Ultra-takarékos Ford Focus készül

100 lóerő, 4,3 l/100 km átlagfogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 08.00

Tovább finomította díjnyertes 1,0 literes motorját a Ford. Az újoncnak a Focusba szerelve mindössze 99 g/km a CO2-kibocsátása; csaknem fele annyi, mint az első generációs modell 100 lóerős 1,6-osának

Minden idők legtakarékosabb benzines családi modelljét mutatta be a Ford. 

A Focus orrában a többszörösen díjnyertes, két alkalommal is az Év Motorjának megválasztott 1.0 EcoBoost továbbfejlesztett változata dolgozik. A 100 lóerős, különleges hangolású motorhoz egyedi váltóáttételezést terveztek. A futómű különösen csekély gördülési ellenállású abroncsokat kapott, ezen kívül a fenéklemez légellenállását is csökkentették. Így a modell szabványos átlagfogyasztása 4,3 l/100km, az ennek megfelelő széndioxid-kibocsátás 99 g/km. 
Összehasonlításként az első generációs Focus azonos teljesítményű, 1,6 literes motorja 188 g/km CO2-emissziót produkált, azaz csaknem kétszer ilyen környezetszennyező volt. 
Az új verzió révén, amely jövő év elején kerül a szalonokba, háromra duzzad az egyliteres Focusok száma: a szintén 100 lóerős, de 10 százalékkal pazarlóbb (109 g/km) alapverzió mellett egy sportosabb, 125 lóerős kivitel is elérhető, 114 g/km széndioxid-kibocsátással 
A kis tehetetlenségű feltöltővel és közvetlen befecskendezővel szerelt háromhengeres lassan a Ford teljes modellpalettáját meghódítja: a Fiesta, a B-MAX, a C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX után hamarosan befogadja az EcoSport városi szabadidőjármű, a Transit Connect és Transit Courier haszonjárművek; a Tourneo Connect és Tourneo Courier kisbuszok, valamint a későbbiekben az új generációs Mondeo is

Kommentek

  • v_Petya25

    Hahaha, akkorban nem hazudtak még annyit a fogyasztásról, mint ma…

  • MetroGoldwinMayer

    V Petya

    Az igaz hogy a 15 éves autókkal az akkori szabványos fogyasztásnál kevesebbet is lehetett fogyasztani, ma meg nem.

    De azis igaz hogy a mai kocsik azoknál takarékosabbak. Pl. ezt az 1.0 Ecoboost Focust (125 lóval) jobb helyeken (én a Sme.sk/auto-n olvastam) már tartóstesztelték, 5,3-at evett mindenféle spórolás nélkül, a sebességhatárokat nem feltétlen betartva. Az meg azért nagyon szép egy motortól, aminek a nyomatéka egy 2 literes szívóé, csak sokkal lejjebb adja ki.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.