Minden ősét alázza az új Ferrari

Brutális gyorsulás, kifinomult menetstabilizálás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.21. 08.00

Szériamodelleknél korábban nem alkalmazott megoldásokkal, minden eddiginél erősebb szívó V8-assal és pályaversenyautókra jellemző vezethetőséggel jön a 458 Speciale

Nem lehet akármilyen az az autó, amely a Ferrari mércéjével is kiérdemli a ‘speciale’ jelzőt, és bizony a Ferrari heteken belül, a Frankfurti Autószalonon színre lépő újdonsága rászolgál a nevére 
A 4,5 literes motor abszolút és relatív értelemben véve is rekorder: a Ferrari utcai autóba nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort a 605 lóerős, 540 Nm nyomatékú blokknál (a 458 Italia fedélzetén ugyanez a blokk 570 lóerőt tud, azonos forgatónyomaték mellett). Emellett fajlagos teljesítménye (135 LE/liter) a világ minden létező utcai szívó V8-asát lepipálja
Mivel az autó tömege csupán 1290 kg, könnyű kiszámolni, hogy egy lóerőre csupán 2,13 kg jut; nem véletlen, hogy az alapmodell 3,4 másodperces 0-100-as sprintjén négy tizedet javít a Speciale, kétszázra pedig 9,1 másodperc alatt gyorsul az autó. A végsebességről nem ír a gyár, elárulták ellenben, hogy a házi, fioranói versenypályán (2997 méter) 1 perc 23,5 mp alatt megy körbe, azaz másfél másodpercet ver a 458 Italiára az autó 
Ebben persze már a nyers erőn túl az aerodinamikának, illetve a hajtásvezérlésnek is fontos szerep jut 
Új, aktív aerodinamikai komponenseket helyeztek el az autón, a szabályozható első és hátsó idomok révén a 458 Speciale minden eddigi sorozatgyártású Ferrarinál áramvonalasabb, ugyanakkor szükség esetén jelentős leszorítóerővel stabilizálja magát az úton 
Utóbbiban az elektronikát is segítségül hívják. Új rendszerük, a Side Slip Angle Control System (SSC) kontrollált, optimalizált mértékben engedi oldalirányban csúszni az autót, a F1-Trac kipörgésgátlóval és az E-diff elektronikus differenciálzárral együttműködve a lehető legnagyobb mértékben engedik kihasználni a kifejezetten ehhez a modellhez átdolgozott Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsokban rejlő tartalékokat
A fejlesztéseknek köszönhetően a 458 Speciale 1,33 g kanyargyorsulásra képes, ami újfent jobb, mint amire utcai Ferrari eddig valaha képes volt 
A modell végsebességére, árára és további részleteire szeptember elején, a Frankfurti Autószalonon derül fény

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.