G-Power M6 F13: Doppingvizsgán megbukna

27 százalékkal erősebb a gyári BMW M6-nál

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.25. 11.00

Titán kipufogórendszerével és átprogramozott motorvezérlésével megtáltosodik a G-Power BMW M6 átépítése: 710 lóerő nem gyerekjáték.

Százötven lóerő és 210 Nm nyomaték: ekkora motorteljesítmény vígan elég egy középkategóriás autó decens mozgatásához. A G-Power erőnövelő kúrájában azonban ez csak a plusz, amivel az M6 F13 felülmúlja eredeti, gyári állapotát. 

A német tuningműhely G-POWER Bi-Tronik III V2 hajtáslánca 710 lóerővel és 890 Nm forgatónyomatékkal riogatja az utazó közönséget.
A fejlesztés kulcsa a haszontalan emissziós kompromisszumoktól megszabadított motorvezérlés, valamint a turbómotor kompresszorossá történő átalakítása. Ehhez társul a teljes egészében titánból kialakított, akadálymentes áramlású, a gyárinál 12 kilóval könnyebb kipufogórendszer, amelyhez titán vagy karbon végcsövek társulnak, 10 centiméteres átmérőben. 
A komoly teljesítményt 305/25 ZR 21 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok viszik át az aszfaltra, a kormányzott keréken 265/30 ZR 21 gumik feszülnek – szinte nincs is oldalfala a gumiknak. A kovácsolt Hurricane felniket a G-Power fejlesztésű kerámia fékrendszer tárcsái tölti ki. Az első tárcsák átmérője büszke 42 centiméter, a könnyű rendszer révén felére csökkent a rugózatlan tömeg, ami a húzó- és nyomóirányban egyaránt kilenc fokozatban állítható lengéscsillapítással együtt példás vezethetőséget és úttartást eredményez.
A G-Power büszke arra, hogy motorvezérlése a sebességváltás idejére korlátozza az erőforrás forgatónyomatékát, ami megnöveli a hajtáslánc élettartamát. Persze nem holmi kímélős vezetésre termett az M6 F13: álló helyzetből 10,8 mp alatt éri el a 200 km/órát, a végsebesség 300 km/óra felett van.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.