Japán szörnyek a versenypályán

Utcára csak két év múlva kerülnek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.18. 10.00

Egy időben mutatta be hibrid luxuskupén alapuló versenyautóját a Lexus és a Honda

Izgalmasnak, de legalábbis látványosnak ígérkeznek a japán SuperGT széria GT500 géposztályának 2014-es küzdelmei: a Honda és a Lexus gyakorlatilag egyszerre jelentette be, hogy jövőre versenyautót indítanak a bajnokságban. 

A jelenleg futó Lexus SC 430 helyére az egyelőre csak tanulmány formájában létező, de 2015-től már piacra lépő LF-CC szuperkupéból kialakított versenyautó (alább) lép majd. Az inkább komfortos, mint sportos, határozottan barokkos vonalvezetésű SC utódja szikár és izmos lesz. 
A roadster és kupé formában egyaránt színre lépő szériamodell a GS és IS modellek által is alkalmazott, hátsókerék-hajtású padlólemez módosított verzióját kapja. Utcai változatában hibrid kivitelben is kapható lesz; a pályára fejlesztett versenyautóról egyelőre nincsenek adataink. 
Valamivel többet lehet tudni a Honda (Észak-Amerikában első körben Acura) NSX alapú racerről. A cég ugyanis lépéselőnyben van: a 2014-es homologizációs szabályok szerint épített GT500 autójuk ugyanis már ezen a hétvégén, az idei évad ötödik versenyén rajthoz áll. 
A kétliteres, turbófeltöltős középmotor és egy villanymotor hibrid egysége által hajtott hajtott NSX Concept-GT nem az első, NSX-ből fejlesztett versenyautó: az augusztus első napjaiban az észak-amerikai Ohióban is színre lépett egy, szintén pályaorientált prototípus. 
A Lexus LF-CC és az Acura / Honda NSX utcai kivitele egyaránt 2015-ben kerül forgalomba

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.