Škoda Superb SVOS: Lopakodó trezor

Golyóálló cseh limuzin

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.07.31. 10.00

A cseh SVOS kezelésbe vette a Škoda zászlóshajóját. Az eredmény: egy páncélozott limuzin, ami nem félelmet, hanem szimpátiát ébreszt.

A húsz évvel ezelőtt alapított SVOS globálisan is jelentős szereplő a páncélozott járművek gyártása és fejlesztése terén. A cseh vállalat most megmutatta, hogy hazai alapanyagból is tud maradandót alkotni – szó szerint 
Škoda  Superb a feltűnésmentes fényűzés iskolapéldája: táncteremnyi belső tere és kiforrott technikája ideális sofőrös autóvá teszi, utasának viszont soha nem kell attól félnie, hogy ellenfelei túlköltekezéssel vádolnák. Optimális szolgálati autó tehát azon ritka politikusoknak, akik adnak arra, hogy mit gondolnak róluk a választók – és a cseh SVOS révén most már azoknak is, akiknek van félnivalójuk. 
A páncélozott autókra szakosodott cég munkája kezdetén apró darabokra szedi a Superbet. Az ablakokat többrétegű üveg-polikarbonát szendvicsekre cserélik; ezek a védettségi szinttől függően akár 15 centiméter vastagok (és ennek megfelelően mázsás tömegűek) is lehetnek. 
Az utasteret és az üzemanyag-tartályt külön acéllemezek óvják, gyakorlatilag a motortér az egyetlen eleme az autónak, amely nem kap különösebb védelmet. 
Mivel a páncélozott autók feladata a védett személy biztonságba juttatása, az SVOS Superb megemelt futóművet és ballonos, defektmentes abroncsokat kapott. Az elektromos hálózatokat dupla akku táplálja, és az olyan klasszikus rekvizitumok sem hiányoznak a fedélzetről, mint a sziréna, a villogó vagy a megafon. 
Az SVOS a Superb szedán bármely kivitelét hajlandó átalakítani a kívánt, kézifegyverek elleni védelmi szintre – csúcsmodelljük az AK-47 lövedékeinek is ellenáll (hogy ez mit jelent, az alábbi, más forrásból származó videó demonstrálja). A páncélzat plusz tömege miatt azonban az 1,6-os dízel vagy az 1,4 TSI modellekkel legfeljebb a parkolóban parádézhatna a megrendelő. Szerencsére az állami tendereken amúgy sem ezek a motorok a jellemzők – a 3.6 V6 FSI 260 lóerejével már urasan gördül a lopakodó trezor.

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.