Még július végén terjed el a hír, hogy a Cadillac új nagyautót épít, amellyel a BMW7 és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében védheti meg pozícióját. Akkor mindenki azért szurkolt, hogy a leendő autó legalább részleteiben emlékeztessen a tavaly leleplezett, csodálatos Ciel tanulmányra – eszünkben sem jutott, hogy a márka tervezői akár felül is múlhatják a kabrió esztétikumát 

A Cadillac kaliforniai dizájnstúdiója nem volt kicsinyes: az Elmiraj 5,2 méteres hosszával eleve fő vetélytársainak nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, amelyet arabos hangzású neve még varázslatosabbá tesz, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. 
Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg 
Hogy a műszaki tartalomra se lehessen panasz, a kecses, időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. Ennek alapját a márka ikerturbós V6-osa adja, amely a CTS sportverziójában 420 lóerőt ad le. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig 
A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált, brazil rózsafa borítja a felületeket 
A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban 
Hiába kupé, az Elmiraj végső soron alighanem szedánban fog kiteljesedni, ezért is örvendetes, hogy a dizájnerek odafigyeltek a hátsó utasok kényelmére. Kagylóülésük előre csusszanva könnyíti meg a beszállást, majd velük együtt hátra mozdul, helyet adva az elöl utazóknak. Az ülés dőlésszöge ráadásul állítható is – képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.