Makettként bukkant fel a BMW hibrid sportkupéja

Így fog kinézni a végleges autó?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.13. 16.05

Miközben fotósok százai lesik a világ valószínűsíthető pontjain, hogy mikor bukkan fel álca nélkül a BMW i8, az autó mindvégig lekapható volt – igaz, nem eredeti méretében

Semmi érdemleges adatot nem közölt a Bimmerpost.com nevű BMW-s online közösség azon tagja, aki lencsevégre kapta az itt látható autót. Méretarányát sem tudjuk, és igazából az sem nyert megerősítést, hogy a képeken ábrázolt makett valóban a végleges i8-ast ábrázolná-e – mégis ez a legvalószínűbb magyarázat. 

Mivel nem klasszikus modellautóról van szó (hiszen akkor üvegei átlátszóak lennének), a makett alighanem egy gyári demonstrációs csomag része, amely idő előtt került elő. 
A kép nyilvánvalóan nem a két éve megmutatott tanulmányt ábrázolja: szabványos méretű külső tükrei, hihető profilú abroncsai és BMW-norma cápauszony-antennája, no meg a hátsó rendszámtábla rögzítési pontjai sorozatgyártáshoz közeli terméket sugall. 
Érdemes megfigyelni a képen, milyen közel állnak az i8 egyes stíluselemei, elsősorban az üvegház vonalvezetése, a 6-os kupéhoz; a terebélyes belső égésű motor hiánya azonban a szokásosnál mélyebbre nyúló első gépházfedelet enged meg, ami fényképen összezavarja a szemlélő arányérzetét. 
A végleges típus kevesebb mint egy hónap múlva színre lép, akkor kiderül, mennyire pontos ez a makett. 

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.