Mintegy 270 ügyfelet, illetve kereskedőt kell értesítenie a Fiat-Chrysler csoport észak-amerikai ágának, miután problémákat fedeztek fel az április óta forgalmazott elektromos kisautónál, az 500e-nél. 

Nem tudjuk, nevessünk vagy sírjunk annak hallatán, hogy a hibának semmi köze a külső beszállítótól (Bosch) származó elektromos hajtáslánchoz: egyszerűen a gyártás során nem megfelelően végeztek el két munkafázist, így a féltengelyeket rögzítő csavarok lelazulhatnak, ami a féltengely leválását, azaz a jármű mozgásképtelenségét okozhatja. 
Ilyen jelenség – azaz a villanyautó hirtelen megállása – egy esetben fordult elő, ez indította el a vizsgálatot. 
Az nem derült ki, hogy a hiba a féltengely erőforrás vagy kerék felőli oldalát érinti-e 
A 111 lóerős, 140 km hatótávolságú , az alapkivitelnél jóval (13%) kisebb közegellenállású Fiat 500e fogadtatása kirobbanóan sikeres volt az Egyesült Államokban, pontosabban Kaliforniában, ahol kezdetben kizárólagosan forgalmazták az autót. A világ talán leginkább villanyautó-barát piacán mindössze két hónap alatt elfogyott a teljes évre tervezett kontingens. 
Darabszámok nem ismertek, így nem tudni, a visszahívásban érintett 270 darab autó a teljes eladott mennyiséget vagy annak csak egy részét jelenti-e