Autó készül 3D-s nyomtatóval

James Bond-technika James Bond márkájának

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.01. 16.00

Egy új-zélandi férfi 3D-s nyomtatóval épít egy klasszikus Aston Martint. A karosszéria szinte kész. Ez a jövő autógyártása?

Ivan Sentch szereti az oldtimer sportkocsikat, de programozóként nem igen engedhet meg magának egy több tízmilliós ritkaságot. A technológia azonban mellé szegődött, 3D-s nyomtatóval készít magának egy replikát az 1961-es Aston Martin DB4-esről.

500 dollárért vett egy nyomtatót és mintegy félmillió forintnyi műgyantára lesz szüksége, hogy elkészüljön a forma. Persze nem megy gyorsan a dolog – még 2012-ben kezdte el nyomtatni az elemeket – de halad.


Az autó alapját egy “olcsó” Nissan Skyline adja, mert annak keréktávolsága nagyjából stimmel, erre épül egyedi vázszerkezet, amely a karosszériát tartja. Sentch beszámolója szerint a nyomtatás viszonylag problémamentes, de teljes projekt nem az, üvegeket például viszonylag nehezen szerezett a járgányhoz.

Sentch azért választotta a DB4-est, mert van benne hátsó ülés is, így a gyerekeit is beültetheti, de most már teljes autóflottát tervez. Akar Mercedes 300SLR-t, Ferrari 250 GTO-t is. Az persze más kérdés mit szólnak majd ehhez az autógyártók?

Kommentek

  • Guevara

    Mi ez a 3D nyomtatás? Most akkor feltalálta az üvegszálerősítésű műgyantás módszer digitalizált, és egyben bonyolultabb, változatát? Nincs is ezzel gond, de hol fogják ezt neki forgalomba helyezni? Bár ha nem M.o.-n él akkor könnyebb dolga lesz. Viszont hogy gyereket is akar szállítani vele?… Nooormális?

  • Kempelen10.

    Ez a jövő.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.