Crowd sourcing – egy időben azt hittük, hogy az ipar minden területén ez a jövő zenéje, hogy a fogyasztók közvetlenül fogják tudni (és akarni) befolyásolni, milyen termékek kerüljenek a piacra. A kását persze nem eszik ilyen forrón, a tudomásunk szerint eddigi egyetlen, ilyen módszerrel fejlesztett autó, a független Rally Fighter sem váltotta meg a világot. 

Alkalmanként persze kapóra jöhet a közösségi ötletelés, különösen, ha éppen azt akarja megünnepelni egy autógyártó, hogy micsoda hatalmas közösség támogatja őt a világhálón. Az “5M Porsche Fans”, azaz ötmillió Porsche rajongó elnevezésű projekt pontosan erről szólt: amikor a márka a Facebookon átlépte a bűvös határt, megkérte támogatóit, írják le pontosan álmaik 911-esét – és miután kielemezték az 54 ezer választ, meg is építették azt. 
Ha feltételezzük, hogy a Facebook a nyugati társadalom reprezentatív szeletét adja, az ideális 911 összkerékhajtású és szívómotoros, de az izmosabb fajtából (Carrera 4S), vízkék metálfényben tündököl, és fehérre festett, 20 colos Carrera S kerekeken áll. Nem hiányozhat róla az Aerokit Cup csomag sem, amely elöl egyedi kötényt és kiegészítő légterelőt, hátul pedig új motorházfedelet tartalmaz, rajta fix szárnnyal. 
El kell ismerni, valóban nem csúnya így az idén ötvenéves 911, és a küszöbök fölött elhelyezett, fehér feliratozás is kellemes emlékeket ébreszt a Carrera-matricák idejéből. 
Egyelőre egyetlen példányban építették meg az autót, amelyet egy szerencsés rajongó akár vezethet is, ha részt vesz a márka Facebook-oldalán zajló pályázaton. 1:43 léptékű modelleket is készítenek az autóból, erős azonban a gyanúnk, hogy idővel korlátozott példányszámban mégis piacra kerül majd a 911 5M – mégis csak komoly tömeg áll mögötte…