Útra kelt a megvadult bika

Tauro V8 Spider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.24. 09.30

Noha a bikákról általában a Lamborghini jut eszünkbe, mostantól a Tauro nevű spanyol márkával is érdemes számolni. Vonzó roadsterük Corvette-motorral készül, harminc példányban.

A spanyol Tauro azon márkák közé tartozik, amelyek régóta billegnek az ismeretlenség és a hírnév határán. A manufaktúra fiókjaiban számtalan, érdekfeszítőnek ígérkező autó terve lapul, konkrét, megfogható valójában azonban csupán egy modelljük: a Tauro V8 Spider létezik. Ezt már másfél éve lebegtetik a köztudatban, az első példánya azonban csak idén nyáron lép a közönség elé.

A kétüléses roadsterről hosszasan ömlengenek a cég honlapján, karakterét mégis a száraz tények írják le legszebben. 
A 4425 mm hosszú, 1,9 méter széles, 123 centiméter magas kétüléses rövid, 2,42 méteres tengelytávon nyugszik, 1,3 tonnás menetkész tömege 53:47 arányban oszlik meg a két tengely között. Az enyhén orrnehéz konfigurációért az autó hatalmas, nyolchengeres motorja tehető felelőssé. 
Az előző generációs Corvette 6,2 literes V8-asa 440 lóerős kivitelben biztosítja a Tauro mobilitását, 580 Nm forgatónyomatéka hatfokozatú kézi-, vagy felárért automata sebességváltón keresztül, részlegesen önzáró differenciálművön át hajtja a hátsó kerekeket. Szintén választható opció az átdolgozott felömlővel és hegyesebb vezérműtengellyel szerelt blokk; a tuning első lépcsőjében 480 LE/ 644 Nm áll a pilóta rendelkezésre, a magasabb szinten 530 lóerő és 663 Nm gondoskodik a szórakozásról.
Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros a felfüggesztés, az extralistán három fokozatban állítható lengéscsillapítók szerepelnek. Mind a négy féktárcsa belső hűtésű, az elsők 360, a hátsók 335 mm átmérőjűek. Elöl 19, hátul 20 colos kerekeken áll a Tauro Spider, ezekre Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szerel a gyártó.
A minden sportkocsinál elmaradhatatlan, három legfontosabb adat közül kettővel szolgálhatunk: a roadster végsebessége 295 km/óra, álló helyzetből 4,0 mp alatt gyorsul százra. A harmadik, az ár lemaradt a manufaktúra honlapjáról. A prototípus tavalyi bemutatkozásakor 100 000 euróról (30 millió Ft) beszéltek, ami kifejezetten jutányos ár egy mindössze harminc példányban, kézzel készített autó esetében. 

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.