Tömegesen lophatják az Audikat és Porschéket?

Megfejtették a slusszkulcsok kódját

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.30. 11.00

Egy kutatócsoport már tudja, hogyan kell kulcs nélkül elindítani a Volkswagen luxusautóit. Az eredményeket nem publikálhatják.

Veszélyben a Volkswagen-konszern luxusautói: egy kutatócsoportnak sikerült megfejtenie az algoritmust, amely biztosítja, hogy az Audikat, Porschéket, Bentley-ket és Lamborghiniket csak a hozzájuk tartozó kulccsal lehessen kinyitni és elindítani. Ez elvben lehetőséget ad arra, hogy mostantól tömegesen lehessen ellopni az érintett márkák autóit.

A kutatócsoportot vezető Flavio Garcia két holland kollégájával egy jövő heti biztonsági konferencián tervezte nyilvánosságra hozni az eredményeket, de a kódfejtésről szóló hírek a Volkswagenhez is eljutottak. A német gyártó rohamtempóban szerzett is egy végzést, amely megtiltja az érintetteknek az adatok publikálását arra hivatkozva, hogy az információkat felhasználva a megfelelő eszközökkel rendelkező bűnszervezetek autók tucatjaiba hatolhatnak be és lophatják el azokat.

A Volkswagen abba egyébként belement volna, hogy a kutatók a kritikus biztonsági réseket nem felfedő, szerkesztett anyagot nyilvánosságra hozzanak, ám erre a tudósok mondtak nemet. Azzal védekeztek, hogy a nyilvánosságnak joga van tudni a biztonsági problémákról, és a bűnözők egyébként is tisztában vannak a rendszer gyenge pontjaival.

Kommentek

  • kocogok

    Az ilyen hivatalbóli feltörőket, tolvajokat segítőket jól pi…n kéne rúgni!
    Már az ötletükért is, hogy kitalálják a kódot!

  • kocogok

    Barmok!

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.