Kék BMW-vel jár az Antikrisztus

...és ezüst Audival az ő követői

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 09.00

Brit közlekedési szakemberek felmérték, milyen színű és típusú autók viselkednek a legagresszívabban az utakon. Az eredmények csak részben meglepőek.

Ha olvasóink véleményét kérdeznénk, bizonyára lennének átfedések az angliai eredményekkel, de mivel a két piac alapvetően eltér egymástól, az ott tanultakat nem lehet egy az egyben a hazai utakra alkalmazni. 

Az mindenesetre tény, hogy 2837 autós tapasztalatai alapján még mindig magasan a BMW-sek a leginkább vérszomjas sofőrök: minden harmadik interjúalany szerint bajor autóból üvöltenek, dudálnak, mutogatnak, fenyegetik meg őket a leggyakrabban. Az elkövetőek többnyire 35-50 éves férfiak, az agresszió színe pedig – bármilyen meglepő – nem a piros, hanem a kék. 


A márkalistán második helyen szereplő Land Rover és a negyediken trónoló Subaru a márkák hazai ritkasága miatt irreleváns. Hazudnánk azonban, ha azt mondanánk, meglepődtünk az Audi (29%) harmadik helyén. 
Az ötödik helyen (18%) álló Vauxhall pozíciója más miatt nem igazi releváns: igaz, hogy a márka, akár csak az Opel nálunk, hazainak számít, de az eltérő fizetési viszonyok miatt talán szerencsésebb egy másik, még megfizethetőbb belföldi gyártású autómárkához hasonlítani. 
Ami a színeket illeti, megdőlt egy közhely: a piros autók gazdái tűnnek a legkevésbé agresszívnek (15%). Még a békésnek hitt zöld (19%) is több támadó kedvet szül. A dobogó második két helyén (ezüst, 26%; fekete, 33%) nincs meglepetés, az azonban, hogy a bunkók többsége (47%) kék autóban szabadul az utakra, megdöbbentő 
A brit felmérés szerint egyébként a péntek kora este (17.45) a legkritikusabb időszak, ezt az undok hétfő reggeli munkába indulás követi – a probléma tehát a hétvégék körén koncentrálódik. 
A férfiak havonta átlagosan hétszer, a nők háromszor veszítik el türelmüket a volán mögött.

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    Azt kell mondjam igazuk van, de ezért nem a BMW-t kell okolni, hanem magukat.
    A BMW teljesen más dimenzióban mozog és tényleg idegesítő ha az egysávos körforgalomba betart nekem a wagonr-es pöcs aki 10-zel gyalogol, én meg fék nélkül 60-70-nel szoktam abszolválni a körforgalmon való átesést, meg sem kottyan az autónak, akkor jó hogy jobbról megelőzöm, csak ők hiszik ez mekkora dolog a kis szappantartójukban.

  • vargagixxxer

    Szerintem kicsit félreérthetően van fogalmazva (fordítva) a cikk százalékos része. Mert az utolsó mondat alapján, ” az azonban, hogy a bunkók többsége (47%) kék autóban szabadul az utakra, megdöbbentő “, arra enged következtetni, hogy a százalékértékek összeadódnak, akkor viszont már 140%-nál tartunk, pedig az összes szín fel sincs sorolva.

  • Ambrus Gergely

    Amúgy az én BMW-m is kék :-( Kezdek félni magamtól.

  • menőmanó

    Nekem nincsenek a bmw-sekkel kapcsolatban különösebben rossz tapasztalataim.
    Hülyék minden autóban lehetnek.
    Az viszont tény, hogy a magukat erősnek és gyorsnak képzelők (“prémium” márkák) nehezen viselik a “névtelen” konkurenciát. :D

  • hova

    A dimenzió leghétköznapibb használatában fizikai teret jelent,tehát egy bmw és egy wagon-r ugyanabban a “dimenzióban” fizikain térben mozog,- nem másban. Ha valaki 60-70-l “abszolválja” a körforgalmat, nem igazán közlekedésbarát,mert a kresz szerint a körforgalom lényegében egy útkereszteződés, ami a forgalom gyorsabb, előnyösebb lebonyolítására szolgál.A körforgalomba beérkezőnek kell elsőbbséget adni annak, aki már bent halad, néha ez nehézséget okozhat jelen esetben egy körforgalomba történő behaladáskor.

  • menőmanó

    hova
    Gergely a a BMW-vel átlépi az időt és a teret. Ez természetes hiszen meg van hozzá az autója. Egysávos körforgalomban nyit egy jobb oldali sávot. A Mazda ezt nem tudja, ne is próbáld! :D
    Viccet félre téve.
    A körforgalmat én is szeretem abszurd tempóban letudni, hiszen valóban jó dolog, ha a többieket nem veszélyeztetjük csak megbotránkoztatjuk vele.
    Sok birka a kihalt körforgalom előtt megáll és nézeget hátha megjelenik valaki, akinek elsőbbséget lehet adni. Rühellem a fajtájukat.

  • Guevara

    hova: elsőbbsége csak akkor van a körforgalomban haladónak ha a betorkolásoknál kint van az elsőbbségadás kötelező tábla, anélkül simán jobb kéz szabály van, vagyis a bejövőnek van elsőbbsége. Mondjuk ez eléggé teoretikus dolog, mert itthon minden karika ki van táblázva a behajtásnál, de hiba lenne azt gondolni általánosságban az egész világon az van, hogy “aki bent van azé az elsőbbség”.

  • Guevara

    Én tovább szűkíteném a kört a BMW-n belül is az X5-X6 testvérpárra.

  • hova

    Szia Guevara: így igaz, amit mondasz, csak ezt nem említettem meg, pedig ez is fontos, adódik abből az általam említett tényből, hogy a körforgalom gyakorlatilag- és elméletileg is- útkereszteződés!!
    Heló manó:a mazda Japán autó,tiszteli az ember- és autótársait, ahogy a Japán ember is / ezért élesítette a kardját,hogy a legkevésbé fájjon, ha…tudod mikor??!!/
    Viccet félre téve: 2 éve egy trabantos – stop táblánál álltam-úgy hátba vágta a piros mazdámat,hogy kiesett a rádió a tokjából! Aztán megkérdezte, hogy miért állok itt??!! Ennyit a vezetőkről.

  • husky

    Nekem volt egy sötétkék alap VW Polóm, mégsem akartam leszorítani senkit!

  • Kempelen10.

    Menőmanó te buszkiller, hát mit hazudozol már megint? Anyád lebasz egy pofont, ha nem hagyod abba! Hazugdisznó.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.