Nem lehet akármilyen az az autó, amely a Ferrari mércéjével is kiérdemli a ‘speciale’ jelzőt, és bizony a Ferrari heteken belül, a Frankfurti Autószalonon színre lépő újdonsága rászolgál a nevére 
A 4,5 literes motor abszolút és relatív értelemben véve is rekorder: a Ferrari utcai autóba nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort a 605 lóerős, 540 Nm nyomatékú blokknál (a 458 Italia fedélzetén ugyanez a blokk 570 lóerőt tud, azonos forgatónyomaték mellett). Emellett fajlagos teljesítménye (135 LE/liter) a világ minden létező utcai szívó V8-asát lepipálja
Mivel az autó tömege csupán 1290 kg, könnyű kiszámolni, hogy egy lóerőre csupán 2,13 kg jut; nem véletlen, hogy az alapmodell 3,4 másodperces 0-100-as sprintjén négy tizedet javít a Speciale, kétszázra pedig 9,1 másodperc alatt gyorsul az autó. A végsebességről nem ír a gyár, elárulták ellenben, hogy a házi, fioranói versenypályán (2997 méter) 1 perc 23,5 mp alatt megy körbe, azaz másfél másodpercet ver a 458 Italiára az autó 
Ebben persze már a nyers erőn túl az aerodinamikának, illetve a hajtásvezérlésnek is fontos szerep jut 
Új, aktív aerodinamikai komponenseket helyeztek el az autón, a szabályozható első és hátsó idomok révén a 458 Speciale minden eddigi sorozatgyártású Ferrarinál áramvonalasabb, ugyanakkor szükség esetén jelentős leszorítóerővel stabilizálja magát az úton 
Utóbbiban az elektronikát is segítségül hívják. Új rendszerük, a Side Slip Angle Control System (SSC) kontrollált, optimalizált mértékben engedi oldalirányban csúszni az autót, a F1-Trac kipörgésgátlóval és az E-diff elektronikus differenciálzárral együttműködve a lehető legnagyobb mértékben engedik kihasználni a kifejezetten ehhez a modellhez átdolgozott Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsokban rejlő tartalékokat
A fejlesztéseknek köszönhetően a 458 Speciale 1,33 g kanyargyorsulásra képes, ami újfent jobb, mint amire utcai Ferrari eddig valaha képes volt 
A modell végsebességére, árára és további részleteire szeptember elején, a Frankfurti Autószalonon derül fény