Június 28-án befejeződött a leköszönő X5 gyártása, mostanra pedig az utód első példánya is legördült a dél-karolinai gyártószalagról. 

A legelső stílusosan a legnagyobb: egy európai kereskedőnek szállítandó X5 M50d volt (nyitóképünkön). A dízel csúcsmodell háromliteres, hathengeres motorját hármas turbófeltöltés acélozza, legnagyobb teljesítménye 381 lóerő, maximális forgatónyomatéka 740 Nm, a nehéz jármű 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, ugyanakkor száz kilométerenkénti átlagfogyasztása papíron nem több 6,7 liternél. 
Az ásványfehér fényezésű jármű kávébarna nappabőr kárpitozást kapott – a látványos autó alighanem több mint alkalmas lesz arra, hogy új lakóhelyén “növelje az érdeklődést az új generációs modell iránt”, mint bemutatójármű. 
Nem kerül ellenben vevőkézre a második széria utolsó darabja: a titánezüst színű X5 xDrive50i (4.4 V8, 407 LE, 600 Nm, 5,5 mp, 240 km/óra) M Sport csomagos kivitelben, perforált homokszín bőrkárpittal készült, és a jelentések szerint egyenesen Münchenbe szállították, hogy a BMW múzeum gyűjteményét gyarapítsa.