Nagypapi új szívet kap

A Morgan receptjét követi a Frontline MG LE50

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 09.00

A brit sportautó-gyártás egyik ikonja, az MG MGB tavaly ünnepelte ötvenedik születésnapját. Ennek örömére egy angol manufaktúra új technikát injektált a klasszikus sportkocsiba

A ráncfelvarrások során frissebb külsőbe szokás öltöztetni az alapvetően azonos technikát. De mit szépítgessen az ember egy olyan formán, amely fél évszázada úgy tökéletes, ahogy van? Nem, nem a Porsche 911-ről beszélünk, hiszen annak vonalai az évtizedek során mindig igazodtak az aktuális trendekhez. Ezúttal a világ egyik legsármosabb kis sportkocsijáról: az angol MGB-ről van szó. 

Bár az 1980-ig gyártott kétülésest pályafutása vége felé műanyag idomokkal csúfították el, eredeti kivitelében máig mértékadónak tekinthető az ízléses arányok, a valós (apró) méreteket elfedő vonalvezetés terén. A veteránosok körében szinte már közhelyesen közkedvelt MGB esztétikailag ma is széles rajongói bázisra tehetne szert, ha nem lenne a szöszmötölést igénylő, elkárhozott angol technika, no meg a 95 lóerejével inkább barátságos, mint tüzes motor. 
Ezt ismerte fel a brit Frontline vállalkozás, amely a jubileummal összecsengő ötven példányban elkészítette a modell modernizált változatát. A karosszérialemezek maradnak, de azok alatt gyakorlatilag mindent lecseréltek. 
Először is beépítettek egy könnyű, de erős motort. A 218 lóerős, alumínium szerkezetű blokk a Mazda MX-5-ből származik, hatfokozatú kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket; az eredeti stílusban újragyártott fordulatszám- és sebességmérő műszerek skálázása is ehhez igazodik. Az autó öt másodperc alatt ugrik százra, szemben újkori 11 másodperces sprintjével; a végsebesség 257 km/óra 
Ezt a tempót a hatvanas években fejlesztett és gyártott futómű egy percig sem bírta volna, ezért vadonatúj felfüggesztést és fékeket kapott a kocsi. 
Ha már benne voltak a súlycsökkentéssel járó modernizálásban, az üléseket is újraépítették. A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna. 
Mindez együtt egy példásan kezes, pontosan vezethető, az eredeti alváz borzalmas csavarodását masszív varratokkal ellensúlyozó, élvezetes és legfőképpen stílusos autót eredményez. A mai napig 22 darab készült el a tervezett ötvenből, és nyilvánvaló exkluzivitása talán még azt a nehezen megemészthető tényt is ellensúlyozza, hogy az alapváltozat vételára 55 ezer font (19 millió forint). Erre aztán a motortuningtól a 2+2 üléskialakításig minden rájöhet még, de a beszámolók szerint a Frontline MG LE50 alapkivitelében a legélvezetesebb – ahogy azt a brit sportkocsiktól megszokhattuk.

Kommentek

  • menőmanó

    “A végeredmény lenyűgöző: az autó alig több mint 900 kg, azaz a tömeg/teljesítmény arány 243 LE/tonna.”

    Ekkora baromságot! :DDD
    1. Ez nem tömeg/teljesítmény, hanem teljesítmény/tömeg arány. Tehát 0,243 lóerő mozgat 1 kg-ot.
    2. Ki a francot érdekel hány lóerő jut egy tonnára (kg-ra)?
    Minden normális embert az 1 lóerőre jutó kg érdekli, ami ebben az esetben elismerésre méltó 4,13 kg/le.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.