Izom, harmónia nélkül

Ford Shelby Mustang GT500 Super Venom Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 18.30

A német Anderson Germany tuningműhely ezúttal a Ford kultikus retro-sportkocsiját vette kezelésbe. Az eredmény látványos és letaglózó – ideális azoknak, akiknek nem jön be a Mustang klasszikus, egyszerű vonalvezetése.

Miközben a Ford már a következő generációs, globális értékesítésre szánt – éppen ezért az amerikai muscle car arculatot némiképp hátrahagyó – Mustang prototípusát teszteli (lásd videó legalul), még a jelenlegi modellben is maradt elég szufla és vonzerő ahhoz, hogy az átépítésekkel foglalkozó stúdióknak megérje fáradoznia vele. 

A német Anderson Germany elvileg akár motortuninggal is foglalkozik, bár ha hihetünk saját referenciáknak, ezeken ésszerűen megmaradnak a már élvezhető, de még kezelhető tíz százalékos lóerő-növekményen belül. Jelen projektjüknek azonban alaphelyzetben nem része a teljesítménynövelés – nem mintha a Shelby GT500 kompresszoros 5.8 V8 gigászából kipréselt 662 lóereje bármilyen mérce szerint szerénynek számítana. 
Nem, a Super Venom Edition (a venom kígyómérget jelent, finom utalásképpen) kapcsán semmi értelme szerénységről beszélni. 
A selyemfényű matt fekete fényezést festetlen, lakkozott karbon karosszériaelemekkel és keréktárcsákkal kombináló, az összképet matt piros betétekkel és úton-útfélen elhelyezett kobra-grafikákkal (a Shelby emblémájával) feldobó optika az utcakép prominens darabjává teszi a német-amerikai sportolót. 
A brutális kerékív-szélesítések, valamint az ezek apropóján kialakított, a fékek hűtésére szolgáló légcserélő nyílások, a lecserélt hátsó lökhárító és lámpatest, a sajátosan duplázott kipufogók, vagy a gyári spoiler kilépő élébe applikált karbon-betét egészen átalakítja a Shelby GT500 személyiségét: biztos van, akinek a szálkás atléta helyett jobban tetszik a hústorony arculata… 
A beltérben már kedvezőbb a kép, a csapott aljú kormány, a szériaüléseket piros betétekkel vadító kárpitozás és a szénszálas elemek a motorteljesítményhez méltó környezetet alakítanak ki – az a hatalmas kobra pedig talán mosószeres vízzel és körömkefével eltávolítható az utasoldali légzsák fedeléről…
És akkor jöjjön a Mustang ötvenedik évfordulójára ígért, azaz jövő április derekán bemutatkozó, új generációs modell prototípusának videója:

Kommentek

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.