Olvasói kémfotón a BMW hibrid kupéja

Franciaországban kapták lencsevégre az i8-ast és az új generációs Minit

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.05. 15.00

Gábor nevű rendszeres olvasónk különleges szuvenírt hozott franciaországi nyaralásáról: egy sztrádán autójától pár centiméterre suhant el a BMW i8 prototípusa. A képeket megosztotta velünk, mi pedig veletek

T. Szerkesztőség! 


Franciaországi nyaralásunk során Nizza környékén sikerült lencsevégre kapnunk a BMW i8-as modelljét valamint egy új Minit melyeket közúti forgalomban tesztelnek. Mellékelten néhány kép róluk, talán érdekesnek találják. 

Üdvözlettel állandó olvasójuk: 

Gábor 
A BMW i8, amelyet ezen a néven kettő éve ismertünk meg, formavilágát és koncepcióját azonban már négy évvel ezelőtt (Concept Vision Efficient Dynamics tanulmány képében) bemutatta a német gyár, a bajorok benzin-elektromos konnektoros hibrid sportkocsija. 
A másfél literes, háromhengeres benzinmotort az i3 130 lóerőre visszavett teljesítményű, a hátsó helyett az első tengelyt hajtó villanymotorjával kombináló hajtáslánc 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulást és 250 km/órában korlátozott végsebességet tesz lehetővé, az átlagfogyasztás 2,9 l/100km. 
Elektromos üzemben 35 kilométert képes megtenni a kétszemélyes sportautó, az akkucsomag teljes feltöltése mindössze két órát vesz igénybe. 
A BMW a napokban megerősítette, hogy szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon bemutatja az i8 sorozatgyártásra érett változatát; a modell forgalmazása 2014-ben veheti kezdetét. Mivel az i8 vegyes hibridüzemben is használható, magyarországi forgalmazására több esély van, mint a tisztán elektromos üzemű i3-éra; várhatóan 100 000 eurót (30 millió Ft) meghaladó ára persze nem teszi majd népautóvá. 
Mivel a Frankfurti Szalonig már csak egy hónap van hátra, az olvasónk által fotózott példány a leendő szériamodellhez nagyon közel álló darab lehet, a fotókon jól kivehetők a bonyolult vonalvezetésű, különösen aerodinamikus karosszéria részletei. Az egyetlen típusidegen elem az utólag felszerelt hátsó helyzetjelző és macskaszem: a sajátos esztétikumú kényszerlámpákat a zárt pályán tesztelt prototípusokon korábban nem láttuk. 
Ami a másik lencsevégre kapott autót, a szintén hamarosan színre lépő, új generációs Minit illeti, azzal olvasónk felzárkózott a világ profi kémfotósai mellé, mert bár a jelenleginél hosszabb, új padlólemezre épülő, méretcsökkentett motorokkal szerelendő modellről fél éve látni külső felvételeket, a műszerfalát csak a napokban sikerült lencsevégre kapni. 
Gábor fotóján is kiválóan látszik azonban a legfontosabb változás: a kormánytövében lévő főműszer oldalához félholdként simuló, kiegészítő műszer, amelyben minden bizonnyal a fordulatszámmérő kap helyet.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.