Ultra-takarékos Ford Focus készül

100 lóerő, 4,3 l/100 km átlagfogyasztás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 08.00

Tovább finomította díjnyertes 1,0 literes motorját a Ford. Az újoncnak a Focusba szerelve mindössze 99 g/km a CO2-kibocsátása; csaknem fele annyi, mint az első generációs modell 100 lóerős 1,6-osának

Minden idők legtakarékosabb benzines családi modelljét mutatta be a Ford. 

A Focus orrában a többszörösen díjnyertes, két alkalommal is az Év Motorjának megválasztott 1.0 EcoBoost továbbfejlesztett változata dolgozik. A 100 lóerős, különleges hangolású motorhoz egyedi váltóáttételezést terveztek. A futómű különösen csekély gördülési ellenállású abroncsokat kapott, ezen kívül a fenéklemez légellenállását is csökkentették. Így a modell szabványos átlagfogyasztása 4,3 l/100km, az ennek megfelelő széndioxid-kibocsátás 99 g/km. 
Összehasonlításként az első generációs Focus azonos teljesítményű, 1,6 literes motorja 188 g/km CO2-emissziót produkált, azaz csaknem kétszer ilyen környezetszennyező volt. 
Az új verzió révén, amely jövő év elején kerül a szalonokba, háromra duzzad az egyliteres Focusok száma: a szintén 100 lóerős, de 10 százalékkal pazarlóbb (109 g/km) alapverzió mellett egy sportosabb, 125 lóerős kivitel is elérhető, 114 g/km széndioxid-kibocsátással 
A kis tehetetlenségű feltöltővel és közvetlen befecskendezővel szerelt háromhengeres lassan a Ford teljes modellpalettáját meghódítja: a Fiesta, a B-MAX, a C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX után hamarosan befogadja az EcoSport városi szabadidőjármű, a Transit Connect és Transit Courier haszonjárművek; a Tourneo Connect és Tourneo Courier kisbuszok, valamint a későbbiekben az új generációs Mondeo is

Kommentek

  • v_Petya25

    Hahaha, akkorban nem hazudtak még annyit a fogyasztásról, mint ma…

  • MetroGoldwinMayer

    V Petya

    Az igaz hogy a 15 éves autókkal az akkori szabványos fogyasztásnál kevesebbet is lehetett fogyasztani, ma meg nem.

    De azis igaz hogy a mai kocsik azoknál takarékosabbak. Pl. ezt az 1.0 Ecoboost Focust (125 lóval) jobb helyeken (én a Sme.sk/auto-n olvastam) már tartóstesztelték, 5,3-at evett mindenféle spórolás nélkül, a sebességhatárokat nem feltétlen betartva. Az meg azért nagyon szép egy motortól, aminek a nyomatéka egy 2 literes szívóé, csak sokkal lejjebb adja ki.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.