Izom, harmónia nélkül

Ford Shelby Mustang GT500 Super Venom Edition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 18.30

A német Anderson Germany tuningműhely ezúttal a Ford kultikus retro-sportkocsiját vette kezelésbe. Az eredmény látványos és letaglózó – ideális azoknak, akiknek nem jön be a Mustang klasszikus, egyszerű vonalvezetése.

Miközben a Ford már a következő generációs, globális értékesítésre szánt – éppen ezért az amerikai muscle car arculatot némiképp hátrahagyó – Mustang prototípusát teszteli (lásd videó legalul), még a jelenlegi modellben is maradt elég szufla és vonzerő ahhoz, hogy az átépítésekkel foglalkozó stúdióknak megérje fáradoznia vele. 

A német Anderson Germany elvileg akár motortuninggal is foglalkozik, bár ha hihetünk saját referenciáknak, ezeken ésszerűen megmaradnak a már élvezhető, de még kezelhető tíz százalékos lóerő-növekményen belül. Jelen projektjüknek azonban alaphelyzetben nem része a teljesítménynövelés – nem mintha a Shelby GT500 kompresszoros 5.8 V8 gigászából kipréselt 662 lóereje bármilyen mérce szerint szerénynek számítana. 
Nem, a Super Venom Edition (a venom kígyómérget jelent, finom utalásképpen) kapcsán semmi értelme szerénységről beszélni. 
A selyemfényű matt fekete fényezést festetlen, lakkozott karbon karosszériaelemekkel és keréktárcsákkal kombináló, az összképet matt piros betétekkel és úton-útfélen elhelyezett kobra-grafikákkal (a Shelby emblémájával) feldobó optika az utcakép prominens darabjává teszi a német-amerikai sportolót. 
A brutális kerékív-szélesítések, valamint az ezek apropóján kialakított, a fékek hűtésére szolgáló légcserélő nyílások, a lecserélt hátsó lökhárító és lámpatest, a sajátosan duplázott kipufogók, vagy a gyári spoiler kilépő élébe applikált karbon-betét egészen átalakítja a Shelby GT500 személyiségét: biztos van, akinek a szálkás atléta helyett jobban tetszik a hústorony arculata… 
A beltérben már kedvezőbb a kép, a csapott aljú kormány, a szériaüléseket piros betétekkel vadító kárpitozás és a szénszálas elemek a motorteljesítményhez méltó környezetet alakítanak ki – az a hatalmas kobra pedig talán mosószeres vízzel és körömkefével eltávolítható az utasoldali légzsák fedeléről…
És akkor jöjjön a Mustang ötvenedik évfordulójára ígért, azaz jövő április derekán bemutatkozó, új generációs modell prototípusának videója:

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.