Dízel hibrid a Land Rovertől

26 százalékkal tisztább üzem, 340 LE összteljesítmény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 11.00

A Range Rover és Range Rover Sport modelleket szeptembertől akár hibrid hajtáslánccal is megvásárolhatják az ügyfelek. A világ első dízel hibrid luxusterepjáróinak három példánya a mai napon Angliából Indiáig tartó expedícióra indul.

A nyolchengeres dízelmotor lehengerlő menetteljesítményeit ígéri 6,4 literes átlagfogyasztás mellett a Land Rover újonnan bevezetett, dízel hibrid hajtáslánca, amelyet a műszakilag egyébként is szoros rokonságot mutató két modell: a Range Rover és a Range Rover Sport egyszerre kap meg.

A szeptember 10-étől rendelhető dízel hibrid luxusterepjárók első példányai 2014 elején érkeznek meg az ügyfelekhez. A gyár komoly reményeket fűz innovatív hajtásláncához, amely a háromliteres, hathengeres dízelmotor és a nyolcfokozatú sebességváltó közé beékelt, 35 kW (48 LE) teljesítményű villanymotor segítségével összesen 340 lóerőt és 700 Nm rendszernyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére.
 
A teljes hibrid komponens tömege, beleértve az akkumulátor-csomagot is, nem éri el a 120 kilogrammot. A háromféle üzemmódban működtethető hajtáslánc szerény 1,6 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 48 km/óra sebességgel. Ha tartós emissziómentes használatra nem is alkalmas, a 6,9 másodperces gyorsulás és a 218 km/óra végsebesség (Range Rover Sport: 6,7 mp, 225 km/óra), valamint a 6,4 literes átlagfogyasztás alighanem több mint kárpótolja ezért a vásárlókat. 
A hibrid Range-ek motor- és menetteljesítményei ilyenformán hajszálpontosan megegyeznek a 4.4 V8 dízelmotor idevágó paramétereivel, a fogyasztáskülönbség azonban tetemes (SDV8: 8,7 l/100 km).
A vízhűtéses akkucsomag a padló alatt kapott helyet, így sem az utas-, sem a csomagtérből nem rabol helyet; még a Range Rover Sport 5+2 üléselrendezése is megmarad.
A modellek terepképességei is változatlanok maradtak. Hogy ezt bebizonyítsák, ma reggel három Range Rover Hybrid modellből álló expedíció indult útnak, hogy tíz köztes ország érintésével október 15-ére megérkezzen az indiai Mumbaiba, a solihulli márka anyavállalatának, a Tata Motors főhadiszállására.
A 16 000 kilométeres túra során a legendás ősi Selyemút 6500 kilométeres szakaszán is végighajtanak az autók.

Kommentek

  • mojszipupi

    8 hengeres, nem 8 literes :)

  • Guillotine

    óóóó hogy ba…meg!
    Engem meg valahogy minidg elfelejtenek meghívni az ilyen expedíciókra pedig fizetni is hajalndó volnék érte!
    Vannak akiknek meg ez a munkájuk??!! :D

  • PluginHibrid

    Hajrá Hajrá Hibridek !!!

  • PluginHibrid

    A vill motor elég harmat….

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.