VW Kombi: Nem brummog tovább

600 darabos limitált szériával búcsúzik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 10.00

Véget ért egy legenda: 56 év után Brazíliában is befejezik az ős-Transporter gyártását. Különleges szériával köszönnek el a matuzsálemtől.

Így múlik el a világ dicsősége: ha eddig abban a hitben ringattad magad, lehet még vadonatúj T2-esed, hiszen a brazilok fél évszázada gyártják, ráfaragtál: az év végével beszüntetik a gyártását

Persze egy ilyen legendát nem lehet csak úgy elengedni, ezért a VW do Brasil hatszáz darabos limitált szériával búcsúzik minden idők leghosszabban gyártott automobiljától.
A Volkswagen Kombi Last Edition egyedi fényezést, fényűző belső kivitelezést és jubileumi matricázást kap. Kék-fehér festését fehér oldalfalú abroncsok és fehér dísztárcsák hangsúlyozzák ki, az évek során bumfordi műanyag ráccsá fejlődött hűtőmaszk felső részét, valamint a fényszórók és a vízszínű irányjelzők keretét szintén kékre fényezték. 
A beltérben a kék színű árnyékoló függönyök és Kombi feliratú elkötők a legfeltűnőbb tartozékok. Az üléseknél, amelyekből akár kilenc is lehet, nem mondtak le az évtizedek során bevált műbőr kárpitozásról. Ugyanazzal az Atlanta-kék műbőrrel vonták be az oldalfalakat, az ajtópaneleket és a csomagtartót; utóbbi padlóját és a pótkereket finom kék szőnyeg borítja 
A műszerfal csalódás lehet azoknak, akik a régi, lakkozott gyűrűs analóg műszerekre emlékeztek: itt bizony olcsóbb volt az évek során átállni a gyártásban a digitális műszerezettségre. Ez legalább rímel a tradicionális, központi helyen trónoló rádió fejegységre, amely (ah, XXI. század!) memóriakártya- és USB-olvasót is kapott. 
A széria mind a hatszáz darabját sorszámozott plakettel látják el, és különleges tanúsítvány is jár hozzájuk. 
Igaz, az eredetiség igazolására nincs alkalmasabb a kisbusz motorjánál: habár a boxert már régen leváltották, jelenlegi erőforrása sem mai darab. A hetvenes évek derekán, az Audi 50 fedélzetén bevezetett, 1,4 literes EA111 blokk benzinüzemben 78, etanollal 80 lóerőt teljesít, ereje négyfokozatú sebességváltón keresztül jut a hátsó kerékre.
További képek a Galériában

Kommentek

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.