Jön a horrorhónap az utakon

Nagy a forgalom, sok a figyelmetlen sofőr

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.01. 15.45

Most kell figyelni az utakon, a statisztikák szerint az augusztus a legveszélyesebb hónap.

Hiába jobbak most a látási és útviszonyok, mint télen, a KSH adatai szerint a nyáron fokozatosan egyre több személyi sérüléssel végződő baleset történik az utakon, az augusztus egyenesen a legveszélyesebb hónap.

Tavaly májustól augusztusig átlagosan havonta megközelítőleg 1500 személysérüléses közúti baleset történt, ez háromszázzal több, mint az éves átlag. A KSH adatai szerint már májusban emelkedésnek indul a baleseti mutató, a csúcsát pedig augusztusban éri el: 2012 júniusában 1483, augusztusban pedig már 1671 személysérüléses közúti baleset történt Magyarországon. A CIG Pannónia hasonló tapasztalatokról számolt be: a biztosítóhoz bejelentett káresemények 2012 augusztusában körülbelül 15 százalékkal emelkedtek egy átlagos tavaszi hónaphoz képest.

A balesetek nyári hónapokban megemelkedett száma több tényezőre vezethető vissza. A jó időnek köszönhetően például sok olyan sofőr ül autóba, aki kiesett a vezetési gyakorlatból, és potenciális veszélyforrást jelentenek a fáradt sofőrök is, akik a nyaralás alatt a kelleténél többet vezetnek egyhuzamban.

Ugyancsak rontják a baleseti statisztikákat a külföldi gépjárművek által okozott balesetek. Magyarország ugyanis tranzitútvonal, a nyugat-kelet irányú forgalom a nyári időszakban ugrásszerűen megnő, és ezzel párhuzamosan a balesetek száma is emelkedik. Az időjárás is nagy részben felelős lehet a közúti balesetekért, mert a magas hőmérséklet, valamint a klímaberendezés okozta hőingadozás megviseli a vezetők szervezetét.

Kommentek

  • hova

    Mindíg nagy figyelemmel olvasgatom a statisztikák indoklását,mert semmi máson nem alapul,mint a hlyszinelő rendőr őrmster X-elésén. Nem kellene egy szakiskolát végzett emberre bízni olyan adatok öszegzését, amit nem tud áttekinteni, neki mindegy, ugyanakkor többcélú intézkedéseket is provokál.Nem arról beszélek, hányan halnak meg v sérülnek meg a balesetben, hanem a baleset bekövetkezésének okáról. Na ebben nagyon őrültek a rend őrei.Ennek ellenére bizonyos,hogy augusztusban jönnek -mennek a külföldiek szabira, pl.törökök németből és vissza, de általában “kedvezőek a viszonyok” a balesetekhez. Azt nem hiszem,hogy augusztusban lépnek elő a téli macik az utakra, a turista forgalom is kezd jól szervezetté válni, már ami a menetidőt illeti. A vagányság, a kivagyiság, a majd én megmutatom, milyen autóm van!- engem akarsz lenyomnni,paraszt?!! – vagyis az ÉN!! tényező viszont rohamosan romlik,a felelős vezetés kisebbséget élvez-sajnos. Persze nem szabad elfelejteni,hogy útjaink állapota is indokolná! a sebesség betartását.Ha valaki kkíváncsi, mondok példákat-habár nem szívesen teszem.

  • men?manó

    Nem egyértelmű számomra ez az “ÉN” tényező romlása. Ez régebben is megvolt csak más autókkal.
    Persze szoktam találkozni olyan autósokkal, akik meg akarják mutatni, hogy ők a gyorsabbak, de ezt betudom annak, hogy “lenézik” az autómat és sokat képzelnek magukról. Viszont elég gyorsan tudomásul szokták venni, hol a helyük, néhányat kivéve.
    Régebben sem volt jobb a helyzet az én tapasztalataim szerint. Aki erősebbnek, gyorsabbnak képzeli magát, az gyakran akarja szívatni az ő szerinte gyengébbet, lassabbat. Azt viszont nem értem, hogy az nem jut el a tudatáig, hogy mégis csak őt érték be és nem fordítva.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.