Orvosi ellenőrzés menet közben

Új technológiák, friss formavilág a Ford S-Max tanulmányban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 11.00

Formatanulmánnyal vezeti elő népszerű buszlimuzinjának megújulását a Ford. Az S-Max Concept kezelőfelületeiben és fedélzeti funkcióiban is újat hoz a piacra.

Első pillantásra nem tűnik többnek az S-Max Concept, mint az új Fiesta és Focus arculatához igazodó stílusváltás. A végletekig sallangmentes fényszórók, a halszáj-hűtőmaszk, az oldalfalon végighúzódó hosszanti törésvonal a Ford sajátos, megosztó kifejezésmódjához passzítja a három üléssoros utazógép megjelenését.

Az aktualizált megjelenés mögött azonban vadonatúj tartalom rejlik. Kifejezetten elegáns részletek, a jelenlegi gomberdőhöz képest minimumra egyszerűsített kezelőszervek, helygyarapító megoldások jellemzik a belteret. Ezek között fontos újdonság az autóipar tömegszegmensébe most levándorló technológia, a betekintési iránytól függően más képet mutató kijelző: így egyetlen monitor szolgálhatja ki a vezető információéhségét és az utasok szórakoztatás iránti vágyát. 
Orvosi ellenőrzés menet közben 1
A hátratolt panoráma-szélvédő alatt széles műszerfal és vékony héjú ülések javítják tovább a térérzetet, a középső üléssor a padlóba hajtható, a harmadik pedig egyetlen mozdulattal hívható elő vagy tüntethető el.
A MySinc fedélzeti szórakoztató rendszer által biztosított fedélzetei wifi-funkcionalitás már nem okoz meglepetést. A Ford azonban valóban hasznos megoldásokat is integrált az onboard-rendszerbe: egy berendezés folyamatosan méri és rögzíti például a vezető szívműködését, ami az általános egészségmegőrzés terén épp olyan fontos, mint a szívbetegek életminőségének javításában vagy éppen az automatikus baleseti riasztási rendszerek fejlesztésében. 
Ehhez kapcsolódóan mostantól vércukorszint-mérő berendezések is csatlakoztathatók a MySinc hálózatára. Ez nem csak akkor hasznos, ha a sofőr kerül bajba, de például figyelmeztetheti a mit sem sejtő szülőt, ha a hátsó ülésen alvó gyermekén uralkodik el egy roham.
Ennél kevésbé forradalmi, de még mindig nem unalmas technológia az OLED (organikus fénykibocsátó dióda) fényszóró, vagy a megelőző biztonságot fényévekkel javító, járművek közötti kommunikációt lehetővé tevő rendszer – előbbi rövid, utóbbi középtávon válhat részévé mobilitásunknak. 
A Ford S-Max Concept orrában a márka új, 1,5 literes EcoBoost motorja dolgozik, A turbófeltöltéssel, kétoldali változó szelepvezérléssel és egyéb fejlett megoldásokkal felvértezett erőforrás tavasz óta kapható a kínai piacon, de az új Mondeóval Európába is eljut a 177 lóerős, 240 Nm nyomatékú blokk.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.