Szerdán hajnalban, egy súlyos baleset következtében megrongálódott a kőröshegyi völgyhíd burkolata, az elválasztó sáv felőli szegélye és korlátja is, emiatt a belső forgalmi sávot ideiglenesen zárva kell tartani. Az ÁAK szakemberei a helyszínelést követően azonnal megkezdték a károk felmérését és elkészítették a javításhoz szükséges műszaki ütemtervet.

A helyreállítási munkálatok csütörtökön elkezdődtek, pénteken elkezdődik a sérült útburkolat marása, amiből ténylegesen megállapíthatóak a pontos károk és legkésőbb augusztus 20-ig befejeződik a felújítás  – tudatta cég. Korábbi becslések egy hónapos javítási időről szóltak.

Mint kiderült 40 négyzetméteren sérült az aszfaltburkolat kötő- és kopórétege, megsérült a híd aszfalt- és vasbeton szegélye, több mint 8 négyzetméteren cserélni kell az ún. netlon (műanyag) hálót, valamint 8 méter hosszban ki kell cserélni a magas visszatartási fokozatú, dupla szalagkorlátot annak oszlopaival és összekötő elemeivel együtt.

Mivel a kőröshegyi völgyhíd áteresztő képessége nagyobb, mint az ottani átlagos forgalom, ezért jelentősebb torlódásokra nem számít az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

A balesetről

2013. augusztus 7-én, hajnali 3 óra 20 perckor súlyos baleset történt az M7 autópálya jobb oldalán, a Kőröshegyi völgyhídon. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. útellenőr munkatársa figyelmeztető jelzés és forgalomterelés mellett egy kamion defektes gumidarabjait, törmelékeit takarította, amikor egy román rendszámú kamion a sávzárást figyelmen kívül hagyta, és fékezés nélkül belehajtott az álló útellenőr autóba.

Az ütközés során a kamion 100 méteren keresztül tolta maga előtt a külső sávban álló útellenőr autót, amit végül az elválasztó sávi korláthoz nyomott. Az autó azonnal kigyulladt és a teljes felszereléssel együtt leégett. A balesetben az útellenőr súlyos sérüléseket szenvedett, jelenleg is kórházban ápolják.