Hatszemélyes Mazda sporthibrid

Független tanulmány amerikai dizájn-tanoncoktól

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.12. 11.00

A merész és praktikus Mazda Deep Orange egy buszlimuzin és egy sportszedán erényeit egyesíti. A Mazda aktív támogatása azt jelenti, még akár lehet is belőle valami

Nem kapkodták el a fejlesztést a Clemson egyetem nemzetközi autóipari formatervező tanszékének és a pasadenai Formatervezői Központnak a hallgatói: újszerű autójuk alapját, a kétszer három üléssoros vázat már tavaly ősszel bemutatták, a borítólemezekkel azonban mostanáig vártak. 

Megérte várakozni: a Deep Orange névre keresztelt tanulmány a Mazda jellegzetes stíluselemeit, mindenekelőtt az ötszögletű hűtőmaszkot társítja egy nem különösebben jellegzetes, ám áramvonalas és jó helykihasználást ígérő, merész karaktervonalakkal bolondított karosszériával. 
Az autó üléselrendezése az egykori Fiat Multiplát idézi: a soronként három különálló ülés közül a középsőt némileg hátrébb tolták, így az utasok válla nem akad össze menet közben 
További hasonlóság az olaszok zseniális járművével a térváz: az alumíniumból formált karosszéria egy “ipari origami” névre keresztelt, újszerű lemez-hajtogatós módszerrel hozták létre, amelynek a Mazda szerint nagy jövője lehet a kisszériás autók fejlesztése és gyártása terén. 
A Deep Orange hibrid hajtásláncot kapott, amely az első kerekeket a benzinmotorral, a hátsókat elektromossal hajtja, így mindig a menetkörülményeknek megfelelő hajtásképlet valósítható meg. 
“Számomra ez az autó úgy tökéletes, ahogy van. Mintha mi magunk terveztük volna.” – mondta Robert Davis, a Mazda észak-amerikai tevékenységeinek elnöke. 
Hogy a továbbiakban hogyan alakul a tanulmányautó sorsa, még nem tudni.

Kommentek

  • Jano80

    Vagány!

  • KoboldInside

    Biztosan jó lesz (valamire), de ez a Mazda most annyira nem tetszik…

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.