A Porsche kaszál a legtöbbet autóin

A normál márkák között a Toyota a bajnok

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.08. 09.00

A válság még tart, de néhány autógyártó így is csökkenteni tudta az egy autóra jutó veszteségét. Vannak nyereséges márkák is. A Porsche például különösen jól prosperál.

A válság még tart, de néhány autógyártó így is csökkenteni tudta az egy autóra jutó veszteségét. Vannak nyereséges márkák is. A Porsche például különösen jól prosperál.

A Porsche kaszál a legtöbbet autóin 1

Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen egyetem autóipari szakértőjének felmérése kizárólag magának az autógyártásnak az üzemi eredménye (EBIT) és az eladott gépkocsik számának összevetése alapján hasonlítja össze az egyes gyárak teljesítményét, és nem veszi figyelembe a cégek pénzügyi vagy más profilú leányvállalatainak az eredményét.

Ezek szerint különösen nagy mértékben javult a Fiat helyzete, amelynek a 2012. évi darabonként 384 euróról (115 ezer forint) az idei első félévben sikerült 130 euróra (39 000 forint) lenyomni a veszteséget. A SEAT-nál egy gépkocsi előállítása 364 euró (110e Ft) helyett már csak 164 euró (49e Ft) , az Opelnél 834 euró (250e Ft) helyett 414 euró (124e Ft), a Fordnál pedig a tavalyi 967 euró után 843 euró veszteséggel jár. Javult a PSA Peugeot Citroen helyzete is, Európa második legnagyobb gyára egy új autón 510 euró helyett már csupán 349 eurót bukott. A Renault tovább csúszott lefelé, 241 euróról 457 euróra nőtt a veszteség.

A tömegmárkák gyártói között a nyertesek térfelén magasan a Toyota vezet, egy gépkocsin 1801 euró (540 000 forint) üzemi eredményt könyvel el, messze megelőzve a második helyezett Hyundai-Kia konszernt (1027, illetve 911 euró). A további sorrend: Nissan (861 euró), Honda (785 euró), Chrysler (768 euró). Egy Škodán 671 euró az üzemi eredmény, a Volkswagen darabja pedig 629 eurót hoz.

A prémiummárkák közül gépkocsinként 16 591 euróval (4,9 millió) a Porsche áll az élen, majd a Ferrari-Maserati következik (15 ezer euró, 4,5 millió Ft). Egy Audira 3821 euró (1,1m Ft) üzemi eredmény jut, egy BMW-re 3495 euró (1m Ft) , egy Mercedes/Smartra pedig 2012 euró (600e Ft).

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • gabetdi

    Valahol akkor most ezzel megdőlni látszik az a népszerű elmélet, hogy a Vw, BMW, Audi, Mercedeseknél csak a márkajelzést fizeti meg a vevő?

    Ezek alapján nekem az jön le, hogy a német márkák nagy része lehet drága, de azt nem a gyár teszi zsebre, hanem a fejlesztő mérnökök, az anyagminőség stbstb…

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.