Újra életre kel a Saab?

Akár idén beindulhatnak a gépsorok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 09.30

A halottnak hitt svéd márka ismét terveket szövöget. Új, kínai-svéd tulajdonosaik gyakorlatilag készen állnak a gyártás beindítására. Jövőre villanyautóval rukkolnának elő.

A megmentésére tett erőfeszítések ellenére alámerült svéd Saabot tavaly augusztusban vásárolta meg a National Electric Vehicle Sweden (NEVS) nevű, kínai érdekeltségű vállalat. A megújuló energiaforrásokban utazó nagybefektető fantáziát lát a márkában, így azt tervezi, hogy még idén újra beindítja a trollhättani gyártósorokat

Eddig körülbelül 300 munkást vettek fel a Csipkerózsika-üzembe.
A vállalat szóvivője, Mikael Oestlund szerint a visszatérés első modellje alapvetően azonos lesz a 2011-ben beszüntetett Saab 9-3 típussal. A motorpalettáról nem nyilatkozott, csupán annyit közölt, hogy a benzines erőforrások a márka hagyományaihoz híven turbófeltöltőt kapnak.
Jövőre jöhet a modell jelentősebb ráncfelvarrása; ennek apropóján – és az új tulajdonos profiljához igazodva – piacra dobják a márka első villanyautóját.
A modellek forgalmazását kezdetben Európára és Kínára korlátoznák, további piacokat (mindenekelőtt Észak-Amerikát) akkor vesznek fel a portfolióba, ha kellően megerősödött a márka. Három éven belül évi 120 000 autó gyártásával számol a cégcsoport.
A NEVS tervei között a Saab végnapjaiban kifejlesztett Phoenix platformon alapuló új modellek is szerepelnek, de ezeknek még az üzleti tervezése sem kezdődött meg. Az egykori tulajdonos General Motors végképp kikerülne a képből, az eredetileg általa biztosított technikákat saját fejlesztéssel váltanák ki.
A 9-3 elektromos változatába a NEVS testvércége, a Kínában villanybuszokat ellátó Beijing National Battery Technology szállítaná az akkumulátorokat. 
A cégek anyavállalata a svéd-kínai üzletember, Kai Johan Jiang kezében lévő Hong Kong National Modern Energy Holdings. A NEVS 22 százalékos tulajdonosa a kínai Csingtao városa.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.