Nagypapi új szívet kap

A Morgan receptjét követi a Frontline MG LE50

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 09.00

A brit sportautó-gyártás egyik ikonja, az MG MGB tavaly ünnepelte ötvenedik születésnapját. Ennek örömére egy angol manufaktúra új technikát injektált a klasszikus sportkocsiba

A ráncfelvarrások során frissebb külsőbe szokás öltöztetni az alapvetően azonos technikát. De mit szépítgessen az ember egy olyan formán, amely fél évszázada úgy tökéletes, ahogy van? Nem, nem a Porsche 911-ről beszélünk, hiszen annak vonalai az évtizedek során mindig igazodtak az aktuális trendekhez. Ezúttal a világ egyik legsármosabb kis sportkocsijáról: az angol MGB-ről van szó. 

Bár az 1980-ig gyártott kétülésest pályafutása vége felé műanyag idomokkal csúfították el, eredeti kivitelében máig mértékadónak tekinthető az ízléses arányok, a valós (apró) méreteket elfedő vonalvezetés terén. A veteránosok körében szinte már közhelyesen közkedvelt MGB esztétikailag ma is széles rajongói bázisra tehetne szert, ha nem lenne a szöszmötölést igénylő, elkárhozott angol technika, no meg a 95 lóerejével inkább barátságos, mint tüzes motor. 
Ezt ismerte fel a brit Frontline vállalkozás, amely a jubileummal összecsengő ötven példányban elkészítette a modell modernizált változatát. A karosszérialemezek maradnak, de azok alatt gyakorlatilag mindent lecseréltek. 
Először is beépítettek egy könnyű, de erős motort. A 218 lóerős, alumínium szerkezetű blokk a Mazda MX-5-ből származik, hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket; az eredeti stílusban újragyártott fordulatszám- és sebességmérő műszerek skálázása is ehhez igazodik. Az autó öt másodperc alatt ugrik százra, szemben újkori 11 másodperces sprintjével; a végsebesség 257 km/óra 
Ezt a tempót a hatvanas években fejlesztett és gyártott futómű egy percig sem bírta volna, ezért vadonatúj felfüggesztést és fékeket kapott a kocsi. 
Ha már benne voltak a súlycsökkentéssel járó modernizálásban, az üléseket is újraépítették. A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna. 
Mindez együtt egy példásan kezes, pontosan vezethető, az eredeti alváz borzalmas csavarodását masszív varratokkal ellensúlyozó, élvezetes és legfőképpen stílusos autót eredményez. A mai napig 22 darab készült el a tervezett ötvenből, és nyilvánvaló exkluzivitása talán még azt a nehezen megemészthető tényt is ellensúlyozza, hogy az alapváltozat vételára 55 ezer font (19 millió forint). Erre aztán a motortuningtól a 2+2 üléskialakításig minden rájöhet még, de a beszámolók szerint a Frontline MG LE50 alapkivitelében a legélvezetesebb – ahogy azt a brit sportkocsiktól megszokhattuk.

Kommentek

  • menőmanó

    “A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna.”

    Ekkora baromságot! :DDD
    1. Ez nem tömeg/teljesítmény, hanem teljesítmény/tömeg arány. Tehát 0,243 lóerő mozgat 1 kg-ot.
    2. Ki a francot érdekel hány lóerő jut egy tonnára (kg-ra)?
    Minden normális embert az 1 lóerőre jutó kg érdekli, ami ebben az esetben elismerésre méltó 4,13 kg/le.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.