Suzuki-motoros sportkocsi épül

Japán törpeautóból származik az apró turbómotor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.06. 10.00

Miután a közelmúltban bemutatta új csúcsmodelljét, hamarosan a másik végpontján bővíti palettáját a Caterham. A brit sportkocsigyártó manufaktúra a Suzuki törpeautóiból származó, kétharmad literes motorocskával dobja piacra belépőmodelljét

Egy ilyen könnyű, jól vezethető autónak, mint a Super Seven, nincs szüksége hatalmas motorokra, bőven elegendő egy 120-150 lóerős, másfél literes erőforrás – szoktuk elmondani minden egyes alkalommal, amikor 300 vagy akár 500 lóerős monstrumokkal teszi ön- és közveszélyessé kultikus alkotását a Caterham. 

Most azonban mintha átestek volna a ló túloldalára: leendő belépőmodelljükbe a Suzuki háromhengeres, 660 köbcentis turbómotorját szerelik be. 
Soha nem készült még ilyen apró – sem ilyen takarékos – motorral szerelt Seven. A japán belpiacos törpeautókban használatos motort persze nem gyári kivitelében építik be az átdolgozott futóművű, a régmúlt modelleihez visszanyúló felfüggesztést alkalmazó alapmodellbe. 
A koncepció másfelől nem új: maguk a japánok is építettek kétharmad literes sportkocsikat a nyolcvanas és kilencvenes években, mint például a Suzuki Cappuccinót.
“Nem a motor mérete számít, hanem hogy mennyi örömet okoz az autó vezetése, és szerintünk pontosan eltaláltuk, milyennek kell lennie belépőmodellünknek.” – nyilatkozta az ötfokozatú Suzuki kéziváltóval szerelt Caterhemecskéről Graham MacDonald cégvezető. 
Az biztos, hogy az új hajtáslánc és a részleteiben nem ismertetett módosítások valamivel szélesebb vásárlóréteg számára teszi elérhetővé a Caterham Seven örömét: az eddigi legolcsóbb modellel, a húszezer angol fontba (6,9 millió Ft) kerülő, 1,6-os Roadsport 125-tel szemben az ősztől forgalmazott új alapverzió csupán 17 ezer fontba (5,8 millió Ft) kerül majd. 
Az árkülönbség nem mellbevágó, azonban egy másik brit sportkocsigyártó, a Morgan már megtapasztalta, hogy vásárlóik a különlegességet többre értékelik a kedvező árnál: ahogy a papíron halovány teljesítményű, háromkerekű Three Wheeler a Morgan kínálatának magasan legkeresettebb darabjává vált, úgy számíthat nem várt mértékű sikerre ez a problémamentesen, görcs nélkül vezethető, takarékosan fenntartható minimál-Seven is.
Hogy miről beszélünk, talán kiderült ebből a kicsit hosszú, de nagyon hangulatos filmből

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.