Napelemes versenyautón dolgoznak a Ferrari mérnökei

3000 km-es út vár a könnyű járműre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 08.00

Az ősszel megrendezendő World Solar Challenge-re, azaz a napelemes járművek világversenyére készült autót az Enzo Ferrari által alapított főiskola hallgatói tervezték

Ha jelenlegi csúcsmodelljénél, a LaFerrarinál elvi okokból megtagadta, hogy tisztán elektromos üzemben is vezethető lehessen (mert egy Ferrari mindig legyen Ferrari), gondolhatjuk, hogy nem fog napelemes járművet gyártani a maranellói márka – az is igaz ugyanakkor, hogy műszakilag képesek rá. 

Ennek bizonyítéka, hogy a bolognai egyetem és a márka nevét viselő helyi műszaki főiskola, az eredetileg a gyár mérnök-utánpótlásának biztosítására alapított IPSIA Ferrari hallgatói és oktatói közös erővel építették meg Emilia III nevű járművüket (ld. lent), amellyel az Ausztráliát északról délre átszelő World Solar Challenge háromezer kilométeres távját szeretnék minél gyorsabban megtenni 
Az autó felső felszínét 391 darab, különlegesen vékony fotovoltaikus cella borítja. Az Amerikában fejlesztett és gyártott elemek a szokásos 16-18 helyett 23 százalékos hatásfokot nyújtanak, védelmükről a szokásos üvegréteg helyett műanyag tokozás gondoskodik. Ennek köszönhetően vékonyabbak (200 helyett 135 mikron), könnyebbek (négyzetméterenként 18 helyett 2,2 kg) és tökéletesebben követik a felület ívelt kontúrját, mint a konvencionális napelemek – és még újrahasznosításuk is egyszerűbb azokénál 
Maga az autó szénszálas kompozit anyagokból épül fel, tömege csupán 180 kilogramm. 
A Darwin és Adelaide közötti, háromezer kilométeres úton három sofőr váltja egymást, a csapat húsz főből áll.
(Nyitóképünkön a csapat tavalyi versenyautója, az Emilia II látható)

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.