Kémfotón az új Land Rover Discovery

Megjelenésében alig, technikájában jelentősen változik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.09. 09.00

Minimális álcázással kapták lencsevégre a Land Rover középkategóriás szabadidőjárművének új verzióját. Jaguar motort és range roveres stílusjegyeket kap.

Huszonöt év és négy generáció után jövőre érkezik az új Discovery, de ne számítsunk forradalmi változásokra. 

Az alapvető forma változatlan marad, a márka (eddig elsősorban a Range Rover modelleket érintő) arculati megújulása azonban itt is érezteti hatását: új, LED-es nappali világítás jelenik meg az orron, a hűtőmaszk íve megváltozik, ugyanakkor a szabálytalan formájú fényszórók továbbra is beleharapnak a keretbe. 
Ahogy elöl, hátul is csak a lámpatesteket maszkolták el, a lemezek nem változnak. 
A beltérben a vezetői környezet modernizálására számítunk, új műszerfal, kezelőfelület és kormánykerék várható. 
Ezeknél fontosabb, hogy a gyár búcsút int eddigi csúcsmotorjának, a Magyarországon eddig sem forgalmazott, ötliteres, nyolchengeres szívómotornak. Helyébe a Jaguarnál is alkalmazott, kompresszoros 3.0 V6 lép. Az F-type második lépcsős, 380 lóerős motorja takarékosabb és tisztább üzemű lesz, mint elődje, aminek köszönhetően olyan piacokon is megjelenhet a benzinüzemű Discovery, ahol eddig nem volt értelme ilyet forgalmazni. 
Tovább csökkenthetné a fogyasztást a Range Rover Evoque kilencfokozatú sebességváltója, azt azonban keresztmotorhoz fejlesztették, ezért marad a Jaguarnál (és a mostani Discovery-nél) is alkalmazott, nyolcfokozatú automata 
A 2014-es Discovery kiszállítása várhatóan jövő év első negyedévében kezdődik meg.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.