Rendíthetetlen erőkifejtés kis sebességgel: ez egy terepjáró igazi erőssége. Akármilyen mókásan hangzik tehát az, hogy Land Rover több százmilliós értéket képviselő kísérleti járműve, a villanymotoros Defender turistákkal teli kocsikat húz, a teljes utasszám mellett 12 tonnás szerelvény olykor hat százalékos emelkedőn történő felvontatása komoly próbatétel – amelyet a jelek szerint jól visel az autó. 

Noha a Land Rover mérnökei időközben egy második lítiumion akkumulátorral is felszerelték a prototípust, az angliai Eden Project öko-kalandparkban szolgálatot teljesítő változat még csak egyetlen akkucsomaggal rendelkezik. Ez egy feltöltéssel minimum 80 kilométeres hatótávolságot biztosít az állandó összkerékhajtású, 113 km/óra végsebességű jármű számára, további 20 km tartalék mellett. 
A kalandparkban ez mintegy nyolcórányi, folyamatos üzemelést tesz lehetővé. Ennél valamivel tovább, tíz óráig tart az akkucsomag feltöltése, ellenben csupán kettő angol fontba (kb. 690 Ft) kerül. Ezért az összegért a mai napon érvényes, átlagos angliai árakon számolva 1,4 liternyi gázolajat lehetne vásárolni, ami az elektromos modell alapját képező Defender 110 Pickup hivatalos átlagfogyasztása mellett valamivel több mint 10 kilométerre volna elegendő. 
Az elektromos Defender nem csak normál lassítás során nyeri vissza a fékenergiát, hanem az ereszkedés-szabályozó rendszer működésekor is; a regeneratív rendszer hatásfoka mintegy 80 százalék.