Ne csak óvja, vezesse a jövőt! (X)

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.07.30. 16.13

Képzeljen el egy olyan világot, ahol az autótulajdonosok a legnagyobb környezetvédők, akik ténylegesen tesznek a fenntartható fejlődésért! Nos, néha az álmok hamarabb valóra válnak, mint gondolnánk! Az új Nissan LEAF most már Magyarországon is elérhető azoknak, akik szeretnék átérezni, milyen élmény lehet a jövőt vezetni – már ma.

Ugye Ön is remek ötletnek tartaná, ha egyszerre lehetne csökkenteni a környezetszennyezést és az üzemeltetési költségeket is? A Nissan LEAF a világ első 100%-ig elektromos meghajtással működő, tömeggyártásban készülő autója, melyet kifejezetten a mindennapi használatra fejlesztettek ki. A Nissan bebizonyította, hogy a zéró károsanyag-kibocsátás az autóiparban sem álom, hanem igenis valóság, így akár el is felejthetjük a kipufogócsövek látványát. A motorháztető alatt benzin- vagy dízelmotor helyett egy rendkívül dinamikus, elektromos motort találunk, amely 254 Nm azonnali nyomatékot biztosít az utakon való suhanáshoz. Amely a LEAF esetében teljesen hangtalan is! Mivel a gyalogosok már megszokták az autók motorhangját, ezért az ő védelmük érdekében egy ki- és bekapcsolható menethangot is beépítettünk.

Az elektromos meghajtás további nagy előnye, hogy akár 80%-kal is csökkenteni lehet a napi üzemeltetési költséget. A Nissan LEAF-fel 100 km megtétele mindössze 550Ft költséget igényel*. Képzelje el, amint az emelkedő üzemanyagárakra fittyet hányva, egy jóleső mosollyal halad el a benzinkutak mellett!

Ön azt mondaná, a jövő itt van ? mi azt mondjuk, ez még csak a kezdet…
A 2011-es Év Autója, a Nissan LEAF, számos innovatív megoldással van felvértezve. Néhány ezek közül, mint például a fékenergia-visszanyerő rendszer, az ECO vezetési mód vagy az áramvonalas karosszéria a hatékonyság, a praktikum és a vezetési élmény növelését szolgálják. Egy sor további fejlesztésnek köszönhetően pedig az autó egy feltöltéssel akár 199 km** távolságot is képes megtenni, amely kiemelkedőnek számít kategóriájában ? különösen annak fényében, hogy az autósok 80%-a nem vezet többet napi 100 km-nél.   

És mennyi ideig kell tölteni, ha épp rohanásban vagyok?

A legújabb CHAdeMO szabványú gyorstöltő használatával kevesebb, mint 30 perc is elég az akkumulátorok feltöltéséhez 0-ról 80%-ra. Egy speciális töltődoboz segítségével pedig az új LEAF akár otthon is teljesen feltölthető mindössze 4 óra alatt.

Magyarországon jelenleg 25 db nyilvános 220 voltos, normál-, valamint 3 db gyorstöltőállomás áll rendelkezésre, és számuk napról napra rohamosan nő! Európában pedig  már több, mint  20 000 db normál- és több mint 800 db gyorstöltő várja a LEAF-tulajdonosokat.

Ódákat zenghetnénk a LEAF eleganciájáról, csendességéről és teljesítményéről. De megtapasztalni a magával ragadó élményt egy tesztvezetésen lehet csak igazán!

* A UN/ECE 101. rendeletnek megfelelően számított fogyasztás alapján kalkulált érték (45 Ft/kWh áramdíjjal számolva). ** A UN/ECE 101. rendeletnek megfelelően kalkulált érték Normál használatnál a tényleges tartomány számos tényező függvényében változhat, mint pl a vezetési és töltési szokások, hőmérséklet, terepviszonyok, akkumulátor élettartam, guminyomás, karbantartás, össztömeg, stb.
 
További információk
 

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.