Kettő másodperc alatt százra?!

Mellette csiga a Veyron, lajhár az Ariel Atom

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 09.00

Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo. Bennfentesek szerint ez lesz minden idők legjobban gyorsuló utcai autója.

Néhány hónappal ezelőtt az átlagember még azt sem tudta, mi fán terem a Nissan sportrészlege, a Nismo, most pedig világtörténelmet készül írni a japán márka: ha hihetünk a tűzhöz közel ülő forrásoktól kapott információknak, következő és egyben leginkább várt modelljük, a GT-R Nismo minden eddig ismert közúti autónál fürgébben gyorsul majd. 

Hogy a 2,0 másodperces idő mit jelent: az 1200 lóerős Veyron Super Sportnak 2,5 szekundum kell a százas tempó eléréséig, a habkönnyű Ariel Atom két Suzuki sportmotorkerékpár blokkjából összeeszkábált, V8-as motorral hajtott, teljességgel felfoghatatlan kivitele 2,3 másodperc alatt abszolválja a szabványos próbát. 
A GT-R Nismo bravúrját egyfelől az ikerturbós V6 töltőnyomásának fokozásával, másfelől a menetkész tömeg csökkentésével éri el a Nissan és a fejlesztésben közreműködő brit Williams Advanced Engineering. Utóbbi műhely egyik alkalmazottja szerint “meglepő, mennyi tartalékkal rendelkezik a GT-R. Azt gondolnánk, hogy csúcsra járatták, pedig viszonylag könnyű előcsiholni belőle a pluszteljesítményt.” 
Ez egyébként már csak azért is meglepő, mert a GT-R 3,8 literes motorja nem holmi tucatáru: mindössze négy ember van a világon, akit a Nissan méltónak talált arra, hogy kézzel összeszerelhesse a hathengeres blokkot:
A Nismo GT-R vélhetően ugyanazt az optikai és kiegészítő tuningot kapja meg, mint kisebb testvérei: kevésbé fojtott kipufogó, szénszálas karosszériaelemek garmadája, és bikavadító vörös betétek. 
Az árakról a novemberi Tokiói Autószalon előtt aligha beszél a Nissan, ám vélhetően jó harminc százalékkal drágább lesz, mint az alapkivitelű, 550 lóerős GT-R, amely hazánkban 30 800 000 forintnál kezdődik.
A GT-R Nismo királysága egyébként pünkösdinek bizonyulhat: korábbi hírek szerint idén novemberben lép színre a Bugatti Veyron 1600 lóerős kivitele, 1,8 másodperces megcélzott gyorsulással…
(Képeinken a Nissan GT-R alapkivitele látható)

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.