Bírja a gyűrődést az elektromos terepjáró

Kisvonatot húz reggeltől estig

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.02. 10.05

Első hallásra komikus, pedig nagyon is életszerű teszten vizsgázik a Land Rover elektromos járműve: a Defender egy öko-kalandparkban vontatja a látogatókat szállító közúti kisvonatot.

Rendíthetetlen erőkifejtés kis sebességgel: ez egy terepjáró igazi erőssége. Akármilyen mókásan hangzik tehát az, hogy Land Rover több százmilliós értéket képviselő kísérleti járműve, a villanymotoros Defender turistákkal teli kocsikat húz, a teljes utasszám mellett 12 tonnás szerelvény olykor hat százalékos emelkedőn történő felvontatása komoly próbatétel – amelyet a jelek szerint jól visel az autó. 

Noha a Land Rover mérnökei időközben egy második lítiumion akkumulátorral is felszerelték a prototípust, az angliai Eden Project öko-kalandparkban szolgálatot teljesítő változat még csak egyetlen akkucsomaggal rendelkezik. Ez egy feltöltéssel minimum 80 kilométeres hatótávolságot biztosít az állandó összkerékhajtású, 113 km/óra végsebességű jármű számára, további 20 km tartalék mellett. 
A kalandparkban ez mintegy nyolcórányi, folyamatos üzemelést tesz lehetővé. Ennél valamivel tovább, tíz óráig tart az akkucsomag feltöltése, ellenben csupán kettő angol fontba (kb. 690 Ft) kerül. Ezért az összegért a mai napon érvényes, átlagos angliai árakon számolva 1,4 liternyi gázolajat lehetne vásárolni, ami az elektromos modell alapját képező Defender 110 Pickup hivatalos átlagfogyasztása mellett valamivel több mint 10 kilométerre volna elegendő. 
Az elektromos Defender nem csak normál lassítás során nyeri vissza a fékenergiát, hanem az ereszkedés-szabályozó rendszer működésekor is; a regeneratív rendszer hatásfoka mintegy 80 százalék.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.