Az ezeregy éjszaka Cadillacje

Meseszép az Elmiraj tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.17. 14.00

A vártnál is harmonikusabb, elegánsabb és eredetibb lett a Cadillac luxuslimuzinja. A General Motors prémium márkája határozottan jó irányba halad

Még július végén terjed el a hír, hogy a Cadillac új nagyautót épít, amellyel a BMW7 és a Mercedes-Benz S-osztály ellenében védheti meg pozícióját. Akkor mindenki azért szurkolt, hogy a leendő autó legalább részleteiben emlékeztessen a tavaly leleplezett, csodálatos Ciel tanulmányra – eszünkben sem jutott, hogy a márka tervezői akár felül is múlhatják a kabrió esztétikumát 

A Cadillac kaliforniai dizájnstúdiója nem volt kicsinyes: az Elmiraj 5,2 méteres hosszával eleve fő vetélytársainak nyújtott tengelytávú kiviteleivel veszi fel a versenyt. Mégsem közvetlenül támad a márka, hiszen új tanulmányuk, amelyet arabos hangzású neve még varázslatosabbá tesz, nem limuzin, hanem hatalmas, kétajtós kupé. 
Klasszikus, hátratolt utastere, gigantikus tengelytávja és focipályányi motorházfedele az amerikai automobilizmus legszebb éveit idézi – legalábbis formai szempontból. Mégsem csupa múltidézés az autó: orrán már a márka új, babérkoszorújától megfosztott logója díszeleg 
Hogy a műszaki tartalomra se lehessen panasz, a kecses, időtlen arányokkal felvértezett Elmiraj orrában egy ikerturbós, 4,5 literes V8-as motor dohog, becsült teljesítménye 500 lóerő. Ennek alapját a márka ikerturbós V6-osa adja, amely a CTS sportverziójában 420 lóerőt ad le. A nyolchengeres hője a gépházfedélbe vágott szellőzőréseken át távozik, ereje pedig az impozáns, 22 x 9.0 méretű kerekeken át jut el az aszfaltig 
A beltérben visszaköszön az autó hatalmas tengelytávja: a műszerfal egyetlen, végtelen ív, a digitális kezelőfelületek a márkalogó formáját idéző, V alakú panelen kaptak helyet, és ahová nem jutott bőr, ott kézzel megmunkált, brazil rózsafa borítja a felületeket 
A tervezők sajátos módon ötvözték a hagyományos és modern technológiákat: a két fő műszer analóg, átlátszó egység, mögöttük egyetlen óriási kijelző húzódik, ahol a kiegészítő információk mellett az elöl és hátul elhelyezett kamerák képe megjelenik. Ez egy sor funkciótól tehermentesíti a központi, tízcolos érintőképernyőt, amely használaton kívül láthatatlanul lapulhat meg a műszerfalban 
Hiába kupé, az Elmiraj végső soron alighanem szedánban fog kiteljesedni, ezért is örvendetes, hogy a dizájnerek odafigyeltek a hátsó utasok kényelmére. Kagylóülésük előre csusszanva könnyíti meg a beszállást, majd velük együtt hátra mozdul, helyet adva az elöl utazóknak. Az ülés dőlésszöge ráadásul állítható is – képzeljünk el egy saját ajtót a tágas hátsó üléssor mellett, és máris kész a Cadillac leendő óriáslimuzinja.

Kommentek

  • Guevara

    Az eleje nagyon szép, de a hátulját nagyon összecsapták a tervezők, érzésem szerint. A belseje még ugyan csak koncepció, de akár véglegesként is kitűnően megfelelne, illik az autó extremitásához. Reméljük lesz is ebből a csúcs-Caddyből végre valami.

  • Guevara

    Ejha, most látom csak hogy ez egy kupé. A cikk meg bőszen említi egy lapon a BMW 7-essel és a Mercedes S klasseval.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.