Felfrissült a hegylakó

Új Toyota Land Cruiser

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.26. 19.00

Alapos ráncfelvarrással kezdi következő évadát a Toyota ikonikus terepjárója, a Land Cruiser. Az új orrész mögött javarészt változatlan mechanika és felfrissített elektronikus tartalom rejlik

A sikeres facelift ismérve, hogy az ügyfél elhiszi, vadonatúj járművet lát. A Land Cruiser jól vette ezt az akadályt, hiszen a márka aktuális modellkínálatához igazodó, táskás fényszórók és a méretes hűtőmaszk ügyesen feledteti, hogy voltaképpen egy ötéves konstrukcióról van szó. A képet új rajzolatú keréktárcsák, átdolgozott hátsó homlokzat, LED-es nappali világítás és négy friss karosszériaszín teszi teljessé. 

Belül látványosabb a változás: vadonatúj a középkonzol, lecserélték a műszeregységet, és átdolgozták a menetüzemmódok kapcsolóit. Jobb minőségűek a kárpitok és burkolatok, ergonomikusabb és könnyebben kezelhető a második és harmadik üléssor. A középkonzolon fő helyre került a tereptípusokhoz igazodó rendszerbeállításokat és az automatikus lassú menetre kitalált kúszás-szabályozót vezérlő tárcsa, ennek két oldalára telepítették az összkerékhajtás, a terepváltó és az adaptív lengéscsillapítás billenőkapcsolóit. 
A fő műszeregység közepén új kijelző kapott helyet, amely kerekenként jeleníti meg a kipörgésgátló státuszát, a kormányszöget és a differenciálmű státuszát, így a vezető tájékozottan foghat neki a terepezésnek. Ugyanezt a célt szolgálja az elülső, hátulsó és oldalsó kamerákkal dolgozó terepmonitor. 
Újdonság a biztonsági berendezések széles választékában a keresztirányú forgalmat figyelő hátsó kamera, amellyel biztonságosabban tolathatunk ki a parkolóból 
Ami az üléseket illeti, a második sor nagyobb szögben dönthető előre, így könnyebb a beszállás a harmadik üléssorra. Újdonság a középső sor szélső férőhelyeihez kínált ülésfűtés. 
A Land Cruiser-hez kínált alapkivitelű futóművet és az elektronikusan szabályozható, adaptív felfüggesztést egyaránt áthangolták, így javult az egyenesfutás, a vezethetőség és a menetkomfort. Szintén átdolgozták az első és hátsó stabilizátorokat a terepviszonyok szerint oldó, illetve záró kinetikus, dinamikus felfüggesztést (KDSS). A létraváz zaj- és rezgéselnyelő képességét gumiszigetelések elhelyezésével tökéletesítették. 
A motorkínálat nem változott: a 4.0 V6 benzinmotor Európában mellékszereplő, a háromliteres, négyhengeres dízel változatlanul 190 lóerőt és 420 Nm-t teljesít, ugyanakkor mostantól meghaladja az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát
Szerző:

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.