Terroristákat támogat több európai autógyár

Lázadó kolumbiaiak a beszállítói láncban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.09. 17.00

A Bloomberg Markets folyóirat nyomozása szerint a BMW, a Volkswagen és a Ferrari is illegális forrásból származó volfrámot használ. Van ennél rosszabb hír is…

Az amerikai gazdasági szaklap úgy tudja, a Kolumbia Forradalmi Fegyveres Erői (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia, FARC) irányítják azokat az engedély nélküli kitermeléseket, amelyekből végső soron, többszörös áttétellel több európai autógyár is vásárolja az autógyártás bizonyos fázisaiban elengedhetetlen volfrámot. 

A volframitérc bányászata (a kokain-csempészet és az emberrablás mellett) fontos bevételi forrás a FARC számára, a gond csak az, hogy a fél évszázada gerillaháborút vívó csoportot nem csak az Egyesült Államok, hanem az EU is terrorista szervezetként tartja számon. 

Volframitérc egy kolumbiai bányász tenyerén

Volframitérc egy kolumbiai bányász tenyerén


A Bloomberg nyomozása szerint a volframitércet Pennsylvaniában dolgozzák fel, majd Ausztriába szállítják, ahol volframot állítanak elő belőle. Ebből a volframból aztán a legkülönfélébb ipari késztermék és alkatrész: televízió- és mobiltelefon-képernyő, félvezetők szigetelői, és különösen nagy mechanikai teherbírású elemek, például forgattyústengely-komponensek is készülnek. 
A Volkswagen és a BMW a jelentés nyomán közleményt jelentetett meg, amelyben kijelentik, mindent megtesznek azért, hogy etikus forrásból származó nyersanyagokat használjanak fel. A Ferrari még nem nyilatkozott az ügyben. A Bloomberg cikke kapcsán az ausztriai feldolgozó bejelentette, megszünteti a kapcsolatot eddigi beszállítójával, és új forrás után néz. 
Ez azonban nem lesz könnyű. A világ volframitérc-készletének 85 százalékát Kína felügyeli, ám a hatóságok a hazai gyártók védelme érdekében szigorúan korlátozzák azt exportot, ezért kétségbeesett hajsza folyik a lehetséges források után.

Kommentek

  • hova

    A Bloombergnek nagyon jó informátora van, de erre keményen ráfizethet ha kiderül a személye.Egyébként a hír igaz, annyival kiegészítve általam,hogy még egy nagy márkanév kimaradt-talán nem is véletlenül.Az Osztrák üzem egyébként különleges katonai eszközöket is gyárt,tehát keresni fogja a hírforrást az elhárítás, annyi bizonyos.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.