Škoda Superb SVOS: Lopakodó trezor

Golyóálló cseh limuzin

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.31. 10.00

A cseh SVOS kezelésbe vette a Škoda zászlóshajóját. Az eredmény: egy páncélozott limuzin, ami nem félelmet, hanem szimpátiát ébreszt.

A húsz évvel ezelőtt alapított SVOS globálisan is jelentős szereplő a páncélozott járművek gyártása és fejlesztése terén. A cseh vállalat most megmutatta, hogy hazai alapanyagból is tud maradandót alkotni – szó szerint 
Škoda  Superb a feltűnésmentes fényűzés iskolapéldája: táncteremnyi belső tere és kiforrott technikája ideális sofőrös autóvá teszi, utasának viszont soha nem kell attól félnie, hogy ellenfelei túlköltekezéssel vádolnák. Optimális szolgálati autó tehát azon ritka politikusoknak, akik adnak arra, hogy mit gondolnak róluk a választók – és a cseh SVOS révén most már azoknak is, akiknek van félnivalójuk. 
A páncélozott autókra szakosodott cég munkája kezdetén apró darabokra szedi a Superbet. Az ablakokat többrétegű üveg-polikarbonát szendvicsekre cserélik; ezek a védettségi szinttől függően akár 15 centiméter vastagok (és ennek megfelelően mázsás tömegűek) is lehetnek. 
Az utasteret és az üzemanyag-tartályt külön acéllemezek óvják, gyakorlatilag a motortér az egyetlen eleme az autónak, amely nem kap különösebb védelmet. 
Mivel a páncélozott autók feladata a védett személy biztonságba juttatása, az SVOS Superb megemelt futóművet és ballonos, defektmentes abroncsokat kapott. Az elektromos hálózatokat dupla akku táplálja, és az olyan klasszikus rekvizitumok sem hiányoznak a fedélzetről, mint a sziréna, a villogó vagy a megafon. 
Az SVOS a Superb szedán bármely kivitelét hajlandó átalakítani a kívánt, kézifegyverek elleni védelmi szintre – csúcsmodelljük az AK-47 lövedékeinek is ellenáll (hogy ez mit jelent, az alábbi, más forrásból származó videó demonstrálja). A páncélzat plusz tömege miatt azonban az 1,6-os dízel vagy az 1,4 TSI modellekkel legfeljebb a parkolóban parádézhatna a megrendelő. Szerencsére az állami tendereken amúgy sem ezek a motorok a jellemzők – a 3.6 V6 FSI 260 lóerejével már urasan gördül a lopakodó trezor.

Kommentek

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.