Terepjárók 300 km/óra felett

Irgalmatlan Brabus behemótok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.19. 13.00

Saját korábbi munkáit írta felül a Brabus, amikor a Mercedes ML és GL 63AMG modelleken alapuló tuningszörnyek teljesítményét több mint tíz százalékkal növelte meg. 700 lóerővel szupersportkocsikhoz méltó menetteljesítményekre képesek az óriások.

Vannak még tartalékok az AMG 5,5 literes nyolchengeres motorjában: a német Brabus hőtükrös aranyfóliával burkolt fel- és leömlőket, új, nagyobb töltőnyomású turbókat, valamint három centiméter belső csőátmérőjű, rozsdamentes kipufogórendszert illesztett a blokkra.

A korábbi B63 620 motorból így lett B63S 700, amelyet rögtön két modellbe: az ötszemélyes ML és a három üléssoros GL szabadidőjárművekbe is beműtött a műhely. 

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

A típusjelzés értelemszerűen a motor teljesítményét jelöli. A 700 lóerő 175-tel több, mint amire az eredeti gyári sport-SUV (M63 AMG, 525 LE) képes, a GL esetében “csupán” 143 lóerő a növekmény. A forgatónyomaték 960 Nm, már 2000/perctől – a konstrukció többet is elbírna, ám az üzembiztosság érdekében elektronikusan korlátozták a nyomatékot. 
Két és fél tonna ide vagy oda, ennyi energia még a Mercedes szabadidőjárműveivel is játszi könnyedséggel bír el. A kisebbik ML 4,4 a böhöm GL 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 300 km/óra – csak azért nem több, mert a Brabus fejlesztői nem találtak a piacon olyan SUV-abroncsot (ML: 315/25 ZR 23, GL: 305/30 ZR 23 méretben), amely tartósan elviselné az ennél nagyobb igénybe vételt. 

Mercedes-Benz ML 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Bármilyen megdöbbentő, nem ezek a titánok a Brabus leggyorsabb terepjárói: a négy évvel ezelőtt épített, V12-es motorral szerelt GLK csúcssebessége nehezen értelmezhető 322,3 km/óra.
A fenomenális motorhoz nem mindennapi megjelenést társított a német stúdió: a Widestar karosszéria-szélesítés az ML esetében hat, a GL-nél nyolc centiméterrel toldja meg a kerékíveknél a karosszéria szélességét. A légrugós felfüggesztést egyedi vezérléssel ültették lejjebb, a megfelelő leszorítóerőről első kötény és hátsó diffúzor gondoskodik.

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.