Lehúznák a külföldieket a német autópályákon

Kampánytéma lett a sztráda

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 14.00

Autópálya-használati díjat kell kivetni a külföldi autósokra Németországban. A bajor konzervatív CSU elnöke ragaszkodik ehhez.

Horst Seehofer a Bild am Sonntag című lapban megjelent interjúban kifejtette, hogy Németország tranzitország, és környezetében már szinte mindenütt fizetni kell az autópálya-használatért. “Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk (németeknek) majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat” – mondta a bajor miniszterelnök, a CDU testvérpártjának vezetője. Kijelentette, hogy a szeptemberi országos parlamenti választás után a CSU elnökeként nem ír alá olyan koalíciós szerződést, amely nem rendelkezik a külföldiek autópályadíjáról.

A tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell a csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.

A CDU elutasítja a bajor testvérpárt külföldi autósokra vonatkozó követelését, és általában sem támogatja, hogy fizetésre kötelezzék a sztrádákat használó autósokat. Az autósok “már ma is a nemzet fejőstehenei”, és az üzemanyag árába beépített adón, valamint a gépjárműadón keresztül sokkal többet fizetnek be a közös kasszába, mint amennyit az állam a közlekedési infrastruktúrára elkölt – magyarázta a párt álláspontját Armin Laschet, a CDU alelnöke.

A bajor konzervatívok felvetését más pártok sem támogatják, a német autóklub (ADAC) szerint pedig az ötletet nem is lehet megvalósítani. Az autópályadíj csak akkor fér bele az uniós jogrendbe, ha egyformán sújtja a külföldi és belföldi autósokat – emelte ki az ADAC egy szóvivője. Hozzátette: a német autósokra nem kellene újabb terhet helyezni, hiszen az adókon keresztül már megfizették az úthasználat díját.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • hova

    Érdekes módon a németek az autó adóztatása után RENDEZTÉKA EZT A TARTOZÁST, hOGY IS VAN EZ NÁLUNK?…………

  • Kempelen10.

    Szerintem ezt a kérdést te magad se érted.
    Hol vannak ilyenkor a hányógépek?

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.