Japán szörnyek a versenypályán

Utcára csak két év múlva kerülnek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.18. 10.00

Egy időben mutatta be hibrid luxuskupén alapuló versenyautóját a Lexus és a Honda

Izgalmasnak, de legalábbis látványosnak ígérkeznek a japán SuperGT széria GT500 géposztályának 2014-es küzdelmei: a Honda és a Lexus gyakorlatilag egyszerre jelentette be, hogy jövőre versenyautót indítanak a bajnokságban. 

A jelenleg futó Lexus SC 430 helyére az egyelőre csak tanulmány formájában létező, de 2015-től már piacra lépő LF-CC szuperkupéból kialakított versenyautó (alább) lép majd. Az inkább komfortos, mint sportos, határozottan barokkos vonalvezetésű SC utódja szikár és izmos lesz. 
A roadster és kupé formában egyaránt színre lépő szériamodell a GS és IS modellek által is alkalmazott, hátsókerék-hajtású padlólemez módosított verzióját kapja. Utcai változatában hibrid kivitelben is kapható lesz; a pályára fejlesztett versenyautóról egyelőre nincsenek adataink. 
Valamivel többet lehet tudni a Honda (Észak-Amerikában első körben Acura) NSX alapú racerről. A cég ugyanis lépéselőnyben van: a 2014-es homologizációs szabályok szerint épített GT500 autójuk ugyanis már ezen a hétvégén, az idei évad ötödik versenyén rajthoz áll. 
A kétliteres, turbófeltöltős középmotor és egy villanymotor hibrid egysége által hajtott hajtott NSX Concept-GT nem az első, NSX-ből fejlesztett versenyautó: az augusztus első napjaiban az észak-amerikai Ohióban is színre lépett egy, szintén pályaorientált prototípus. 
A Lexus LF-CC és az Acura / Honda NSX utcai kivitele egyaránt 2015-ben kerül forgalomba

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.