Kettő másodperc alatt százra?!

Mellette csiga a Veyron, lajhár az Ariel Atom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 09.00

Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo. Bennfentesek szerint ez lesz minden idők legjobban gyorsuló utcai autója.

Néhány hónappal ezelőtt az átlagember még azt sem tudta, mi fán terem a Nissan sportrészlege, a Nismo, most pedig világtörténelmet készül írni a japán márka: ha hihetünk a tűzhöz közel ülő forrásoktól kapott információknak, következő és egyben leginkább várt modelljük, a GT-R Nismo minden eddig ismert közúti autónál fürgébben gyorsul majd. 

Hogy a 2,0 másodperces idő mit jelent: az 1200 lóerős Veyron Super Sportnak 2,5 szekundum kell a százas tempó eléréséig, a habkönnyű Ariel Atom két Suzuki sportmotorkerékpár blokkjából összeeszkábált, V8-as motorral hajtott, teljességgel felfoghatatlan kivitele 2,3 másodperc alatt abszolválja a szabványos próbát. 
A GT-R Nismo bravúrját egyfelől az ikerturbós V6 töltőnyomásának fokozásával, másfelől a menetkész tömeg csökkentésével éri el a Nissan és a fejlesztésben közreműködő brit Williams Advanced Engineering. Utóbbi műhely egyik alkalmazottja szerint “meglepő, mennyi tartalékkal rendelkezik a GT-R. Azt gondolnánk, hogy csúcsra járatták, pedig viszonylag könnyű előcsiholni belőle a pluszteljesítményt.” 
Ez egyébként már csak azért is meglepő, mert a GT-R 3,8 literes motorja nem holmi tucatáru: mindössze négy ember van a világon, akit a Nissan méltónak talált arra, hogy kézzel összeszerelhesse a hathengeres blokkot:
A Nismo GT-R vélhetően ugyanazt az optikai és kiegészítő tuningot kapja meg, mint kisebb testvérei: kevésbé fojtott kipufogó, szénszálas karosszériaelemek garmadája, és bikavadító vörös betétek. 
Az árakról a novemberi Tokiói Autószalon előtt aligha beszél a Nissan, ám vélhetően jó harminc százalékkal drágább lesz, mint az alapkivitelű, 550 lóerős GT-R, amely hazánkban 30 800 000 forintnál kezdődik.
A GT-R Nismo királysága egyébként pünkösdinek bizonyulhat: korábbi hírek szerint idén novemberben lép színre a Bugatti Veyron 1600 lóerős kivitele, 1,8 másodperces megcélzott gyorsulással…
(Képeinken a Nissan GT-R alapkivitele látható)

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.