Megújul az Opel csúcsragadozója

Új futóművet, modern műszereket kap az Insignia OPC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.27. 18.00

Friss optikai részletekkel és átdolgozott felfüggesztéssel lép színre a megújuló Opel Insignia család legerősebb tagja, a 325 lóerős OPC.

Ahelyett, hogy egyszerre öntené ránk az egészet, az Opel cseppekben adagolja a megújuló középkategóriás Insignia részleteit. Most a zászlóshajó, a 325 lóerős OPC van soron. Az optikai változások részben igazodnak a család ráncfelvarrásához, részben hozzák a kötelező sportos stílusjegyeket. 

Ilyenek az első lökhárítóból kiinduló “szemfogak” vagy az azokra rímelő kipufogóvégződések. Ez persze csupán körítés, fontosabb, amit a műszaki tartalommal műveltek. 
A mérnökök alaposan átdolgozták a sportmodell futóművét. A komponensek mintegy hatvan százaléka új – ahogy egyébként a többi Insigniánál is. Javították a rezgés- és zajcsillapítást, áthangolták az ESP-t, amely így finomabban reagál számos menethelyzetre, különösen az alulkormányzottságra. A FlexRide adaptív lengéscsillapítást is módosították, az OPC-beállításokkal közvetlenebbül követi vezetője utasításait az autó. 
Az Insignia OPC szokásához híven Haldex-kuplungos összkerékhajtáson és elektronikus differenciálzáron keresztül viszi aszfaltra a motor teljesítményét. Százra a szedán 6,0, a kombi 6,3 mp alatt gyorsul, a végsebesség mindkét variáns esetében 250 km/óra. Ez azonban csak az automata kivitelre érvényes: kézi váltóval megrendelhető korlátozás nélkül is az autó, ilyenkor a szedán 270, a kombi 265 km/óránál hagyja abba a száguldást. Ekkora tempóhoz komoly fékek dukálnak, az OPC a Brembótól vásárolta az Insignia rendszerét. 
A sportos menetdinamika az utastérben is tükröződik. Recaro ülések, OPC-váltógomb valamint vadonatúj műszeregység és középkonzoli kijelző teremt paprikás hangulatot. A vezető az alapvető adatok mellett olyan paramétereket is lehívhat a külön megrendelhető, 8 colos monitorra, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkumulátor töltöttségi állapota, a fojtószelep állása, a fékerő vagy a oldalgyorsulás mértéke – mindezt akár a fűthető kormány elengedése nélkül.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.