Felfrissült a hegylakó

Új Toyota Land Cruiser

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.26. 19.00

Alapos ráncfelvarrással kezdi következő évadát a Toyota ikonikus terepjárója, a Land Cruiser. Az új orrész mögött javarészt változatlan mechanika és felfrissített elektronikus tartalom rejlik

A sikeres facelift ismérve, hogy az ügyfél elhiszi, vadonatúj járművet lát. A Land Cruiser jól vette ezt az akadályt, hiszen a márka aktuális modellkínálatához igazodó, táskás fényszórók és a méretes hűtőmaszk ügyesen feledteti, hogy voltaképpen egy ötéves konstrukcióról van szó. A képet új rajzolatú keréktárcsák, átdolgozott hátsó homlokzat, LED-es nappali világítás és négy friss karosszériaszín teszi teljessé. 

Belül látványosabb a változás: vadonatúj a középkonzol, lecserélték a műszeregységet, és átdolgozták a menetüzemmódok kapcsolóit. Jobb minőségűek a kárpitok és burkolatok, ergonomikusabb és könnyebben kezelhető a második és harmadik üléssor. A középkonzolon fő helyre került a tereptípusokhoz igazodó rendszerbeállításokat és az automatikus lassú menetre kitalált kúszás-szabályozót vezérlő tárcsa, ennek két oldalára telepítették az összkerékhajtás, a terepváltó és az adaptív lengéscsillapítás billenőkapcsolóit. 
A fő műszeregység közepén új kijelző kapott helyet, amely kerekenként jeleníti meg a kipörgésgátló státuszát, a kormányszöget és a differenciálmű státuszát, így a vezető tájékozottan foghat neki a terepezésnek. Ugyanezt a célt szolgálja az elülső, hátulsó és oldalsó kamerákkal dolgozó terepmonitor. 
Újdonság a biztonsági berendezések széles választékában a keresztirányú forgalmat figyelő hátsó kamera, amellyel biztonságosabban tolathatunk ki a parkolóból 
Ami az üléseket illeti, a második sor nagyobb szögben dönthető előre, így könnyebb a beszállás a harmadik üléssorra. Újdonság a középső sor szélső férőhelyeihez kínált ülésfűtés. 
A Land Cruiser-hez kínált alapkivitelű futóművet és az elektronikusan szabályozható, adaptív felfüggesztést egyaránt áthangolták, így javult az egyenesfutás, a vezethetőség és a menetkomfort. Szintén átdolgozták az első és hátsó stabilizátorokat a terepviszonyok szerint oldó, illetve záró kinetikus, dinamikus felfüggesztést (KDSS). A létraváz zaj- és rezgéselnyelő képességét gumiszigetelések elhelyezésével tökéletesítették. 
A motorkínálat nem változott: a 4.0 V6 benzinmotor Európában mellékszereplő, a háromliteres, négyhengeres dízel változatlanul 190 lóerőt és 420 Nm-t teljesít, ugyanakkor mostantól meghaladja az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát
Szerző:

Kommentek

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.