Kék BMW-vel jár az Antikrisztus

...és ezüst Audival az ő követői

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 09.00

Brit közlekedési szakemberek felmérték, milyen színű és típusú autók viselkednek a legagresszívabban az utakon. Az eredmények csak részben meglepőek.

Ha olvasóink véleményét kérdeznénk, bizonyára lennének átfedések az angliai eredményekkel, de mivel a két piac alapvetően eltér egymástól, az ott tanultakat nem lehet egy az egyben a hazai utakra alkalmazni. 

Az mindenesetre tény, hogy 2837 autós tapasztalatai alapján még mindig magasan a BMW-sek a leginkább vérszomjas sofőrök: minden harmadik interjúalany szerint bajor autóból üvöltenek, dudálnak, mutogatnak, fenyegetik meg őket a leggyakrabban. Az elkövetőek többnyire 35-50 éves férfiak, az agresszió színe pedig – bármilyen meglepő – nem a piros, hanem a kék. 


A márkalistán második helyen szereplő Land Rover és a negyediken trónoló Subaru a márkák hazai ritkasága miatt irreleváns. Hazudnánk azonban, ha azt mondanánk, meglepődtünk az Audi (29%) harmadik helyén. 
Az ötödik helyen (18%) álló Vauxhall pozíciója más miatt nem igazi releváns: igaz, hogy a márka, akár csak az Opel nálunk, hazainak számít, de az eltérő fizetési viszonyok miatt talán szerencsésebb egy másik, még megfizethetőbb belföldi gyártású autómárkához hasonlítani. 
Ami a színeket illeti, megdőlt egy közhely: a piros autók gazdái tűnnek a legkevésbé agresszívnek (15%). Még a békésnek hitt zöld (19%) is több támadó kedvet szül. A dobogó második két helyén (ezüst, 26%; fekete, 33%) nincs meglepetés, az azonban, hogy a bunkók többsége (47%) kék autóban szabadul az utakra, megdöbbentő 
A brit felmérés szerint egyébként a péntek kora este (17.45) a legkritikusabb időszak, ezt az undok hétfő reggeli munkába indulás követi – a probléma tehát a hétvégék körén koncentrálódik. 
A férfiak havonta átlagosan hétszer, a nők háromszor veszítik el türelmüket a volán mögött.

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    Azt kell mondjam igazuk van, de ezért nem a BMW-t kell okolni, hanem magukat.
    A BMW teljesen más dimenzióban mozog és tényleg idegesítő ha az egysávos körforgalomba betart nekem a wagonr-es pöcs aki 10-zel gyalogol, én meg fék nélkül 60-70-nel szoktam abszolválni a körforgalmon való átesést, meg sem kottyan az autónak, akkor jó hogy jobbról megelőzöm, csak ők hiszik ez mekkora dolog a kis szappantartójukban.

  • vargagixxxer

    Szerintem kicsit félreérthetően van fogalmazva (fordítva) a cikk százalékos része. Mert az utolsó mondat alapján, ” az azonban, hogy a bunkók többsége (47%) kék autóban szabadul az utakra, megdöbbentő “, arra enged következtetni, hogy a százalékértékek összeadódnak, akkor viszont már 140%-nál tartunk, pedig az összes szín fel sincs sorolva.

  • Ambrus Gergely

    Amúgy az én BMW-m is kék :-( Kezdek félni magamtól.

  • menőmanó

    Nekem nincsenek a bmw-sekkel kapcsolatban különösebben rossz tapasztalataim.
    Hülyék minden autóban lehetnek.
    Az viszont tény, hogy a magukat erősnek és gyorsnak képzelők (“prémium” márkák) nehezen viselik a “névtelen” konkurenciát. :D

  • hova

    A dimenzió leghétköznapibb használatában fizikai teret jelent,tehát egy bmw és egy wagon-r ugyanabban a “dimenzióban” fizikain térben mozog,- nem másban. Ha valaki 60-70-l “abszolválja” a körforgalmat, nem igazán közlekedésbarát,mert a kresz szerint a körforgalom lényegében egy útkereszteződés, ami a forgalom gyorsabb, előnyösebb lebonyolítására szolgál.A körforgalomba beérkezőnek kell elsőbbséget adni annak, aki már bent halad, néha ez nehézséget okozhat jelen esetben egy körforgalomba történő behaladáskor.

  • menőmanó

    hova
    Gergely a a BMW-vel átlépi az időt és a teret. Ez természetes hiszen meg van hozzá az autója. Egysávos körforgalomban nyit egy jobb oldali sávot. A Mazda ezt nem tudja, ne is próbáld! :D
    Viccet félre téve.
    A körforgalmat én is szeretem abszurd tempóban letudni, hiszen valóban jó dolog, ha a többieket nem veszélyeztetjük csak megbotránkoztatjuk vele.
    Sok birka a kihalt körforgalom előtt megáll és nézeget hátha megjelenik valaki, akinek elsőbbséget lehet adni. Rühellem a fajtájukat.

  • Guevara

    hova: elsőbbsége csak akkor van a körforgalomban haladónak ha a betorkolásoknál kint van az elsőbbségadás kötelező tábla, anélkül simán jobb kéz szabály van, vagyis a bejövőnek van elsőbbsége. Mondjuk ez eléggé teoretikus dolog, mert itthon minden karika ki van táblázva a behajtásnál, de hiba lenne azt gondolni általánosságban az egész világon az van, hogy “aki bent van azé az elsőbbség”.

  • Guevara

    Én tovább szűkíteném a kört a BMW-n belül is az X5-X6 testvérpárra.

  • hova

    Szia Guevara: így igaz, amit mondasz, csak ezt nem említettem meg, pedig ez is fontos, adódik abből az általam említett tényből, hogy a körforgalom gyakorlatilag- és elméletileg is- útkereszteződés!!
    Heló manó:a mazda Japán autó,tiszteli az ember- és autótársait, ahogy a Japán ember is / ezért élesítette a kardját,hogy a legkevésbé fájjon, ha…tudod mikor??!!/
    Viccet félre téve: 2 éve egy trabantos – stop táblánál álltam-úgy hátba vágta a piros mazdámat,hogy kiesett a rádió a tokjából! Aztán megkérdezte, hogy miért állok itt??!! Ennyit a vezetőkről.

  • husky

    Nekem volt egy sötétkék alap VW Polóm, mégsem akartam leszorítani senkit!

  • Kempelen10.

    Menőmanó te buszkiller, hát mit hazudozol már megint? Anyád lebasz egy pofont, ha nem hagyod abba! Hazugdisznó.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.