Egy ilyen könnyű, jól vezethető autónak, mint a Super Seven, nincs szüksége hatalmas motorokra, bőven elegendő egy 120-150 lóerős, másfél literes erőforrás – szoktuk elmondani minden egyes alkalommal, amikor 300 vagy akár 500 lóerős monstrumokkal teszi ön- és közveszélyessé kultikus alkotását a Caterham. 

Most azonban mintha átestek volna a ló túloldalára: leendő belépőmodelljükbe a Suzuki háromhengeres, 660 köbcentis turbómotorját szerelik be. 
Soha nem készült még ilyen apró – sem ilyen takarékos – motorral szerelt Seven. A japán belpiacos törpeautókban használatos motort persze nem gyári kivitelében építik be az átdolgozott futóművű, a régmúlt modelleihez visszanyúló felfüggesztést alkalmazó alapmodellbe. 
A koncepció másfelől nem új: maguk a japánok is építettek kétharmad literes sportkocsikat a nyolcvanas és kilencvenes években, mint például a Suzuki Cappuccinót.
“Nem a motor mérete számít, hanem hogy mennyi örömet okoz az autó vezetése, és szerintünk pontosan eltaláltuk, milyennek kell lennie belépőmodellünknek.” – nyilatkozta az ötfokozatú Suzuki kéziváltóval szerelt Caterhemecskéről Graham MacDonald cégvezető. 
Az biztos, hogy az új hajtáslánc és a részleteiben nem ismertetett módosítások valamivel szélesebb vásárlóréteg számára teszi elérhetővé a Caterham Seven örömét: az eddigi legolcsóbb modellel, a húszezer angol fontba (6,9 millió Ft) kerülő, 1,6-os Roadsport 125-tel szemben az ősztől forgalmazott új alapverzió csupán 17 ezer fontba (5,8 millió Ft) kerül majd. 
Az árkülönbség nem mellbevágó, azonban egy másik brit sportkocsigyártó, a Morgan már megtapasztalta, hogy vásárlóik a különlegességet többre értékelik a kedvező árnál: ahogy a papíron halovány teljesítményű, háromkerekű Three Wheeler a Morgan kínálatának magasan legkeresettebb darabjává vált, úgy számíthat nem várt mértékű sikerre ez a problémamentesen, görcs nélkül vezethető, takarékosan fenntartható minimál-Seven is.
Hogy miről beszélünk, talán kiderült ebből a kicsit hosszú, de nagyon hangulatos filmből