Útra kelt a megvadult bika

Tauro V8 Spider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.24. 09.30

Noha a bikákról általában a Lamborghini jut eszünkbe, mostantól a Tauro nevű spanyol márkával is érdemes számolni. Vonzó roadsterük Corvette-motorral készül, harminc példányban.

A spanyol Tauro azon márkák közé tartozik, amelyek régóta billegnek az ismeretlenség és a hírnév határán. A manufaktúra fiókjaiban számtalan, érdekfeszítőnek ígérkező autó terve lapul, konkrét, megfogható valójában azonban csupán egy modelljük: a Tauro V8 Spider létezik. Ezt már másfél éve lebegtetik a köztudatban, az első példánya azonban csak idén nyáron lép a közönség elé.

A kétüléses roadsterről hosszasan ömlengenek a cég honlapján, karakterét mégis a száraz tények írják le legszebben. 
A 4425 mm hosszú, 1,9 méter széles, 123 centiméter magas kétüléses rövid, 2,42 méteres tengelytávon nyugszik, 1,3 tonnás menetkész tömege 53:47 arányban oszlik meg a két tengely között. Az enyhén orrnehéz konfigurációért az autó hatalmas, nyolchengeres motorja tehető felelőssé. 
Az előző generációs Corvette 6,2 literes V8-asa 440 lóerős kivitelben biztosítja a Tauro mobilitását, 580 Nm forgatónyomatéka hatfokozatú kézi-, vagy felárért automata sebességváltón keresztül, részlegesen önzáró differenciálművön át hajtja a hátsó kerekeket. Szintén választható opció az átdolgozott felömlővel és hegyesebb vezérműtengellyel szerelt blokk; a tuning első lépcsőjében 480 LE/ 644 Nm áll a pilóta rendelkezésre, a magasabb szinten 530 lóerő és 663 Nm gondoskodik a szórakozásról.
Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, az extralistán három fokozatban állítható lengéscsillapítók szerepelnek. Mind a négy féktárcsa belső hűtésű, az elsők 360, a hátsók 335 mm átmérőjűek. Elöl 19, hátul 20 colos kerekeken áll a Tauro Spider, ezekre Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szerel a gyártó.
A minden sportkocsinál elmaradhatatlan, három legfontosabb adat közül kettővel szolgálhatunk: a roadster végsebessége 295 km/óra, álló helyzetből 4,0 mp alatt gyorsul százra. A harmadik, az ár lemaradt a manufaktúra honlapjáról. A prototípus tavalyi bemutatkozásakor 100 000 euróról (30 millió Ft) beszéltek, ami kifejezetten jutányos ár egy mindössze harminc példányban, kézzel készített autó esetében. 

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.