Terepjárók 300 km/óra felett

Irgalmatlan Brabus behemótok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.19. 13.00

Saját korábbi munkáit írta felül a Brabus, amikor a Mercedes ML és GL 63AMG modelleken alapuló tuningszörnyek teljesítményét több mint tíz százalékkal növelte meg. 700 lóerővel szupersportkocsikhoz méltó menetteljesítményekre képesek az óriások.

Vannak még tartalékok az AMG 5,5 literes nyolchengeres motorjában: a német Brabus hőtükrös aranyfóliával burkolt fel- és leömlőket, új, nagyobb töltőnyomású turbókat, valamint három centiméter belső csőátmérőjű, rozsdamentes kipufogórendszert illesztett a blokkra.

A korábbi B63 620 motorból így lett B63S 700, amelyet rögtön két modellbe: az ötszemélyes ML és a három üléssoros GL szabadidőjárművekbe is beműtött a műhely. 

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

A típusjelzés értelemszerűen a motor teljesítményét jelöli. A 700 lóerő 175-tel több, mint amire az eredeti gyári sport-SUV (M63 AMG, 525 LE) képes, a GL esetében “csupán” 143 lóerő a növekmény. A forgatónyomaték 960 Nm, már 2000/perctől – a konstrukció többet is elbírna, ám az üzembiztosság érdekében elektronikusan korlátozták a nyomatékot. 
Két és fél tonna ide vagy oda, ennyi energia még a Mercedes szabadidőjárműveivel is játszi könnyedséggel bír el. A kisebbik ML 4,4 a böhöm GL 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 300 km/óra – csak azért nem több, mert a Brabus fejlesztői nem találtak a piacon olyan SUV-abroncsot (ML: 315/25 ZR 23, GL: 305/30 ZR 23 méretben), amely tartósan elviselné az ennél nagyobb igénybe vételt. 

Mercedes-Benz ML 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Bármilyen megdöbbentő, nem ezek a titánok a Brabus leggyorsabb terepjárói: a négy évvel ezelőtt épített, V12-es motorral szerelt GLK csúcssebessége nehezen értelmezhető 322,3 km/óra.
A fenomenális motorhoz nem mindennapi megjelenést társított a német stúdió: a Widestar karosszéria-szélesítés az ML esetében hat, a GL-nél nyolc centiméterrel toldja meg a kerékíveknél a karosszéria szélességét. A légrugós felfüggesztést egyedi vezérléssel ültették lejjebb, a megfelelő leszorítóerőről első kötény és hátsó diffúzor gondoskodik.

Mercedes-Benz GL 63 AMG - BRABUS B63S - 700 WIDESTAR

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.