Az ezeregy éjszaka Cadillacje

Meseszép az Elmiraj tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 14.00

A vártnál is harmonikusabb, elegánsabb és eredetibb lett a Cadillac luxuslimuzinja. A General Motors prémium márkája határozottan jó irányba halad

Még július végén terjed el a hír, hogy a Cadillac új nagyautót épít, amellyel a BMW7 és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében védheti meg pozícióját. Akkor mindenki azért szurkolt, hogy a leendő autó legalább részleteiben emlékeztessen a tavaly leleplezett, csodálatos Ciel tanulmányra – eszünkben sem jutott, hogy a márka tervezői akár felül is múlhatják a kabrió esztétikumát 

A Cadillac kaliforniai dizájnstúdiója nem volt kicsinyes: az Elmiraj 5,2 méteres hosszával eleve fő vetélytársainak nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, amelyet arabos hangzású neve még varázslatosabbá tesz, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. 
Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg 
Hogy a műszaki tartalomra se lehessen panasz, a kecses, időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. Ennek alapját a márka ikerturbós V6-osa adja, amely a CTS sportverziójában 420 lóerőt ad le. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig 
A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált, brazil rózsafa borítja a felületeket 
A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban 
Hiába kupé, az Elmiraj végső soron alighanem szedánban fog kiteljesedni, ezért is örvendetes, hogy a dizájnerek odafigyeltek a hátsó utasok kényelmére. Kagylóülésük előre csusszanva könnyíti meg a beszállást, majd velük együtt hátra mozdul, helyet adva az elöl utazóknak. Az ülés dőlésszöge ráadásul állítható is – képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.

Kommentek

  • Guevara

    Az eleje nagyon szép, de a hátulját nagyon összecsapták a tervezők, érzésem szerint. A belseje még ugyan csak koncepció, de akár véglegesként is kitűnően megfelelne, illik az autó extremitásához. Reméljük lesz is ebből a csúcs-Caddyből végre valami.

  • Guevara

    Ejha, most látom csak hogy ez egy kupé. A cikk meg bőszen említi egy lapon a BMW 7-essel és a Mercedes S klasseval.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.