A Blikk információi szerint 19 felső-középkategóriás és 12 középkategóriás kocsira írtak volna ki közösen közbeszerzést. A pályázat része lett volna még 9 “vegyes használatú személygépkocsi” és 4 teherautó is. Várszegi Gyula, a BKV igazgatósági elnöke azonban nem értette, mi szükség ennyi drága személyautóra, amikor csak négy felsővezetője van a BKV-nak.

“Ezt sokkal kritikusabban kell megnézni, nem kell mindenkinek” – idézi az ülés szó szerint jegyzőkönyve Várszegit, aki szerint nem járhat minden vezetőnek drága szolgálati kocsi. A Blikk úgy tudja, a drágább autókból 15-öt kaptak volna a BKK-s főnökök, és 4 jutott volna a BKV-nak.

A BKV annyit elismert, hogy szeretnének új autókat beszerezni, mert 2015-ig lejárnak a BKV és a BKK bérleti szerződései. Állításuk szerint azonban a flotta nagyobb része a BKV összes szerelőjárművének és a BKK zavarelhárító gépjárműveinek pótlására kell. “A legutóbbi igazgatósági ülésen több igazgatósági tag részéről merültek fel kérdések, illetve előfordult, hogy valamely tag a tervezet egy-egy pontjával való egyet nem értésének adott hangot” – tudatta a BKV a Blikkel.

A BKV Zrt. és a Budapesti Közlekedési Központ a Blikk cikkére reagálva közleményben jelezte, hogy nem indított és nem is indít 19 felsőkategóriás személygépkocsi beszerzésére vagy bérletére tendert. Ilyen vagy akár csak hasonló számú felső-középkategóriás autó használata a jövőbeni tervekben sem szerepel, sőt, határozott szándék az eddigi járműszám csökkentése. Sem a BKK, sem a BKV vezetői körében használt autók számában semmiféle jövőbeli növekedésről, új jogosultságokról nincs szó.

A közlemény szerint gépjárműbérleti tender kiírásáról van szó, azonban a legkevésbé sem a felsővezetői autók számának növelése miatt. A gépjárműbérleti tender kiírását a BKV, illetve a BKK lejáró bérleti szerződései teszik szükségessé. A lízingelni kívánt flotta elsőként a BKV összes szerelőjárművének és a BKK zavarelhárító gépjárműveinek pótlására szolgál.