Középmotoros Aston Martin tanulmány

Független álom Azerbajdzsánból

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.28. 08.00

A közismert szabadúszó dizájner Szamir Szadikov szerint igenis lehetséges egyszerre elszakadni a hagyományoktól és ragaszkodni azokhoz. Az általa megálmodott Aston Martin szupersportkocsi koncepciója is ezt bizonyítja.

Orrmotor, hátsókerék-hajtás: ezt a klasszikus receptet követi az Aston Martin immáron századik éve. Egy ilyen tradíciót illik tiszteletben tartani, már csak a vásárlóközönség kedvéért is. 

Ugyanakkor hol marad a fejlődés, és ami még fontosabb, hol maradnak az új vásárlók, ha nem látunk tovább a kereteinknél? 
Hogy ilyen fennkölt gondolatok motiválták-e Szamir Szadikov formatervezőt, vagy csak nagyon bizsergett a tenyere, hogy valami merészet és dögöset alkosson, talán soha nem tudjuk meg. Az viszont tény, hogy az általa elképzelt DBC Concept nem pusztán egy akármilyen középmotoros szupersportkocsi, aminek az orrára felvarrták a brit márka összetéveszthetetlen hűtőmaszkját. A tető vonalvezetése, az oldalablak karaktere, a szélvédő felfutása, és természetesen a far rajzolata a keskeny lámpákkal egyértelműen a gaydoni márka egyik (fiktív) tagjaként azonosítja a tanulmányt – egyedül a rövid orral nem tudunk mit kezdeni. 
Szadikov saját elmondása szerint olyan autót képzelt el, amely a meglévő komponensekkel viszonylag gyorsan sorozatgyártásig volna fejleszthető. Annál is inkább, mert a formához méltó menetdinamikából inkább elvenni, mint hozzátenni kellene: a Grand Tourismo műfajában elfogadható, két tonnát megközelítő saját tömegből egy felet lefaragva új életre kelhetnének a márka nyolc és tizenkét hengeres motorjai, és máris szabad utat találnának a jelenleg Lamborghinikkel, Koenigseggekkel, McLarenekkel száguldozó arab aranyifjak szívéhez…

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.