Suzuki-motoros sportkocsi épül

Japán törpeautóból származik az apró turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.06. 10.00

Miután a közelmúltban bemutatta új csúcsmodelljét, hamarosan a másik végpontján bővíti palettáját a Caterham. A brit sportkocsigyártó manufaktúra a Suzuki törpeautóiból származó, kétharmad literes motorocskával dobja piacra belépőmodelljét

Egy ilyen könnyű, jól vezethető autónak, mint a Super Seven, nincs szüksége hatalmas motorokra, bőven elegendő egy 120-150 lóerős, másfél literes erőforrás – szoktuk elmondani minden egyes alkalommal, amikor 300 vagy akár 500 lóerős monstrumokkal teszi ön- és közveszélyessé kultikus alkotását a Caterham. 

Most azonban mintha átestek volna a ló túloldalára: leendő belépőmodelljükbe a Suzuki háromhengeres, 660 köbcentis turbómotorját szerelik be. 
Soha nem készült még ilyen apró – sem ilyen takarékos – motorral szerelt Seven. A japán belpiacos törpeautókban használatos motort persze nem gyári kivitelében építik be az átdolgozott futóművű, a régmúlt modelleihez visszanyúló felfüggesztést alkalmazó alapmodellbe. 
A koncepció másfelől nem új: maguk a japánok is építettek kétharmad literes sportkocsikat a nyolcvanas és kilencvenes években, mint például a Suzuki Cappuccinót.
“Nem a motor mérete számít, hanem hogy mennyi örömet okoz az autó vezetése, és szerintünk pontosan eltaláltuk, milyennek kell lennie belépőmodellünknek.” – nyilatkozta az ötfokozatú Suzuki kéziváltóval szerelt Caterhemecskéről Graham MacDonald cégvezető. 
Az biztos, hogy az új hajtáslánc és a részleteiben nem ismertetett módosítások valamivel szélesebb vásárlóréteg számára teszi elérhetővé a Caterham Seven örömét: az eddigi legolcsóbb modellel, a húszezer angol fontba (6,9 millió Ft) kerülő, 1,6-os Roadsport 125-tel szemben az ősztől forgalmazott új alapverzió csupán 17 ezer fontba (5,8 millió Ft) kerül majd. 
Az árkülönbség nem mellbevágó, azonban egy másik brit sportkocsigyártó, a Morgan már megtapasztalta, hogy vásárlóik a különlegességet többre értékelik a kedvező árnál: ahogy a papíron halovány teljesítményű, háromkerekű Three Wheeler a Morgan kínálatának magasan legkeresettebb darabjává vált, úgy számíthat nem várt mértékű sikerre ez a problémamentesen, görcs nélkül vezethető, takarékosan fenntartható minimál-Seven is.
Hogy miről beszélünk, talán kiderült ebből a kicsit hosszú, de nagyon hangulatos filmből

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.