Brutálisan néz ki a BMW M4

Aranyszín előtanulmány Kaliforniában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.16. 08.05

Feleslegesen túráztatja idegeinket a BMW, de megteszi, hiszen így a teljesítményadatokat nem kell elpuskáznia, és Frankfurtban újfent leleplezheti a kultikus M3 kupé utódját, a csak nevében eltérő M4-est.

Aranyfüstnek nevezték el és kifejezetten ehhez a tanulmányautóhoz keverték ki azt a csodálatos árnyalatot, amely képes még izgalmasabbá tenni az év egyik legjobban várt sportautó-újdonságát. 

Ez az M4 persze hivatalosan csak tanulmány, de ne legyenek illúzióink: a közelgő világpremieren ugyanez az autó fog előttünk állni, épp csak akkor már hajtásláncáról is kapunk részletes információkat. Addig is élvezzük ki a BMW középkategóriás kupéjának hipersportos kivitelét.
Magától értetődőek a hatalmas légbeömlők, a markánsabb, egyedi rácsozású hűtőmaszk, a motorházfedél combos power dome-ja, a decens küszöbök és a masszív hátsó kerékív-toldat. 
Ami az M4 újdonsága, az a 20 colos felnivel kitöltött, első kerékdob mögötti Air Breather, amely ez alkalommal agresszívabb kidolgozást kapott, és az Air Curtain légbevezető rések, amelyek egy Forma-1-es autóhoz teszik hasonlatossá a BMW orrának bonyolult aerodinamikáját. 
Oldalról a megszokott és elvárt sziluett fogad. Innen nem látható, de közelről nézve annál feltűnőbb a teljes egészében szénszálas kompozitból készült tetőlemez, amely optikai elemnek legalább olyan hatásos, mint a tömegközéppontot lejjebb költöztető súlycsökkentő megoldásnak. Méretes szárny helyett egyszerű, integrált légterelő peremet kapott az M4 csomagtérfedele, ezt azonban gondosan úgy alakították ki, hogy ne csak az autó megjelenését tegyék marconábbá, hanem a leszorítóerőt is fokozzák 
Utóbbi téren komoly segítője akad a kacsafaroknak: a lökhárító alját erőteljes kidolgozású diffúzor foglalja el. A szénszálból megformált aerodinamikai elemmel közös egységet alkot a kétszer két kipufogóvég merész borítása, ami optikailag is összehúzza, ezáltal még izmosabbá teszi a hátfal megjelenését.

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.