Vannak még tartalékok az AMG 5,5 literes nyolchengeres motorjában: a német Brabus hőtükrös aranyfóliával burkolt fel- és leömlőket, új, nagyobb töltőnyomású turbókat, valamint három centiméter belső csőátmérőjű, rozsdamentes kipufogórendszert illesztett a blokkra.

A korábbi B63 620 motorból így lett B63S 700, amelyet rögtön két modellbe: az ötszemélyes ML és a három üléssoros GL szabadidőjárművekbe is beműtött a műhely. 

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

A típusjelzés értelemszerűen a motor teljesítményét jelöli. A 700 lóerő 175-tel több, mint amire az eredeti gyári sport-SUV (M63 AMG, 525 LE) képes, a GL esetében “csupán” 143 lóerő a növekmény. A forgatónyomaték 960 Nm, már 2000/perctől – a konstrukció többet is elbírna, ám az üzembiztosság érdekében elektronikusan korlátozták a nyomatékot. 
Két és fél tonna ide vagy oda, ennyi energia még a Mercedes szabadidőjárműveivel is játszi könnyedséggel bír el. A kisebbik ML 4,4 a böhöm GL 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 300 km/óra – csak azért nem több, mert a Brabus fejlesztői nem találtak a piacon olyan SUV-abroncsot (ML: 315/25 ZR 23, GL: 305/30 ZR 23 méretben), amely tartósan elviselné az ennél nagyobb igénybe vételt. 

Mercedes-Benz ML 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Bármilyen megdöbbentő, nem ezek a titánok a Brabus leggyorsabb terepjárói: a négy évvel ezelőtt épített, V12-es motorral szerelt GLK csúcssebessége nehezen értelmezhető 322,3 km/óra.
A fenomenális motorhoz nem mindennapi megjelenést társított a német stúdió: a Widestar karosszéria-szélesítés az ML esetében hat, a GL-nél nyolc centiméterrel toldja meg a kerékíveknél a karosszéria szélességét. A légrugós felfüggesztést egyedi vezérléssel ültették lejjebb, a megfelelő leszorítóerőről első kötény és hátsó diffúzor gondoskodik.

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR