Terepjárók 300 km/óra felett

Irgalmatlan Brabus behemótok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.19. 13.00

Saját korábbi munkáit írta felül a Brabus, amikor a Mercedes ML és GL 63AMG modelleken alapuló tuningszörnyek teljesítményét több mint tíz százalékkal növelte meg. 700 lóerővel szupersportkocsikhoz méltó menetteljesítményekre képesek az óriások.

Vannak még tartalékok az AMG 5,5 literes nyolchengeres motorjában: a német Brabus hőtükrös aranyfóliával burkolt fel- és leömlőket, új, nagyobb töltőnyomású turbókat, valamint három centiméter belső csőátmérőjű, rozsdamentes kipufogórendszert illesztett a blokkra.

A korábbi B63 620 motorból így lett B63S 700, amelyet rögtön két modellbe: az ötszemélyes ML és a három üléssoros GL szabadidőjárművekbe is beműtött a műhely. 

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

A típusjelzés értelemszerűen a motor teljesítményét jelöli. A 700 lóerő 175-tel több, mint amire az eredeti gyári sport-SUV (M63 AMG, 525 LE) képes, a GL esetében “csupán” 143 lóerő a növekmény. A forgatónyomaték 960 Nm, már 2000/perctől – a konstrukció többet is elbírna, ám az üzembiztosság érdekében elektronikusan korlátozták a nyomatékot. 
Két és fél tonna ide vagy oda, ennyi energia még a Mercedes szabadidőjárműveivel is játszi könnyedséggel bír el. A kisebbik ML 4,4 a böhöm GL 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 300 km/óra – csak azért nem több, mert a Brabus fejlesztői nem találtak a piacon olyan SUV-abroncsot (ML: 315/25 ZR 23, GL: 305/30 ZR 23 méretben), amely tartósan elviselné az ennél nagyobb igénybe vételt. 

Mercedes-Benz ML 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Bármilyen megdöbbentő, nem ezek a titánok a Brabus leggyorsabb terepjárói: a négy évvel ezelőtt épített, V12-es motorral szerelt GLK csúcssebessége nehezen értelmezhető 322,3 km/óra.
A fenomenális motorhoz nem mindennapi megjelenést társított a német stúdió: a Widestar karosszéria-szélesítés az ML esetében hat, a GL-nél nyolc centiméterrel toldja meg a kerékíveknél a karosszéria szélességét. A légrugós felfüggesztést egyedi vezérléssel ültették lejjebb, a megfelelő leszorítóerőről első kötény és hátsó diffúzor gondoskodik.

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.