Japán szörnyek a versenypályán

Utcára csak két év múlva kerülnek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.18. 10.00

Egy időben mutatta be hibrid luxuskupén alapuló versenyautóját a Lexus és a Honda

Izgalmasnak, de legalábbis látványosnak ígérkeznek a japán SuperGT széria GT500 géposztályának 2014-es küzdelmei: a Honda és a Lexus gyakorlatilag egyszerre jelentette be, hogy jövőre versenyautót indítanak a bajnokságban. 

A jelenleg futó Lexus SC 430 helyére az egyelőre csak tanulmány formájában létező, de 2015-től már piacra lépő LF-CC szuperkupéból kialakított versenyautó (alább) lép majd. Az inkább komfortos, mint sportos, határozottan barokkos vonalvezetésű SC utódja szikár és izmos lesz. 
A roadster és kupé formában egyaránt színre lépő szériamodell a GS és IS modellek által is alkalmazott, hátsókerék-hajtású padlólemez módosított verzióját kapja. Utcai változatában hibrid kivitelben is kapható lesz; a pályára fejlesztett versenyautóról egyelőre nincsenek adataink. 
Valamivel többet lehet tudni a Honda (Észak-Amerikában első körben Acura) NSX alapú racerről. A cég ugyanis lépéselőnyben van: a 2014-es homologizációs szabályok szerint épített GT500 autójuk ugyanis már ezen a hétvégén, az idei évad ötödik versenyén rajthoz áll. 
A kétliteres, turbófeltöltős középmotor és egy villanymotor hibrid egysége által hajtott hajtott NSX Concept-GT nem az első, NSX-ből fejlesztett versenyautó: az augusztus első napjaiban az észak-amerikai Ohióban is színre lépett egy, szintén pályaorientált prototípus. 
A Lexus LF-CC és az Acura / Honda NSX utcai kivitele egyaránt 2015-ben kerül forgalomba

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.