Dízel hibrid a Land Rovertől

26 százalékkal tisztább üzem, 340 LE összteljesítmény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 11.00

A Range Rover és Range Rover Sport modelleket szeptembertől akár hibrid hajtáslánccal is megvásárolhatják az ügyfelek. A világ első dízel hibrid luxusterepjáróinak három példánya a mai napon Angliából Indiáig tartó expedícióra indul.

A nyolchengeres dízelmotor lehengerlő menetteljesítményeit ígéri 6,4 literes átlagfogyasztás mellett a Land Rover újonnan bevezetett, dízel hibrid hajtáslánca, amelyet a műszakilag egyébként is szoros rokonságot mutató két modell: a Range Rover és a Range Rover Sport egyszerre kap meg.

A szeptember 10-étől rendelhető dízel hibrid luxusterepjárók első példányai 2014 elején érkeznek meg az ügyfelekhez. A gyár komoly reményeket fűz innovatív hajtásláncához, amely a háromliteres, hathengeres dízelmotor és a nyolcfokozatú sebességváltó közé beékelt, 35 kW (48 LE) teljesítményű villanymotor segítségével összesen 340 lóerőt és 700 Nm rendszernyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére.
 
A teljes hibrid komponens tömege, beleértve az akkumulátor-csomagot is, nem éri el a 120 kilogrammot. A háromféle üzemmódban működtethető hajtáslánc szerény 1,6 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 48 km/óra sebességgel. Ha tartós emissziómentes használatra nem is alkalmas, a 6,9 másodperces gyorsulás és a 218 km/óra végsebesség (Range Rover Sport: 6,7 mp, 225 km/óra), valamint a 6,4 literes átlagfogyasztás alighanem több mint kárpótolja ezért a vásárlókat. 
A hibrid Range-ek motor- és menetteljesítményei ilyenformán hajszálpontosan megegyeznek a 4.4 V8 dízelmotor idevágó paramétereivel, a fogyasztáskülönbség azonban tetemes (SDV8: 8,7 l/100 km).
A vízhűtéses akkucsomag a padló alatt kapott helyet, így sem az utas-, sem a csomagtérből nem rabol helyet; még a Range Rover Sport 5+2 üléselrendezése is megmarad.
A modellek terepképességei is változatlanok maradtak. Hogy ezt bebizonyítsák, ma reggel három Range Rover Hybrid modellből álló expedíció indult útnak, hogy tíz köztes ország érintésével október 15-ére megérkezzen az indiai Mumbaiba, a solihulli márka anyavállalatának, a Tata Motors főhadiszállására.
A 16 000 kilométeres túra során a legendás ősi Selyemút 6500 kilométeres szakaszán is végighajtanak az autók.

Kommentek

  • mojszipupi

    8 hengeres, nem 8 literes :)

  • Guillotine

    óóóó hogy ba…meg!
    Engem meg valahogy minidg elfelejtenek meghívni az ilyen expedíciókra pedig fizetni is hajalndó volnék érte!
    Vannak akiknek meg ez a munkájuk??!! :D

  • PluginHibrid

    Hajrá Hajrá Hibridek !!!

  • PluginHibrid

    A vill motor elég harmat….

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.