Terroristákat támogat több európai autógyár

Lázadó kolumbiaiak a beszállítói láncban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.09. 17.00

A Bloomberg Markets folyóirat nyomozása szerint a BMW, a Volkswagen és a Ferrari is illegális forrásból származó volfrámot használ. Van ennél rosszabb hír is…

Az amerikai gazdasági szaklap úgy tudja, a Kolumbia Forradalmi Fegyveres Erői (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia, FARC) irányítják azokat az engedély nélküli kitermeléseket, amelyekből végső soron, többszörös áttétellel több európai autógyár is vásárolja az autógyártás bizonyos fázisaiban elengedhetetlen volfrámot. 

A volframitérc bányászata (a kokain-csempészet és az emberrablás mellett) fontos bevételi forrás a FARC számára, a gond csak az, hogy a fél évszázada gerillaháborút vívó csoportot nem csak az Egyesült Államok, hanem az EU is terrorista szervezetként tartja számon. 

Volframitérc egy kolumbiai bányász tenyerén

Volframitérc egy kolumbiai bányász tenyerén


A Bloomberg nyomozása szerint a volframitércet Pennsylvaniában dolgozzák fel, majd Ausztriába szállítják, ahol volframot állítanak elő belőle. Ebből a volframból aztán a legkülönfélébb ipari késztermék és alkatrész: televízió- és mobiltelefon-képernyő, félvezetők szigetelői, és különösen nagy mechanikai teherbírású elemek, például forgattyústengely-komponensek is készülnek. 
A Volkswagen és a BMW a jelentés nyomán közleményt jelentetett meg, amelyben kijelentik, mindent megtesznek azért, hogy etikus forrásból származó nyersanyagokat használjanak fel. A Ferrari még nem nyilatkozott az ügyben. A Bloomberg cikke kapcsán az ausztriai feldolgozó bejelentette, megszünteti a kapcsolatot eddigi beszállítójával, és új forrás után néz. 
Ez azonban nem lesz könnyű. A világ volframitérc-készletének 85 százalékát Kína felügyeli, ám a hatóságok a hazai gyártók védelme érdekében szigorúan korlátozzák azt exportot, ezért kétségbeesett hajsza folyik a lehetséges források után.

Kommentek

  • hova

    A Bloombergnek nagyon jó informátora van, de erre keményen ráfizethet ha kiderül a személye.Egyébként a hír igaz, annyival kiegészítve általam,hogy még egy nagy márkanév kimaradt-talán nem is véletlenül.Az Osztrák üzem egyébként különleges katonai eszközöket is gyárt,tehát keresni fogja a hírforrást az elhárítás, annyi bizonyos.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.