Hasonmás lopta el a világbajnok autóját!

Vicces tesztvideó-féleség a Citroëntől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 11.00

Gőzerővel készül a jóvő évi túraautó-világbajnokságra a Citroën. Persze a franciáknál nem lehet akkora a hajtás, hogy ne férjen bele egy kis mókázás…

Miután tegnap bejelentették, hogy a kilencszeres WRC világbajnok Sébastien Loeb csapatársa a háromszoros WTCC világbajnok Yvan Muller lesz a Citroën túraautó-programjában, máris megkezdődtek a csatározások, hatalmi helyezkedések a két versenyző között. Hazudozásról, hamisított aláírásokról, felcserélt edzésidőkről szólnak a hírek… 

Ebből persze egy szó sem igaz. Muller és Loeb évtizedes barátok, igaz, most először fognak ugyanabban a sportágban, csapattársként rajthoz állni. Viszont kinek van kedve unalmas tucat-promófilmet csinálni arról, hogy a Citroën megkezdte jövő évi WTCC versenyautójának tesztjeit a Paul Ricard versenypályán? 
Megszületett tehát az alábbi filmecske, amely inkább szórakoztató, mint lenyűgöző, viszont kívülről-belülről betekintést enged a C-Elysée versenyautóba, amely (és ez most viccen kívül) Muller szerint “könnyebb, erősebb és jobb hatásfokú, mint bármi, amit az elmúlt pár szezonban vezetett”
A film kezdetén Daniel Elena, Loeb egykori ralis navigátora élvezi, hogy nyugdíjba vonult, ám egykori társa elragadja a falusi öregekkel vívott, izgalmas petáng-játszmáról, hogy megmutasson neki valamit – természetesen az új versenyautót. A tesztpályához érve azonban kiderül, hogy “Loeb úr már kivitte az autót.” Amikor megdöbbent hőseink a portást kicselezve behajtanak a boxutcába, kiderül: az új csapattárs, Muller vette kölcsön a kocsit egy körre, mert “nem tudott neki ellenállni”… 
Az autó egyébként értelemszerűen csak körvonalaiban emlékeztet a C-Elyséére: masszív aerodinamikai kiegészítők mellett egy 385 lóerős, 400 Nm nyomatékú, 1,6 literes turbómotorral gazdagodott, amely mechanikus önzáró differenciálművön keresztül hajtja az első kerekeket

Kommentek

  • zoldfulu2000

    wazzz…. A kasztnis autózás két legdurvább fengyereke egy nyerő gyári csapatban.

    Norbinak nem jósolok bajnoki címet jövő évre…

    De ne legyen igazam :)

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.