Kémfotón a Honda Civic Type R

300 lóerős turbómotorra számítunk

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 16.00

Vége a szívómotoros korszaknak: a Honda kompakt sportolójának negyedik generációját turbófeltöltő emelheti riválisai fölé

Európában most először került lencsevégre a Civic Type R következő generációjának prototípusa, és bár alaposan elmaszkolták, néhány lényeges jellemzőjét műszakilag nem lehetett elrejteni 

Ilyen a széles első hűtőmaszk mögött felsejlő, nagyméretű intercooler: a köztes töltőlevegőhűtő jelenléte pedig azokat a sejtelmeket igazolja, amelyek szerint az eddig használt szívómotort feltöltöttre cserélik. Az Auto Express nyomozása ráadásul azt engedi sejtetni, hogy a korábban valószínűsített 1,6-2,0 literes erőforrás helyett egy új konstrukciójú, 2,2 literes blokkról lehet szó. A gyár azonban sem cáfolni, sem megerősíteni nem hajlandó semmilyen értesülést. 
Akárhogy is, az ellenfelek magasra helyezték a lécet: a képeken a hatalmas hátsó szárnyáról és kétszer kettes kipufogóvégződéséről könnyen felismerhető Type R a Ford Focus RS500 (350 LE) és a Vauxhall Astra VXR (nálunk Opel Astra GTC OPC, 280 LE) társaságában mutatkozott a brit utakon, a korábbi 201 lóerőnél tehát sokkal erősebb modellre számítunk. A Honda deklarált célja, hogy a Nürburgringen minden elsőkerék-hajtású ellenfelét lepipálja 
A Type R-t Japánban fejleszti a Honda, a kombi változat lehetőségét eleve kizárták. A modell végleges változata legkorábban jövő márciusban léphet színre

Kommentek

  • Kempelen10.

    Hehe, idióta elmemanó meg a többi most agyhelyen lövi magát.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.