Olvasói kémfotón a BMW hibrid kupéja

Franciaországban kapták lencsevégre az i8-ast és az új generációs Minit

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 15.00

Gábor nevű rendszeres olvasónk különleges szuvenírt hozott franciaországi nyaralásáról: egy sztrádán autójától pár centiméterre suhant el a BMW i8 prototípusa. A képeket megosztotta velünk, mi pedig veletek

T. Szerkesztőség! 


Franciaországi nyaralásunk során Nizza környékén sikerült lencsevégre kapnunk a BMW i8-as modelljét valamint egy új Minit melyeket közúti forgalomban tesztelnek. Mellékelten néhány kép róluk, talán érdekesnek találják. 

Üdvözlettel állandó olvasójuk: 

Gábor 
A BMW i8, amelyet ezen a néven kettő éve ismertünk meg, formavilágát és koncepcióját azonban már négy évvel ezelőtt (Concept Vision Efficient Dynamics tanulmány képében) bemutatta a német gyár, a bajorok benzin-elektromos konnektoros hibrid sportkocsija. 
A másfél literes, háromhengeres benzinmotort az i3 130 lóerőre visszavett teljesítményű, a hátsó helyett az első tengelyt hajtó villanymotorjával kombináló hajtáslánc 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulást és 250 km/órában korlátozott végsebességet tesz lehetővé, az átlagfogyasztás 2,9 l/100km. 
Elektromos üzemben 35 kilométert képes megtenni a kétszemélyes sportautó, az akkucsomag teljes feltöltése mindössze két órát vesz igénybe. 
A BMW a napokban megerősítette, hogy szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon bemutatja az i8 sorozatgyártásra érett változatát; a modell forgalmazása 2014-ben veheti kezdetét. Mivel az i8 vegyes hibridüzemben is használható, magyarországi forgalmazására több esély van, mint a tisztán elektromos üzemű i3-éra; várhatóan 100 000 eurót (30 millió Ft) meghaladó ára persze nem teszi majd népautóvá. 
Mivel a Frankfurti Szalonig már csak egy hónap van hátra, az olvasónk által fotózott példány a leendő szériamodellhez nagyon közel álló darab lehet, a fotókon jól kivehetők a bonyolult vonalvezetésű, különösen aerodinamikus karosszéria részletei. Az egyetlen típusidegen elem az utólag felszerelt hátsó helyzetjelző és macskaszem: a sajátos esztétikumú kényszerlámpákat a zárt pályán tesztelt prototípusokon korábban nem láttuk. 
Ami a másik lencsevégre kapott autót, a szintén hamarosan színre lépő, új generációs Minit illeti, azzal olvasónk felzárkózott a világ profi kémfotósai mellé, mert bár a jelenleginél hosszabb, új padlólemezre épülő, méretcsökkentett motorokkal szerelendő modellről fél éve látni külső felvételeket, a műszerfalát csak a napokban sikerült lencsevégre kapni. 
Gábor fotóján is kiválóan látszik azonban a legfontosabb változás: a kormánytövében lévő főműszer oldalához félholdként simuló, kiegészítő műszer, amelyben minden bizonnyal a fordulatszámmérő kap helyet.

Kommentek

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.