Kémfotón az új Land Rover Discovery

Megjelenésében alig, technikájában jelentősen változik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.09. 09.00

Minimális álcázással kapták lencsevégre a Land Rover középkategóriás szabadidőjárművének új verzióját. Jaguar motort és range roveres stílusjegyeket kap.

Huszonöt év és négy generáció után jövőre érkezik az új Discovery, de ne számítsunk forradalmi változásokra. 

Az alapvető forma változatlan marad, a márka (eddig elsősorban a Range Rover modelleket érintő) arculati megújulása azonban itt is érezteti hatását: új, LED-es nappali világítás jelenik meg az orron, a hűtőmaszk íve megváltozik, ugyanakkor a szabálytalan formájú fényszórók továbbra is beleharapnak a keretbe. 
Ahogy elöl, hátul is csak a lámpatesteket maszkolták el, a lemezek nem változnak. 
A beltérben a vezetői környezet modernizálására számítunk, új műszerfal, kezelőfelület és kormánykerék várható. 
Ezeknél fontosabb, hogy a gyár búcsút int eddigi csúcsmotorjának, a Magyarországon eddig sem forgalmazott, ötliteres, nyolchengeres szívómotornak. Helyébe a Jaguarnál is alkalmazott, kompresszoros 3.0 V6 lép. Az F-type második lépcsős, 380 lóerős motorja takarékosabb és tisztább üzemű lesz, mint elődje, aminek köszönhetően olyan piacokon is megjelenhet a benzinüzemű Discovery, ahol eddig nem volt értelme ilyet forgalmazni. 
Tovább csökkenthetné a fogyasztást a Range Rover Evoque kilencfokozatú sebességváltója, azt azonban keresztmotorhoz fejlesztették, ezért marad a Jaguarnál (és a mostani Discovery-nél) is alkalmazott, nyolcfokozatú automata 
A 2014-es Discovery kiszállítása várhatóan jövő év első negyedévében kezdődik meg.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.