Mi a közös a Jeepben, a Mercedesben, a BMW-ben? Hát hogy mindegyik kínál eszement, túlmotorizált kivitelű szabadidőjárművet: a Jeep Grand Cherokee SRT8 468, a BMW X5 M 555, a Mercedes ML 63 AMG 525 lóerős. És miért nincs benne ebben a körben a Land Rover? A jelek szerint pontosan ez a kérdés merült fel a márka gazdáiban is, mert hamarosan piacra lépnek a Range Rover Sport és Evoque modellek RS verziói 

Ez persze korábban is eszükbe juthatott volna – eszükbe is jutott -, de ne ostorozzuk őket: az Evoque-ot két évvel ezelőtti bevezetése óta viszik, mint a cukrot, így sem szabad erőforrások, sem sürgető igény nem volt arra, hogy növelt teljesítményű kiadással fokozzák a modell vonzerejét 
Az Autocar című brit kiadvány szerint az Evoque RS az alapmodell 240 lóerős benzinmotorjának egy 300 lovas kiadását kaphatná meg. Pimaszul látványos optikai kiegészítők helyett visszafogott, noha egyértelmű stílusjegyekre számíthatunk. 
Az Evoque sportverziója már akár idén bemutatkozhat, sokkal izgalmasabbnak ígérkezik ugyanakkor a Range Rover Sport RS egy év múlva érkező kivitele, amelynek prototípusát már a Nürburgringen kóstolgatja a márka
A modell orrába a jelenlegi legerősebb, 510 lóerős motor helyett annak 550 lóerős kivitelét építhetnék be – ezt az erőforrást használják a Jaguar sportmodelljei, és bár a Range Rover nagyobb tömege mellett valamelyest csorbulhatna a menetdinamika, 4,5 másodperc körüli gyorsulással lehetne számolni. 
A Range Rover Sport RS arculata már markánsabban változna az átépítés nyomán: méretesebb légbeömlők, átszabott első és hátsó lökhárító egészítené ki a feszesebb futóművet és nagyobb fékeket kínáló csomagot.
Hogy az RS név használata mennyire szúrja majd az Audi szemét, idővel kiderül
(Képeinken a Range Rover Sport idei Pikes Peak hegyi felfutóversenyen felvezető autóként részt vett kivitele látható)