Jó néhány napja kóstolgatja a közönséget Toyota keveset mondó rajzokkal, de a félhomályba burkolózó Yaris-szerűség képe semmit nem árult el a hamarosan érkező tanulmányautó képességeiről.

Annál inkább a hajtásláncról frissen közzétett információk. Azt eddig is tudtuk, hogy nagy teljesítményű hibridről lesz szó – a Hybrid R feliratot nehéz félreérteni. A nagy teljesítményt azonban ezúttal nem a méretekhez képest, hanem abszolút mértékben értették a japánok. 
A háromajtós Yaris karosszériájába egy 1,6 literes, négyhengeres turbómotort illesztettek. A Toyota Motorsport GmbH által kifejlesztett, közvetlen benzin-befecskendezéses erőforrás követi a FIA globális versenymotorokra vonatkozó előírásait; ne csodálkozzunk tehát, hogy 300 lóerőt présel ki magából. A Yaris architektúrájából adódik, hogy ez a brutális teljesítmény az első tengelyt hajtja. 
Ezzel azonban nincs vége a történetnek, mert a Hybrid R megkapja a mezei Yaris hibrid villanymotorját, de rögtön két példányban: ezek 60-60 lóerővel hajtják a hátsó kerekeket Így jön ki a 420 LE összteljesítmény, és az intelligens, szabályozható összkerékhajtás, hiszen a hátsó kerekeket eltérő mértékű nyomatékkal terhelve könnyedén ráfordítható az ívre az autó, vagy éppen visszafogható kezdődő túlkormányzottsága.
A Toyota Hybrid R fedélzetén egyébként egy harmadik, azonos teljesítményű villanymotor is található. A motor és a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó közé beépített egység generátorként működik. Lassításkor tölt, gyorsításkor pedig a fölös hajtóerővel (ha például elpörögnének a kerekek) a hátsó villanymotorokat táplálja árammal – ez egyben hatékonyabb kipörgésgátlást is eredményez, mintha egyszerűen elvenné a gázt az elektronika 
Áramfejlesztésre a hajtásban részt vevő két villanymotor is alkalmas, a szokásos tolóüzemi, illetve fékezéskori regeneratív módszerrel. Azt az áramot azonban, amelyet így előállítanak, különleges módon tárolja a Hybrid R: akkumulátor helyett szuperkapacitású kondenzátort kapott az autó, ami villámgyorsan feltölthető és kisüthető, fajlagos kapacitása pedig jócskán meghaladja a hagyományos NiMH akkukét. 
A kondenzátoros áramtárolás egyetlen hátránya, hogy nem tud hosszú percekig elektromos üzemben haladni az autó, de egy sportmodellnél eleve nem is ez a cél. Utcai üzemben tíz másodpercre elosztva biztosít plusz hajtóerőt a rendszer, harmadára visszavéve a hátsó villanymotorok maximális teljesítményét. 
Versenypályán már mind a 120 lóerőt szabadjára engedi a rendszer. Igaz, a töltés ilyenkor csak öt másodpercre elég, de ennyi idő alatt pont megejthető egy villámgyors előzés. 
FIA-homológ benzinmotorjával és versenyüzemre optimalizált hibrid komponensével a Hybrid R ígéretes, noha nem utcára való tanulmány. Ha nem is egy Yaris fedélzetén, de valószínűleg hamarosan élesben is viszontláthatjuk valahol.