Öt-hat éve azt hittük, mára mindenhol ez lesz a norma, de ahogy az internettel kapcsolatban annyi minden, ez a várakozás is túlzottnak bizonyult. Most viszont úgy tűnik, beindulhat az autós webáruház műfaja: a Mercedes-Benz még az év vége előtt beindítja ugyanis online értékesítési felületét. 

Egyelőre két városban, Hamburgban és Varsóban lesz elérhető a szolgáltatás. 
A tény, hogy az elvileg határok nélküli webes funkcionalitást földrajzi helyhez kötötték, jól jelzi, hogy kísérleti szolgáltatásról van szó: miután ugyanis az interneten megrendelték az autót, illetve kiválasztották a preferált finanszírozási formát, az ügyfeleknek bizony el kell caplatniuk egy márkakereskedésbe, ahol aláírják a papírokat. 
Ezt követően autójukat kívánságuk szerint a két ország bármely márkakereskedésében átvehetik, illetve az országok területén belül tetszőleges pontra kiszállítja azt a gyár. 
Az online felületen házhoz jövő tesztvezetést is foglalhatnak az ügyfelek 
A kísérlettől pillanatnyilag nem vár többet a Mercedes, mint hogy felmérje, mennyire nyitottak ügyfeleik erre a nem szokványos vásárlási formára. 
A kliens és a márka közötti elsődleges találkozási pont továbbra is a márkakereskedés marad, tette hozzá a Mercedes képviselője a hír kapcsán, rávilágítva arra a legnagyobb problémára, amely eddig is gátat szabott az online szalonok kibontakozásának: több ezer főt foglalkoztató hálózatok, jelentős forgalmat bonyolító üzleti struktúra léte kerülne ugyanis veszélybe, ha a vásárlók teljes egészében függetlenednének a hagyományos márkakereskedésektől. 
Az online kereskedésben a Mercedes-Benz választékának csupán egy szelete lesz elérhető: a kínálat a legnépszerűbb típusokra, azokon belül is a leggyakoribb opciókkal felszerelt, előre konfigurált “konfekció-moidellekre” korlátozódik
Képeinken a Mercedes-Benz Osaka városában megnyitott, innovatív belvárosi Connection értékesítési és márkaélmény-központja látható