Gépkocsival repülőgépet húzni nem valami életszerű feladat, de végső soron amióta az emberiség túllépett vadászó-barlanglakó fázisán, ugyanígy a valóságtól elrugaszkodott gyakorlat minden sport. Ne a logikát keressük tehát a Nissan próbatételében, hanem a teljesítményt nézzük – mert az bizony a legjobb a világon. 

A japánok a világ egyik legnagyobb teherszállító repülőgépét, az eredetileg katonai célra tervezett IL-76-ot szemelték ki a világcsúcs-kísérletre, a kötél másik végére pedig legendás terepjárójukat, a 62 éve gyártott Nissan Patrolt kötötték. 
Az ötlet nem légből kapott: a Nissan még tavaly kérte fel az arab világban élő rajongóit, hogy állítsák minél nehezebb, minél furmányosabb feladatok elé a térség egyik meghatározó autóját, a Patrolt.
A kihívások sorát ezzel a nem mindennapi próbatétellel zárták. A tesztnek az Emírségek harmadik legnagyobb városa, Sardzsa adott otthont; a teljesen gyári állapotú Patrol a helyi nemzetközi repülőtéren bizonyíthatta rátermettségét. 
A Patrol összesen ötven méteren át vontatta a 170,9 tonnás össztömegű teherszállító repülőgépet, és ezzel tizenöt tonnával döntötte meg a műfajban korábban érvényes világrekordot. Vannak még távlatok egyébként az autó előtt, hiszen az IL-76 legnagyobb felszálló felszálló tömege 195 tonna.
A két jármű párosítása már csak azért is stílusos, mert a terepjáróhoz hasonlóan a négymotoros repülőgépnek sincs szüksége aszfaltra: egyedülálló módon képes akár füves kifutópályákról is felszállni.
Az Európában éppen nem forgalmazott Patrol az Emírségekben csak böhöm nagy benzinmotorokkal kapható. A 4.8 V8 220 vagy 280 lóerőt teljesít, és csak az életben tartott, előző generációs Safari kivitelhez kínálják. A nagyobbik, 5,6 literes V8 alapkivitelben 317, közvetlen befecskendezéssel szerelve 400 lóerőt ad le. Utóbbi alapkivitelben 246 ezer dirhamba, azaz közel 15 millió forintba kerül.