Porsche 911 – Ötvenéves a legenda

Melléklet a 911 50-ik évfordulójára

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 16.00

Igyekeztünk méltóképp megemlékezni a Porsche 911 ötvenedik születésnapjáról. Az eredmény egészen máshogy néz ki, mint a netes autós cikkek általában.

Idén ötven éves a Porsche 911. Műszaki szempontból a legendás sportautó két legjellegzetesebb vonása a farmotor és a léghűtés. A sportkocsi első ötven évéről szóló cikkünkből kiderül, hogy mindkettőt kényszer szülte, nem pedig konstrukciós mérlegelés eredményeképp váltak sarokkővé a világ egyik, ha nem a legjobb sportautójában. A tősgyökeres Porsche-rajongók által istenített léghűtés csak azért nem futott ki a 993-as szériánál korábban, mert a Volkswagen a léghűtéses Bogarak nimbusz érdekében bőkezűen dotálta a Porsche versenyrészlegét.

A bal oldali gyújtáskapcsoló és a középre helyezett fordulatszámmérő az utastér jellegzetessége, immár ötven éve


Léghűtés, 1300 lóerőig

Mellékletünkben írunk a léghűtéses Porsche-motorok evolúciójáról, amelynek csúcspontja a 917 volt. A legerősebb 917 nagyjából 1100 lóerővel rombolt Le Mansban és más versenypályákon, de csak azért, mert az eredeti 1300 lóerőt mesterségesen korlátozták, hogy jobb legyen a motor karakterisztikája.

Mit keres itt a Citroën?

Foglalkozunk az első évben használt 901 név eredetével, a 356-nál nagyobb sportautó kifejlesztésével, amely a Mercedes-Benz, a Jaguar és a Citroën nyomására lett hathengeres. Hogy miért, arra is választ adunk itt. Reméljük, lesz ebből még legalább ötven év, mi legalábbis azt kívánjuk, hogy bis hundertzwanzig! Addig pedig: Vezess.hu/Porsche-911.

130 lóerős volt az első 911, a mai 991 kódú generáció teljesítménye 350 lóerőről indul

Számok a 911 első 50 évéből

9,4 s – A 620 lóerős GT2 RS gyorsulása 200-ra

422 nap – Bemutatása után ennyi ideig viselte a 901 nevet, aztán a Peugeot megnyerte a névhasználati pert

845 LE – A valaha volt legerősebb verseny 911, a 935 “Moby Dick” teljesítménye

30 000 – A Porsche győzelmeinek száma különféle autóversenyeken

800 000 db – Ennyi 911 készült napjainkig

1 375 000 $ – ennyit ért Steve McQueen 911 S-e a Le Mans című filmből

46,5 millió Ft ennyibe kerül ma egy 500 lóerős 911 Turbo

Kommentek

  • zevilaga

    Ma legalább ötödször van az 50 éves a Porsche 911 cikk a hírlevélben. Annyira azért nem jó cikk, biztos hogy még 45-ször be akarjátok tenni?

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.