Ford sportkocsi negyedmilliárdért

Galpin Ford GTR1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.23. 08.30

Ezer lóerős turbómotorral, vadászrepülőgépekről származó fékekkel jön a letisztult vonalvezetésű Galpin GTR1. Legfeljebb két tucat készül belőle, darabonként egymillió dollárért.

Beau Boeckmann nevét és arcát a televíziós autó-átalakító műsorból, a Pimp My Ride!-ból ismerhetjük: az ő stúdiója varázsolt eszement, skizofrén autócsodákat a menthetetlenül lepukkant járgányokból. 

Most ismét egy öreg verdához nyúlt, bár valamivel nagyobb tisztelettel. A július végén beharangozott GTR1 a Ford GT vérvonalát kívánja tovább vinni: alkotói szerint nagyjából így nézhetne ki ma a hatvanas évek GT40 versenyautója által ihletett szupersportkocsi, ha 2006-ban, mindössze két év után nem állnak le a fejlesztésével 
Először is nagyobb lenne: a Galpin Auto Sports kézzel épített karosszériája közel 13 centivel szélesebb a nagy példaképénél. Az ügyfél megválaszthatja, hogy alumíniumból vagy szénszálas kompozitból kéri a kasztnit – utóbbi nem csak könnyebb, de olcsóbb is, kerek 200 ezer dollárral (46 millió Ft) 
A Ford GT motorjáról leválasztották a kompresszort, helyére ikerturbót illesztettek. Az 5,4 literes nyolchengeres becsült teljesítménye így eléri az 1024 lóerőt, a maximális forgatónyomaték 1002 Nm. Ez a legjobbakhoz mérhető menetteljesítményeket eredményez: a széles és lapos szörnyeteg 3,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a 0-160-as sprint 6,8 másodpercig tart. A végsebesség meghaladja a 360 km/órát. 
Boeckmann, aki családja révén mellesleg az USA legnagyobb Ford márkakereskedésének is tulajdonosa, legalább hat darabot szeretne gyártani az egymillió dollár fölé árazott autóból. Ennyiből már jövedelmezővé válna a projekt. 
Az autó gyártásához használt prototípus-szerszámok rövid élettartama miatt legfeljebb huszonnégy darab készülhet a GTR1-ből, amelynek fékjeit az F-22 Raptor lopakodó vadászgép fékrendszere alapján fejlesztették ki, utasterét pedig alumínium és a legkiválóbb Bridge of Weir-i bőr borítja – természetesen kék színben, ahogy az egy Ford GT-hez illik 
 
Szerző:

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű ez az autó.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.