Jön a horrorhónap az utakon

Nagy a forgalom, sok a figyelmetlen sofőr

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.01. 15.45

Most kell figyelni az utakon, a statisztikák szerint az augusztus a legveszélyesebb hónap.

Hiába jobbak most a látási és útviszonyok, mint télen, a KSH adatai szerint a nyáron fokozatosan egyre több személyi sérüléssel végződő baleset történik az utakon, az augusztus egyenesen a legveszélyesebb hónap.

Tavaly májustól augusztusig átlagosan havonta megközelítőleg 1500 személysérüléses közúti baleset történt, ez háromszázzal több, mint az éves átlag. A KSH adatai szerint már májusban emelkedésnek indul a baleseti mutató, a csúcsát pedig augusztusban éri el: 2012 júniusában 1483, augusztusban pedig már 1671 személysérüléses közúti baleset történt Magyarországon. A CIG Pannónia hasonló tapasztalatokról számolt be: a biztosítóhoz bejelentett káresemények 2012 augusztusában körülbelül 15 százalékkal emelkedtek egy átlagos tavaszi hónaphoz képest.

A balesetek nyári hónapokban megemelkedett száma több tényezőre vezethető vissza. A jó időnek köszönhetően például sok olyan sofőr ül autóba, aki kiesett a vezetési gyakorlatból, és potenciális veszélyforrást jelentenek a fáradt sofőrök is, akik a nyaralás alatt a kelleténél többet vezetnek egyhuzamban.

Ugyancsak rontják a baleseti statisztikákat a külföldi gépjárművek által okozott balesetek. Magyarország ugyanis tranzitútvonal, a nyugat-kelet irányú forgalom a nyári időszakban ugrásszerűen megnő, és ezzel párhuzamosan a balesetek száma is emelkedik. Az időjárás is nagy részben felelős lehet a közúti balesetekért, mert a magas hőmérséklet, valamint a klímaberendezés okozta hőingadozás megviseli a vezetők szervezetét.

Kommentek

  • hova

    Mindíg nagy figyelemmel olvasgatom a statisztikák indoklását,mert semmi máson nem alapul,mint a hlyszinelő rendőr őrmster X-elésén. Nem kellene egy szakiskolát végzett emberre bízni olyan adatok öszegzését, amit nem tud áttekinteni, neki mindegy, ugyanakkor többcélú intézkedéseket is provokál.Nem arról beszélek, hányan halnak meg v sérülnek meg a balesetben, hanem a baleset bekövetkezésének okáról. Na ebben nagyon őrültek a rend őrei.Ennek ellenére bizonyos,hogy augusztusban jönnek -mennek a külföldiek szabira, pl.törökök németből és vissza, de általában “kedvezőek a viszonyok” a balesetekhez. Azt nem hiszem,hogy augusztusban lépnek elő a téli macik az utakra, a turista forgalom is kezd jól szervezetté válni, már ami a menetidőt illeti. A vagányság, a kivagyiság, a majd én megmutatom, milyen autóm van!- engem akarsz lenyomnni,paraszt?!! – vagyis az ÉN!! tényező viszont rohamosan romlik,a felelős vezetés kisebbséget élvez-sajnos. Persze nem szabad elfelejteni,hogy útjaink állapota is indokolná! a sebesség betartását.Ha valaki kkíváncsi, mondok példákat-habár nem szívesen teszem.

  • men?manó

    Nem egyértelmű számomra ez az “ÉN” tényező romlása. Ez régebben is megvolt csak más autókkal.
    Persze szoktam találkozni olyan autósokkal, akik meg akarják mutatni, hogy ők a gyorsabbak, de ezt betudom annak, hogy “lenézik” az autómat és sokat képzelnek magukról. Viszont elég gyorsan tudomásul szokták venni, hol a helyük, néhányat kivéve.
    Régebben sem volt jobb a helyzet az én tapasztalataim szerint. Aki erősebbnek, gyorsabbnak képzeli magát, az gyakran akarja szívatni az ő szerinte gyengébbet, lassabbat. Azt viszont nem értem, hogy az nem jut el a tudatáig, hogy mégis csak őt érték be és nem fordítva.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.