Porsche a Facebookról

Autót ért az ötmillió Like

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.06. 09.00

Egyedi kivitelű 911-essel ünnepelte meg ötmilliós FB támogatói táborát a Porsche. Hogy milyen lett? Amilyennek az online közösség szerette volna

Crowd sourcing – egy időben azt hittük, hogy az ipar minden területén ez a jövő zenéje, hogy a fogyasztók közvetlenül fogják tudni (és akarni) befolyásolni, milyen termékek kerüljenek a piacra. A kását persze nem eszik ilyen forrón, a tudomásunk szerint eddigi egyetlen, ilyen módszerrel fejlesztett autó, a független Rally Fighter sem váltotta meg a világot. 

Alkalmanként persze kapóra jöhet a közösségi ötletelés, különösen, ha éppen azt akarja megünnepelni egy autógyártó, hogy micsoda hatalmas közösség támogatja őt a világhálón. Az “5M Porsche Fans”, azaz ötmillió Porsche rajongó elnevezésű projekt pontosan erről szólt: amikor a márka a Facebookon átlépte a bűvös határt, megkérte támogatóit, írják le pontosan álmaik 911-esét – és miután kielemezték az 54 ezer választ, meg is építették azt. 
Ha feltételezzük, hogy a Facebook a nyugati társadalom reprezentatív szeletét adja, az ideális 911 összkerékhajtású és szívómotoros, de az izmosabb fajtából (Carrera 4S), vízkék metálfényben tündököl, és fehérre festett, 20 colos Carrera S kerekeken áll. Nem hiányozhat róla az Aerokit Cup csomag sem, amely elöl egyedi kötényt és kiegészítő légterelőt, hátul pedig új motorházfedelet tartalmaz, rajta fix szárnnyal. 
El kell ismerni, valóban nem csúnya így az idén ötvenéves 911, és a küszöbök fölött elhelyezett, fehér feliratozás is kellemes emlékeket ébreszt a Carrera-matricák idejéből. 
Egyelőre egyetlen példányban építették meg az autót, amelyet egy szerencsés rajongó akár vezethet is, ha részt vesz a márka Facebook-oldalán zajló pályázaton. 1:43 léptékű modelleket is készítenek az autóból, erős azonban a gyanúnk, hogy idővel korlátozott példányszámban mégis piacra kerül majd a 911 5M – mégis csak komoly tömeg áll mögötte…

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.