A Porsche kaszál a legtöbbet autóin

A normál márkák között a Toyota a bajnok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 09.00

A válság még tart, de néhány autógyártó így is csökkenteni tudta az egy autóra jutó veszteségét. Vannak nyereséges márkák is. A Porsche például különösen jól prosperál.

A válság még tart, de néhány autógyártó így is csökkenteni tudta az egy autóra jutó veszteségét. Vannak nyereséges márkák is. A Porsche például különösen jól prosperál.

A Porsche kaszál a legtöbbet autóin 1

Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem autóipari szakértőjének felmérése kizárólag magának az autógyártásnak az üzemi eredménye (EBIT) és az eladott gépkocsik számának összevetése alapján hasonlítja össze az egyes gyárak teljesítményét, és nem veszi figyelembe a cégek pénzügyi vagy más profilú leányvállalatainak az eredményét.

Ezek szerint különösen nagy mértékben javult a Fiat helyzete, amelynek a 2012. évi darabonként 384 euróról (115 ezer forint) az idei első félévben sikerült 130 euróra (39 000 forint) lenyomni a veszteséget. A SEAT-nál egy gépkocsi előállítása 364 euró (110e Ft) helyett már csak 164 euró (49e Ft) , az Opelnél 834 euró (250e Ft) helyett 414 euró (124e Ft), a Fordnál pedig a tavalyi 967 euró után 843 euró veszteséggel jár. Javult a PSA Peugeot Citroen helyzete is, Európa második legnagyobb gyára egy új autón 510 euró helyett már csupán 349 eurót bukott. A Renault tovább csúszott lefelé, 241 euróról 457 euróra nőtt a veszteség.

A tömegmárkák gyártói között a nyertesek térfelén magasan a Toyota vezet, egy gépkocsin 1801 euró (540 000 forint) üzemi eredményt könyvel el, messze megelőzve a második helyezett Hyundai-Kia konszernt (1027, illetve 911 euró). A további sorrend: Nissan (861 euró), Honda (785 euró), Chrysler (768 euró). Egy Škodán 671 euró az üzemi eredmény, a Volkswagen darabja pedig 629 eurót hoz.

A prémiummárkák közül gépkocsinként 16 591 euróval (4,9 millió) a Porsche áll az élen, majd a Ferrari-Maserati következik (15 ezer euró, 4,5 millió Ft). Egy Audira 3821 euró (1,1m Ft) üzemi eredmény jut, egy BMW-re 3495 euró (1m Ft) , egy Mercedes/Smartra pedig 2012 euró (600e Ft).

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • gabetdi

    Valahol akkor most ezzel megdőlni látszik az a népszerű elmélet, hogy a Vw, BMW, Audi, Mercedeseknél csak a márkajelzést fizeti meg a vevő?

    Ezek alapján nekem az jön le, hogy a német márkák nagy része lehet drága, de azt nem a gyár teszi zsebre, hanem a fejlesztő mérnökök, az anyagminőség stbstb…

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.