Napelemes versenyautón dolgoznak a Ferrari mérnökei

3000 km-es út vár a könnyű járműre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 08.00

Az ősszel megrendezendő World Solar Challenge-re, azaz a napelemes járművek világversenyére készült autót az Enzo Ferrari által alapított főiskola hallgatói tervezték

Ha jelenlegi csúcsmodelljénél, a LaFerrarinál elvi okokból megtagadta, hogy tisztán elektromos üzemben is vezethető lehessen (mert egy Ferrari mindig legyen Ferrari), gondolhatjuk, hogy nem fog napelemes járművet gyártani a maranellói márka – az is igaz ugyanakkor, hogy műszakilag képesek rá. 

Ennek bizonyítéka, hogy a bolognai egyetem és a márka nevét viselő helyi műszaki főiskola, az eredetileg a gyár mérnök-utánpótlásának biztosítására alapított IPSIA Ferrari hallgatói és oktatói közös erővel építették meg Emilia III nevű járművüket (ld. lent), amellyel az Ausztráliát északról délre átszelő World Solar Challenge háromezer kilométeres távját szeretnék minél gyorsabban megtenni 
Az autó felső felszínét 391 darab, különlegesen vékony fotovoltaikus cella borítja. Az Amerikában fejlesztett és gyártott elemek a szokásos 16-18 helyett 23 százalékos hatásfokot nyújtanak, védelmükről a szokásos üvegréteg helyett műanyag tokozás gondoskodik. Ennek köszönhetően vékonyabbak (200 helyett 135 mikron), könnyebbek (négyzetméterenként 18 helyett 2,2 kg) és tökéletesebben követik a felület ívelt kontúrját, mint a konvencionális napelemek – és még újrahasznosításuk is egyszerűbb azokénál 
Maga az autó szénszálas kompozit anyagokból épül fel, tömege csupán 180 kilogramm. 
A Darwin és Adelaide közötti, háromezer kilométeres úton három sofőr váltja egymást, a csapat húsz főből áll.
(Nyitóképünkön a csapat tavalyi versenyautója, az Emilia II látható)

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.