Nagypapi új szívet kap

A Morgan receptjét követi a Frontline MG LE50

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 09.00

A brit sportautó-gyártás egyik ikonja, az MG MGB tavaly ünnepelte ötvenedik születésnapját. Ennek örömére egy angol manufaktúra új technikát injektált a klasszikus sportkocsiba

A ráncfelvarrások során frissebb külsőbe szokás öltöztetni az alapvetően azonos technikát. De mit szépítgessen az ember egy olyan formán, amely fél évszázada úgy tökéletes, ahogy van? Nem, nem a Porsche 911-ről beszélünk, hiszen annak vonalai az évtizedek során mindig igazodtak az aktuális trendekhez. Ezúttal a világ egyik legsármosabb kis sportkocsijáról: az angol MGB-ről van szó. 

Bár az 1980-ig gyártott kétülésest pályafutása vége felé műanyag idomokkal csúfították el, eredeti kivitelében máig mértékadónak tekinthető az ízléses arányok, a valós (apró) méreteket elfedő vonalvezetés terén. A veteránosok körében szinte már közhelyesen közkedvelt MGB esztétikailag ma is széles rajongói bázisra tehetne szert, ha nem lenne a szöszmötölést igénylő, elkárhozott angol technika, no meg a 95 lóerejével inkább barátságos, mint tüzes motor. 
Ezt ismerte fel a brit Frontline vállalkozás, amely a jubileummal összecsengő ötven példányban elkészítette a modell modernizált változatát. A karosszérialemezek maradnak, de azok alatt gyakorlatilag mindent lecseréltek. 
Először is beépítettek egy könnyű, de erős motort. A 218 lóerős, alumínium szerkezetű blokk a Mazda MX-5-ből származik, hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket; az eredeti stílusban újragyártott fordulatszám- és sebességmérő műszerek skálázása is ehhez igazodik. Az autó öt másodperc alatt ugrik százra, szemben újkori 11 másodperces sprintjével; a végsebesség 257 km/óra 
Ezt a tempót a hatvanas években fejlesztett és gyártott futómű egy percig sem bírta volna, ezért vadonatúj felfüggesztést és fékeket kapott a kocsi. 
Ha már benne voltak a súlycsökkentéssel járó modernizálásban, az üléseket is újraépítették. A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna. 
Mindez együtt egy példásan kezes, pontosan vezethető, az eredeti alváz borzalmas csavarodását masszív varratokkal ellensúlyozó, élvezetes és legfőképpen stílusos autót eredményez. A mai napig 22 darab készült el a tervezett ötvenből, és nyilvánvaló exkluzivitása talán még azt a nehezen megemészthető tényt is ellensúlyozza, hogy az alapváltozat vételára 55 ezer font (19 millió forint). Erre aztán a motortuningtól a 2+2 üléskialakításig minden rájöhet még, de a beszámolók szerint a Frontline MG LE50 alapkivitelében a legélvezetesebb – ahogy azt a brit sportkocsiktól megszokhattuk.

Kommentek

  • menőmanó

    “A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna.”

    Ekkora baromságot! :DDD
    1. Ez nem tömeg/teljesítmény, hanem teljesítmény/tömeg arány. Tehát 0,243 lóerő mozgat 1 kg-ot.
    2. Ki a francot érdekel hány lóerő jut egy tonnára (kg-ra)?
    Minden normális embert az 1 lóerőre jutó kg érdekli, ami ebben az esetben elismerésre méltó 4,13 kg/le.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.