Negyvenöt éve 14 500 dollárt (mai értéken mintegy 100 000 USD-t, azaz 23 millió forintot) fizetett egy észak-karolinai úr, a maga erejéből milliomossá vált Eddie Smith (nyitóképünkön, a kivetítőn) azért az autóért, amely most rekord magas összegért, 27,5 millió dollárért talált új gazdára az RM aukciós ház szombati árverésén

Az autó első és eddigi egyetlen tulajdonosa soha nem volt gyűjtő, a Ferrarit azért vette, hogy járjon vele. A környékbeli kisfiúkat, de akár a felnőtteket is gyakran elvitte egy körre, hogy megtapasztalhassák, milyen érzés Ferrariban utazni. 
Az évek előre haladtával aztán egyre kevesebbet járt az autóval, amely halála óta, ahogy fia fogalmazott, csak börtönben rostokolt. 
“Apámnak megszakadna a szíve, ha látná, hogy nem járunk az autóval, ezért bármennyire fáj is, inkább eladjuk” -mondta az ifjabbik Eddie Smith, aki apjának kedves jótékonysági szervezetek számára ajánlotta fel az árverés teljes bevételét


Jó érzékkel bocsátották áruba az autót: a Ferrari 275 GTB/4*S N.A.R.T Spider a világszép kabrió különleges kiadása volt, amellyel a Ferrari az észak-amerikai kontinensen kívánta népszerűsíteni a márkát (a N.A.R.T a North American Racing Team kifejezés rövidítése). Az autó egy másik példányának még filmszerep is jutott: a Thomas Crown-ügy című thriller eredeti változatában, ahol Steve McQueen alakította a milliomos bűnözőt, tűnik fel a csodálatos vonalvezetésű Scaglietti karosszéria (jobbra Faye Dunaway társaságában), amelyet mindössze tíz példányban építettek az amerikai Ferrari-importőr, Luigi Chinetti megrendelésére. 
A licit tízmillió dollárról (2,3 milliárd Ft) indult, amelyet rögtön felvittek 16-ra (3,7 mrd Ft), majd a következő licittel 20 millió dollárra (4,6 milliárd Ft). Innen már üdvrivalgás és éljenzés kísérte tovább az árverést, amely végül 27,5 millió dollárnál (6,2 milliárd Ft) ért véget; ebből 25 milliót kap meg az autó tulajdonosa, az aukciós ház jutaléka 10 százalék 
A tíz darabos 275 N.A.R.T. Spider széria 3,2 literes V12-es motorját hat darab Weber porlasztó táplálta, a motor csúcsteljesítménye 300 LE. Ötfokozatú kézi sebességváltója az amerikai versenypályák hosszabb egyeneseihez igazodva a normál 275-ösöknél hosszabb végáttételt kapott, a futóműnél elöl-hátul független felfüggesztést alkalmaztak
Ugyanezen az árverésen egy 1928-as Mercedes-Benz 680S Torpedo Roadster is elkelt, szerényebb, de még mindig felfoghatatlanul magas: 8,25 millió dolláros (1,9 milliárd forintos) áron