VW Kombi: Nem brummog tovább

600 darabos limitált szériával búcsúzik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 10.00

Véget ért egy legenda: 56 év után Brazíliában is befejezik az ős-Transporter gyártását. Különleges szériával köszönnek el a matuzsálemtől.

Így múlik el a világ dicsősége: ha eddig abban a hitben ringattad magad, lehet még vadonatúj T2-esed, hiszen a brazilok fél évszázada gyártják, ráfaragtál: az év végével beszüntetik a gyártását

Persze egy ilyen legendát nem lehet csak úgy elengedni, ezért a VW do Brasil hatszáz darabos limitált szériával búcsúzik minden idők leghosszabban gyártott automobiljától.
A Volkswagen Kombi Last Edition egyedi fényezést, fényűző belső kivitelezést és jubileumi matricázást kap. Kék-fehér festését fehér oldalfalú abroncsok és fehér dísztárcsák hangsúlyozzák ki, az évek során bumfordi műanyag ráccsá fejlődött hűtőmaszk felső részét, valamint a fényszórók és a vízszínű irányjelzők keretét szintén kékre fényezték. 
A beltérben a kék színű árnyékoló függönyök és Kombi feliratú elkötők a legfeltűnőbb tartozékok. Az üléseknél, amelyekből akár kilenc is lehet, nem mondtak le az évtizedek során bevált műbőr kárpitozásról. Ugyanazzal az Atlanta-kék műbőrrel vonták be az oldalfalakat, az ajtópaneleket és a csomagtartót; utóbbi padlóját és a pótkereket finom kék szőnyeg borítja 
A műszerfal csalódás lehet azoknak, akik a régi, lakkozott gyűrűs analóg műszerekre emlékeztek: itt bizony olcsóbb volt az évek során átállni a gyártásban a digitális műszerezettségre. Ez legalább rímel a tradicionális, központi helyen trónoló rádió fejegységre, amely (ah, XXI. század!) memóriakártya- és USB-olvasót is kapott. 
A széria mind a hatszáz darabját sorszámozott plakettel látják el, és különleges tanúsítvány is jár hozzájuk. 
Igaz, az eredetiség igazolására nincs alkalmasabb a kisbusz motorjánál: habár a boxert már régen leváltották, jelenlegi erőforrása sem mai darab. A hetvenes évek derekán, az Audi 50 fedélzetén bevezetett, 1,4 literes EA111 blokk benzinüzemben 78, etanollal 80 lóerőt teljesít, ereje négyfokozatú sebességváltón keresztül jut a hátsó kerékre.
További képek a Galériában

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.