Lehúznák a külföldieket a német autópályákon

Kampánytéma lett a sztráda

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 14.00

Autópálya-használati díjat kell kivetni a külföldi autósokra Németországban. A bajor konzervatív CSU elnöke ragaszkodik ehhez.

Horst Seehofer a Bild am Sonntag című lapban megjelent interjúban kifejtette, hogy Németország tranzitország, és környezetében már szinte mindenütt fizetni kell az autópálya-használatért. “Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk (németeknek) majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat” – mondta a bajor miniszterelnök, a CDU testvérpártjának vezetője. Kijelentette, hogy a szeptemberi országos parlamenti választás után a CSU elnökeként nem ír alá olyan koalíciós szerződést, amely nem rendelkezik a külföldiek autópályadíjáról.

A tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell a csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.

A CDU elutasítja a bajor testvérpárt külföldi autósokra vonatkozó követelését, és általában sem támogatja, hogy fizetésre kötelezzék a sztrádákat használó autósokat. Az autósok “már ma is a nemzet fejőstehenei”, és az üzemanyag árába beépített adón, valamint a gépjárműadón keresztül sokkal többet fizetnek be a közös kasszába, mint amennyit az állam a közlekedési infrastruktúrára elkölt – magyarázta a párt álláspontját Armin Laschet, a CDU alelnöke.

A bajor konzervatívok felvetését más pártok sem támogatják, a német autóklub (ADAC) szerint pedig az ötletet nem is lehet megvalósítani. Az autópályadíj csak akkor fér bele az uniós jogrendbe, ha egyformán sújtja a külföldi és belföldi autósokat – emelte ki az ADAC egy szóvivője. Hozzátette: a német autósokra nem kellene újabb terhet helyezni, hiszen az adókon keresztül már megfizették az úthasználat díját.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • hova

    Érdekes módon a németek az autó adóztatása után RENDEZTÉKA EZT A TARTOZÁST, hOGY IS VAN EZ NÁLUNK?…………

  • Kempelen10.

    Szerintem ezt a kérdést te magad se érted.
    Hol vannak ilyenkor a hányógépek?

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.