Ford sportkocsi negyedmilliárdért

Galpin Ford GTR1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 08.30

Ezer lóerős turbómotorral, vadászrepülőgépekről származó fékekkel jön a letisztult vonalvezetésű Galpin GTR1. Legfeljebb két tucat készül belőle, darabonként egymillió dollárért.

Beau Boeckmann nevét és arcát a televíziós autó-átalakító műsorból, a Pimp My Ride!-ból ismerhetjük: az ő stúdiója varázsolt eszement, skizofrén autócsodákat a menthetetlenül lepukkant járgányokból. 

Most ismét egy öreg verdához nyúlt, bár valamivel nagyobb tisztelettel. A július végén beharangozott GTR1 a Ford GT vérvonalát kívánja tovább vinni: alkotói szerint nagyjából így nézhetne ki ma a hatvanas évek GT40 versenyautója által ihletett szupersportkocsi, ha 2006-ban, mindössze két év után nem állnak le a fejlesztésével 
Először is nagyobb lenne: a Galpin Auto Sports kézzel épített karosszériája közel 13 centivel szélesebb a nagy példaképénél. Az ügyfél megválaszthatja, hogy alumíniumból vagy szénszálas kompozitból kéri a kasztnit – utóbbi nem csak könnyebb, de olcsóbb is, kerek 200 ezer dollárral (46 millió Ft) 
A Ford GT motorjáról leválasztották a kompresszort, helyére ikerturbót illesztettek. Az 5,4 literes nyolchengeres becsült teljesítménye így eléri az 1024 lóerőt, a maximális forgatónyomaték 1002 Nm. Ez a legjobbakhoz mérhető menetteljesítményeket eredményez: a széles és lapos szörnyeteg 3,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a 0-160-as sprint 6,8 másodpercig tart. A végsebesség meghaladja a 360 km/órát. 
Boeckmann, aki családja révén mellesleg az USA legnagyobb Ford márkakereskedésének is tulajdonosa, legalább hat darabot szeretne gyártani az egymillió dollár fölé árazott autóból. Ennyiből már jövedelmezővé válna a projekt. 
Az autó gyártásához használt prototípus-szerszámok rövid élettartama miatt legfeljebb huszonnégy darab készülhet a GTR1-ből, amelynek fékjeit az F-22 Raptor lopakodó vadászgép fékrendszere alapján fejlesztették ki, utasterét pedig alumínium és a legkiválóbb Bridge of Weir-i bőr borítja – természetesen kék színben, ahogy az egy Ford GT-hez illik 
 
Szerző:

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű ez az autó.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.