Izom, harmónia nélkül

Ford Shelby Mustang GT500 Super Venom Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 18.30

A német Anderson Germany tuningműhely ezúttal a Ford kultikus retro-sportkocsiját vette kezelésbe. Az eredmény látványos és letaglózó – ideális azoknak, akiknek nem jön be a Mustang klasszikus, egyszerű vonalvezetése.

Miközben a Ford már a következő generációs, globális értékesítésre szánt – éppen ezért az amerikai muscle car arculatot némiképp hátrahagyó – Mustang prototípusát teszteli (lásd videó legalul), még a jelenlegi modellben is maradt elég szufla és vonzerő ahhoz, hogy az átépítésekkel foglalkozó stúdióknak megérje fáradoznia vele. 

A német Anderson Germany elvileg akár motortuninggal is foglalkozik, bár ha hihetünk saját referenciáknak, ezeken ésszerűen megmaradnak a már élvezhető, de még kezelhető tíz százalékos lóerő-növekményen belül. Jelen projektjüknek azonban alaphelyzetben nem része a teljesítménynövelés – nem mintha a Shelby GT500 kompresszoros 5.8 V8 gigászából kipréselt 662 lóereje bármilyen mérce szerint szerénynek számítana. 
Nem, a Super Venom Edition (a venom kígyómérget jelent, finom utalásképpen) kapcsán semmi értelme szerénységről beszélni. 
A selyemfényű matt fekete fényezést festetlen, lakkozott karbon karosszériaelemekkel és keréktárcsákkal kombináló, az összképet matt piros betétekkel és úton-útfélen elhelyezett kobra-grafikákkal (a Shelby emblémájával) feldobó optika az utcakép prominens darabjává teszi a német-amerikai sportolót. 
A brutális kerékív-szélesítések, valamint az ezek apropóján kialakított, a fékek hűtésére szolgáló légcserélő nyílások, a lecserélt hátsó lökhárító és lámpatest, a sajátosan duplázott kipufogók, vagy a gyári spoiler kilépő élébe applikált karbon-betét egészen átalakítja a Shelby GT500 személyiségét: biztos van, akinek a szálkás atléta helyett jobban tetszik a hústorony arculata… 
A beltérben már kedvezőbb a kép, a csapott aljú kormány, a szériaüléseket piros betétekkel vadító kárpitozás és a szénszálas elemek a motorteljesítményhez méltó környezetet alakítanak ki – az a hatalmas kobra pedig talán mosószeres vízzel és körömkefével eltávolítható az utasoldali légzsák fedeléről…
És akkor jöjjön a Mustang ötvenedik évfordulójára ígért, azaz jövő április derekán bemutatkozó, új generációs modell prototípusának videója:

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.