Brutálisan néz ki a BMW M4

Aranyszín előtanulmány Kaliforniában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.16. 08.05

Feleslegesen túráztatja idegeinket a BMW, de megteszi, hiszen így a teljesítményadatokat nem kell elpuskáznia, és Frankfurtban újfent leleplezheti a kultikus M3 kupé utódját, a csak nevében eltérő M4-est.

Aranyfüstnek nevezték el és kifejezetten ehhez a tanulmányautóhoz keverték ki azt a csodálatos árnyalatot, amely képes még izgalmasabbá tenni az év egyik legjobban várt sportautó-újdonságát. 

Ez az M4 persze hivatalosan csak tanulmány, de ne legyenek illúzióink: a közelgő világpremieren ugyanez az autó fog előttünk állni, épp csak akkor már hajtásláncáról is kapunk részletes információkat. Addig is élvezzük ki a BMW középkategóriás kupéjának hipersportos kivitelét.
Magától értetődőek a hatalmas légbeömlők, a markánsabb, egyedi rácsozású hűtőmaszk, a motorházfedél combos power dome-ja, a decens küszöbök és a masszív hátsó kerékív-toldat. 
Ami az M4 újdonsága, az a 20 colos felnivel kitöltött, első kerékdob mögötti Air Breather, amely ez alkalommal agresszívabb kidolgozást kapott, és az Air Curtain légbevezető rések, amelyek egy Forma-1-es autóhoz teszik hasonlatossá a BMW orrának bonyolult aerodinamikáját. 
Oldalról a megszokott és elvárt sziluett fogad. Innen nem látható, de közelről nézve annál feltűnőbb a teljes egészében szénszálas kompozitból készült tetőlemez, amely optikai elemnek legalább olyan hatásos, mint a tömegközéppontot lejjebb költöztető súlycsökkentő megoldásnak. Méretes szárny helyett egyszerű, integrált légterelő peremet kapott az M4 csomagtérfedele, ezt azonban gondosan úgy alakították ki, hogy ne csak az autó megjelenését tegyék marconábbá, hanem a leszorítóerőt is fokozzák 
Utóbbi téren komoly segítője akad a kacsafaroknak: a lökhárító alját erőteljes kidolgozású diffúzor foglalja el. A szénszálból megformált aerodinamikai elemmel közös egységet alkot a kétszer két kipufogóvég merész borítása, ami optikailag is összehúzza, ezáltal még izmosabbá teszi a hátfal megjelenését.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.