Egyelőre csupán koncepcióként lép színre, de a piacot és a márkát ismerve alighanem gyorsan sorozatgyártásig fejlesztik a 308 Concept R-t, a Ford Focus ST, a közelgő Honda Civic Type R és az Opel Astra OPC potenciális vetélytársát.

Az autó az 1,6 literes turbómotor 270 lóerősre, 330 Nm nyomatékúra hizlalt változatát kapja meg – azt, amellyel az RCZ R modellben is találkozhatunk. 
A nagyobb teljesítményhez ültetett futómű (-26 mm), megnövelt nyomtáv (+30 mm) a hajtott első kerekeknél, valamint komoly fékberendezés (380/330 mm) és túlméretes kerekek (235/35 R 19 abroncsokkal) dukálnak. 
Az autó nem csak gyorsnak és jól vezethetőnek ígérkezik (utóbbiról részleges önzáró Torsen első differenciálmű gondoskodik), de úgy is néz ki, mint ami képes a lehengerlő menetdinamikára. Karosszériájának egyes elemeit szénszálas panelekre cserélték, amelyeket közvetlenül a vázszerkezetre csavaroztak fel. Gyakorlatilag csak a tető és a csomagtérfedél maradt meg, lecserélték az ajtókat, az első kerékdobokat, a karosszéria oldalfalait, a küszöböket, a motorházfedelet és a lökhárítókat – utóbbi különösen elöl kapott kifejezetten agresszív kialakítást. 
Pont a menetdinamikai számadatokkal nem kényeztet el bennünket egyelőre a Peugeot – a nagyságrendileg azonos tömegű, és tökéletesen megegyező hajtásláncú RCZ R 5,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára -; ezeket a két hét múlva kezdődő Frankfurti Autószalonra tartogatják.