Megújul az Opel csúcsragadozója

Új futóművet, modern műszereket kap az Insignia OPC

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.27. 18.00

Friss optikai részletekkel és átdolgozott felfüggesztéssel lép színre a megújuló Opel Insignia család legerősebb tagja, a 325 lóerős OPC.

Ahelyett, hogy egyszerre öntené ránk az egészet, az Opel cseppekben adagolja a megújuló középkategóriás Insignia részleteit. Most a zászlóshajó, a 325 lóerős OPC van soron. Az optikai változások részben igazodnak a család ráncfelvarrásához, részben hozzák a kötelező sportos stílusjegyeket. 

Ilyenek az első lökhárítóból kiinduló “szemfogak” vagy az azokra rímelő kipufogóvégződések. Ez persze csupán körítés, fontosabb, amit a műszaki tartalommal műveltek. 
A mérnökök alaposan átdolgozták a sportmodell futóművét. A komponensek mintegy hatvan százaléka új – ahogy egyébként a többi Insigniánál is. Javították a rezgés- és zajcsillapítást, áthangolták az ESP-t, amely így finomabban reagál számos menethelyzetre, különösen az alulkormányzottságra. A FlexRide adaptív lengéscsillapítást is módosították, az OPC-beállításokkal közvetlenebbül követi vezetője utasításait az autó. 
Az Insignia OPC szokásához híven Haldex-kuplungos összkerékhajtáson és elektronikus differenciálzáron keresztül viszi aszfaltra a motor teljesítményét. Százra a szedán 6,0, a kombi 6,3 mp alatt gyorsul, a végsebesség mindkét variáns esetében 250 km/óra. Ez azonban csak az automata kivitelre érvényes: kézi váltóval megrendelhető korlátozás nélkül is az autó, ilyenkor a szedán 270, a kombi 265 km/óránál hagyja abba a száguldást. Ekkora tempóhoz komoly fékek dukálnak, az OPC a Brembótól vásárolta az Insignia rendszerét. 
A sportos menetdinamika az utastérben is tükröződik. Recaro ülések, OPC-váltógomb valamint vadonatúj műszeregység és középkonzoli kijelző teremt paprikás hangulatot. A vezető az alapvető adatok mellett olyan paramétereket is lehívhat a külön megrendelhető, 8 colos monitorra, mint az olajnyomás, az olajhőmérséklet, az akkumulátor töltöttségi állapota, a fojtószelep állása, a fékerő vagy a oldalgyorsulás mértéke – mindezt akár a fűthető kormány elengedése nélkül.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.