Felfrissült a hegylakó

Új Toyota Land Cruiser

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.26. 19.00

Alapos ráncfelvarrással kezdi következő évadát a Toyota ikonikus terepjárója, a Land Cruiser. Az új orrész mögött javarészt változatlan mechanika és felfrissített elektronikus tartalom rejlik

A sikeres facelift ismérve, hogy az ügyfél elhiszi, vadonatúj járművet lát. A Land Cruiser jól vette ezt az akadályt, hiszen a márka aktuális modellkínálatához igazodó, táskás fényszórók és a méretes hűtőmaszk ügyesen feledteti, hogy voltaképpen egy ötéves konstrukcióról van szó. A képet új rajzolatú keréktárcsák, átdolgozott hátsó homlokzat, LED-es nappali világítás és négy friss karosszériaszín teszi teljessé. 

Belül látványosabb a változás: vadonatúj a középkonzol, lecserélték a műszeregységet, és átdolgozták a menetüzemmódok kapcsolóit. Jobb minőségűek a kárpitok és burkolatok, ergonomikusabb és könnyebben kezelhető a második és harmadik üléssor. A középkonzolon fő helyre került a tereptípusokhoz igazodó rendszerbeállításokat és az automatikus lassú menetre kitalált kúszás-szabályozót vezérlő tárcsa, ennek két oldalára telepítették az összkerékhajtás, a terepváltó és az adaptív lengéscsillapítás billenőkapcsolóit. 
A fő műszeregység közepén új kijelző kapott helyet, amely kerekenként jeleníti meg a kipörgésgátló státuszát, a kormányszöget és a differenciálmű státuszát, így a vezető tájékozottan foghat neki a terepezésnek. Ugyanezt a célt szolgálja az elülső, hátulsó és oldalsó kamerákkal dolgozó terepmonitor. 
Újdonság a biztonsági berendezések széles választékában a keresztirányú forgalmat figyelő hátsó kamera, amellyel biztonságosabban tolathatunk ki a parkolóból 
Ami az üléseket illeti, a második sor nagyobb szögben dönthető előre, így könnyebb a beszállás a harmadik üléssorra. Újdonság a középső sor szélső férőhelyeihez kínált ülésfűtés. 
A Land Cruiser-hez kínált alapkivitelű futóművet és az elektronikusan szabályozható, adaptív felfüggesztést egyaránt áthangolták, így javult az egyenesfutás, a vezethetőség és a menetkomfort. Szintén átdolgozták az első és hátsó stabilizátorokat a terepviszonyok szerint oldó, illetve záró kinetikus, dinamikus felfüggesztést (KDSS). A létraváz zaj- és rezgéselnyelő képességét gumiszigetelések elhelyezésével tökéletesítették. 
A motorkínálat nem változott: a 4.0 V6 benzinmotor Európában mellékszereplő, a háromliteres, négyhengeres dízel változatlanul 190 lóerőt és 420 Nm-t teljesít, ugyanakkor mostantól meghaladja az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát
Szerző:

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.