Az ezeregy éjszaka Cadillacje

Meseszép az Elmiraj tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 14.00

A vártnál is harmonikusabb, elegánsabb és eredetibb lett a Cadillac luxuslimuzinja. A General Motors prémium márkája határozottan jó irányba halad

Még július végén terjed el a hír, hogy a Cadillac új nagyautót épít, amellyel a BMW7 és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében védheti meg pozícióját. Akkor mindenki azért szurkolt, hogy a leendő autó legalább részleteiben emlékeztessen a tavaly leleplezett, csodálatos Ciel tanulmányra – eszünkben sem jutott, hogy a márka tervezői akár felül is múlhatják a kabrió esztétikumát 

A Cadillac kaliforniai dizájnstúdiója nem volt kicsinyes: az Elmiraj 5,2 méteres hosszával eleve fő vetélytársainak nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, amelyet arabos hangzású neve még varázslatosabbá tesz, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. 
Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg 
Hogy a műszaki tartalomra se lehessen panasz, a kecses, időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. Ennek alapját a márka ikerturbós V6-osa adja, amely a CTS sportverziójában 420 lóerőt ad le. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig 
A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált, brazil rózsafa borítja a felületeket 
A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban 
Hiába kupé, az Elmiraj végső soron alighanem szedánban fog kiteljesedni, ezért is örvendetes, hogy a dizájnerek odafigyeltek a hátsó utasok kényelmére. Kagylóülésük előre csusszanva könnyíti meg a beszállást, majd velük együtt hátra mozdul, helyet adva az elöl utazóknak. Az ülés dőlésszöge ráadásul állítható is – képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.

Kommentek

  • Guevara

    Az eleje nagyon szép, de a hátulját nagyon összecsapták a tervezők, érzésem szerint. A belseje még ugyan csak koncepció, de akár véglegesként is kitűnően megfelelne, illik az autó extremitásához. Reméljük lesz is ebből a csúcs-Caddyből végre valami.

  • Guevara

    Ejha, most látom csak hogy ez egy kupé. A cikk meg bőszen említi egy lapon a BMW 7-essel és a Mercedes S klasseval.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.