Orvosi ellenőrzés menet közben

Új technológiák, friss formavilág a Ford S-Max tanulmányban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 11.00

Formatanulmánnyal vezeti elő népszerű buszlimuzinjának megújulását a Ford. Az S-Max Concept kezelőfelületeiben és fedélzeti funkcióiban is újat hoz a piacra.

Első pillantásra nem tűnik többnek az S-Max Concept, mint az új Fiesta és Focus arculatához igazodó stílusváltás. A végletekig sallangmentes fényszórók, a halszáj-hűtőmaszk, az oldalfalon végighúzódó hosszanti törésvonal a Ford sajátos, megosztó kifejezésmódjához passzítja a három üléssoros utazógép megjelenését.

Az aktualizált megjelenés mögött azonban vadonatúj tartalom rejlik. Kifejezetten elegáns részletek, a jelenlegi gomberdőhöz képest minimumra egyszerűsített kezelőszervek, helygyarapító megoldások jellemzik a belteret. Ezek között fontos újdonság az autóipar tömegszegmensébe most levándorló technológia, a betekintési iránytól függően más képet mutató kijelző: így egyetlen monitor szolgálhatja ki a vezető információéhségét és az utasok szórakoztatás iránti vágyát. 
Orvosi ellenőrzés menet közben 1
A hátratolt panoráma-szélvédő alatt széles műszerfal és vékony héjú ülések javítják tovább a térérzetet, a középső üléssor a padlóba hajtható, a harmadik pedig egyetlen mozdulattal hívható elő vagy tüntethető el.
A MySinc fedélzeti szórakoztató rendszer által biztosított fedélzetei wifi-funkcionalitás már nem okoz meglepetést. A Ford azonban valóban hasznos megoldásokat is integrált az onboard-rendszerbe: egy berendezés folyamatosan méri és rögzíti például a vezető szívműködését, ami az általános egészségmegőrzés terén épp olyan fontos, mint a szívbetegek életminőségének javításában vagy éppen az automatikus baleseti riasztási rendszerek fejlesztésében. 
Ehhez kapcsolódóan mostantól vércukorszint-mérő berendezések is csatlakoztathatók a MySinc hálózatára. Ez nem csak akkor hasznos, ha a sofőr kerül bajba, de például figyelmeztetheti a mit sem sejtő szülőt, ha a hátsó ülésen alvó gyermekén uralkodik el egy roham.
Ennél kevésbé forradalmi, de még mindig nem unalmas technológia az OLED (organikus fénykibocsátó dióda) fényszóró, vagy a megelőző biztonságot fényévekkel javító, járművek közötti kommunikációt lehetővé tevő rendszer – előbbi rövid, utóbbi középtávon válhat részévé mobilitásunknak. 
A Ford S-Max Concept orrában a márka új, 1,5 literes EcoBoost motorja dolgozik, A turbófeltöltéssel, kétoldali változó szelepvezérléssel és egyéb fejlett megoldásokkal felvértezett erőforrás tavasz óta kapható a kínai piacon, de az új Mondeóval Európába is eljut a 177 lóerős, 240 Nm nyomatékú blokk.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.