Kevesebb halott a magyar utakon

Csökkent a halálos balesetek száma

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.07. 18.00

Az év első hét hónapjában csökkent a balesetben meghalt személyek, valamint az ittasan okozott balesetek száma.

Január 1. és július 31. között összesen 8381 személysérüléses közúti baleset történt, 0,46 százalékkal több, mint 2012 azonos időszakában. Csökkenő tendencia a halálos és a könnyű sérüléssel járó balesetek vonatkozásában mutatható ki: a halálos kimenetelű balesetek száma 5,48 százalékkal (292-ről 276-ra), míg a könnyű kimenetelű balesetek száma 0,78 százalékkal (5677-ről 5633-ra) csökkent. A súlyos sérüléssel járó közúti balesetek számában kis mértékű, 4,13 százalékos növekedés tapasztalható (2374-ről 2472-re).

Július végéig a balesetben meghalt személyek száma a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 334 főről idén 305 főre, 8,68 százalékkal csökkent. A balesetben súlyosan, illetve könnyen megsérültek száma ugyanakkor ? a felsorolás sorrendjének megfelelően ? 4,58, valamint 1,6 százalékkal nőtt.

Az ittasan okozott, személyi sérüléssel járó közúti balesetek alakulása kedvezően alakult, a tavalyi 936-tal szemben idén július végéig 838 ittas baleset történt (ezen a területen 12,61 százalékos a csökkenés). Az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya is kedvezőbb, a tavalyi 11,22 százalékról 9,76 százalékra esett.

A szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott közúti balesetek aránya 15 megyében csökkent. Az ittasan okozott balesetek száma ugyanakkor jelentősen nőtt Nógrád (86,67 %), Szabolcs-Szatmár-Bereg (69,23 %), és Békés (36,36 %) megye területén. Az ittasan okozott balesetek vonatkozásában a legkedvezőbb értékek, azaz legkisebb előfordulási arányok a fővárosban (4,59 %), Csongrád megyében (7,23 %) és Baranya megyében (8,21 %) mérhetők.

A személyi sérüléssel járó közúti balesetek legfőbb okai hosszú évek óta gyakorlatilag változatlanok. A gyorshajtás aránya a baleseti okokon belül 29 százalékos (2423 balesetet okoztak sebességtúllépés miatt), az elsőbbségi jog megsértése miatt 2004 (részaránya 24 százalék), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1310 baleset történt (részaránya 16 százalék).

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.