Suzuki-motoros sportkocsi épül

Japán törpeautóból származik az apró turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.06. 10.00

Miután a közelmúltban bemutatta új csúcsmodelljét, hamarosan a másik végpontján bővíti palettáját a Caterham. A brit sportkocsigyártó manufaktúra a Suzuki törpeautóiból származó, kétharmad literes motorocskával dobja piacra belépőmodelljét

Egy ilyen könnyű, jól vezethető autónak, mint a Super Seven, nincs szüksége hatalmas motorokra, bőven elegendő egy 120-150 lóerős, másfél literes erőforrás – szoktuk elmondani minden egyes alkalommal, amikor 300 vagy akár 500 lóerős monstrumokkal teszi ön- és közveszélyessé kultikus alkotását a Caterham. 

Most azonban mintha átestek volna a ló túloldalára: leendő belépőmodelljükbe a Suzuki háromhengeres, 660 köbcentis turbómotorját szerelik be. 
Soha nem készült még ilyen apró – sem ilyen takarékos – motorral szerelt Seven. A japán belpiacos törpeautókban használatos motort persze nem gyári kivitelében építik be az átdolgozott futóművű, a régmúlt modelleihez visszanyúló felfüggesztést alkalmazó alapmodellbe. 
A koncepció másfelől nem új: maguk a japánok is építettek kétharmad literes sportkocsikat a nyolcvanas és kilencvenes években, mint például a Suzuki Cappuccinót.
“Nem a motor mérete számít, hanem hogy mennyi örömet okoz az autó vezetése, és szerintünk pontosan eltaláltuk, milyennek kell lennie belépőmodellünknek.” – nyilatkozta az ötfokozatú Suzuki kéziváltóval szerelt Caterhemecskéről Graham MacDonald cégvezető. 
Az biztos, hogy az új hajtáslánc és a részleteiben nem ismertetett módosítások valamivel szélesebb vásárlóréteg számára teszi elérhetővé a Caterham Seven örömét: az eddigi legolcsóbb modellel, a húszezer angol fontba (6,9 millió Ft) kerülő, 1,6-os Roadsport 125-tel szemben az ősztől forgalmazott új alapverzió csupán 17 ezer fontba (5,8 millió Ft) kerül majd. 
Az árkülönbség nem mellbevágó, azonban egy másik brit sportkocsigyártó, a Morgan már megtapasztalta, hogy vásárlóik a különlegességet többre értékelik a kedvező árnál: ahogy a papíron halovány teljesítményű, háromkerekű Three Wheeler a Morgan kínálatának magasan legkeresettebb darabjává vált, úgy számíthat nem várt mértékű sikerre ez a problémamentesen, görcs nélkül vezethető, takarékosan fenntartható minimál-Seven is.
Hogy miről beszélünk, talán kiderült ebből a kicsit hosszú, de nagyon hangulatos filmből

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.