megoldások jellemzik a belteret. Ezek között fontos újdonság az autóipar tömegszegmensébe most levándorló technológia, a betekintési iránytól függően más képet mutató kijelző: így egyetlen monitor szolgálhatja ki a vezető információéhségét és az utasok szórakoztatás iránti vágyát. 
Orvosi ellenőrzés menet közben 1
A hátratolt panoráma-szélvédő alatt széles műszerfal és vékony héjú ülések javítják tovább a térérzetet, a középső üléssor a padlóba hajtható, a harmadik pedig egyetlen mozdulattal hívható elő vagy tüntethető el.
A MySinc fedélzeti szórakoztató rendszer által biztosított fedélzetei wifi-funkcionalitás már nem okoz meglepetést. A Ford azonban valóban hasznos megoldásokat is integrált az onboard-rendszerbe: egy berendezés folyamatosan méri és rögzíti például a vezető szívműködését, ami az általános egészségmegőrzés terén épp olyan fontos, mint a szívbetegek életminőségének javításában vagy éppen az automatikus baleseti riasztási rendszerek fejlesztésében. 
Ehhez kapcsolódóan mostantól vércukorszint-mérő berendezések is csatlakoztathatók a MySinc hálózatára. Ez nem csak akkor hasznos, ha a sofőr kerül bajba, de például figyelmeztetheti a mit sem sejtő szülőt, ha a hátsó ülésen alvó gyermekén uralkodik el egy roham.
Ennél kevésbé forradalmi, de még mindig nem unalmas technológia az OLED (organikus fénykibocsátó dióda) fényszóró, vagy a megelőző biztonságot fényévekkel javító, járművek közötti kommunikációt lehetővé tevő rendszer – előbbi rövid, utóbbi középtávon válhat részévé mobilitásunknak. 
A Ford S-Max Concept orrában a márka új, 1,5 literes EcoBoost motorja dolgozik, A turbófeltöltéssel, kétoldali változó szelepvezérléssel és egyéb fejlett megoldásokkal felvértezett erőforrás tavasz óta kapható a kínai piacon, de az új Mondeóval Európába is eljut a 177 lóerős, 240 Nm nyomatékú blokk.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.